Bekijk volle/desktop versie : Jurylid met mp3-speler onder hoofddoek

Pagina's : [1] 2

10-07-2007, 13:19
LONDEN - Een vrouwelijk jurylid bij een rechtbank in Groot-Brittannië is opgepakt op verdenking van belediging van de rechterlijke macht. De vrouw zou tijdens de behandeling van een moordzaak naar muziek op haar mp3-speler hebben geluisterd.

Het apparaatje was onder haar islamitische hoofddoek verborgen. De vrouw kwam al geregeld te laat binnen in de rechtszaal, maar dat lieten de rechters nog passeren. Toen een ander jurylid met het mp3-verhaal op de proppen kwam, werd alsnog de politie ingeschakeld.

De vrouw kan een celstraf krijgen. Britten kunnen worden opgeroepen om in een jury plaats te nemen. Ze dienen zich daar te houden aan gedragsregels.

10-07-2007, 13:20

islamitische hoofddoek.....

10-07-2007, 13:23
ze vinden het echt sensationeel om de vrouw met de hoofddoek weer in het kwade daglicht te stellen losers

10-07-2007, 13:40
waarschijnlijk wilde ze zo uit de koefrsysteem komen, mash Allah, ons geloof verbied dit namelijk.

10-07-2007, 14:01

En door dit soort "wijven" wordt de hoofddoek dus straks ook bij juryleden overal te wereld -als ze behalve in Amerika, Engeland en ergens anders ook jury's hebben- verboden.

Stom, dom mens. Ga dan niet!

10-07-2007, 14:06
..Is het verplicht ook in Engeland? Dat je dus moet komen als je wordt opgeroepen voor de jury van een of andere zaak. Dacht alleen in Amerika.

10-07-2007, 14:12

Citaat door AnJari:
En door dit soort "wijven" wordt de hoofddoek dus straks ook bij juryleden overal te wereld -als ze behalve in Amerika ergens anders ook jury's hebben- verboden.

Ja precies, rotte appels.

10-07-2007, 14:19

Citaat door AnJari:
En door dit soort "wijven" wordt de hoofddoek dus straks ook bij juryleden overal te wereld -als ze behalve in Amerika ergens anders ook jury's hebben- verboden.

Niet mee eens. Incidenten gebeuren overal en overkomen iedereen.
Het punt zou eerder moeten zijn dat mensen gewoon eens zouden moeten leren stoppen met het generaliseren van moslims bij elke kleine piepje.

10-07-2007, 14:20

Citaat door Carinaatje:
Ja precies, rotte appels.

Rotte appel vanwege een kleine foutje?
Maakt niet iedereen weleens een fout dan?

10-07-2007, 14:23

Citaat door Cinderella2007:
Niet mee eens. Incidenten gebeuren overal en overkomen iedereen.
Het punt zou eerder moeten zijn dat mensen gewoon eens zouden moeten leren stoppen met het generaliseren van moslims bij elke kleine piepje.

Het is Engeland.

Hellooooo.

Maar dan nog, je hebt wel elijk, maar dan nog vind ik het gewoon een hele domme, domme actie van dat mens. Super disrespect. Wil je niet, ga niet. Anders vraag je gewoon zo'n advocaat om bezwaar te maken tegen jouw aanwezigheid in de jury. Huppa lig je er uit.

10-07-2007, 14:23

Dat foutje is wel weer een reden om de hijaab niet meer op bepaalde plaatsen te kunnen dragen omdat de oren getoond moeten worden, stel je voor dat ze anders muziek gaan luisteren! Door haar foutje zullen de andere moslima's nu meer en meer in de gaten gehouden worden en misschien de oren verplicht tonen.

10-07-2007, 14:26

Ben jij wel eens in een rechtbank geweest? en dan niet om een hoge huur aan te vechten maar echt om zaken met moord, verkrachting, mishandeling en doodslag? Nou meid, kan ik je vertellen dat het absoluut geen omgeving is waar jij als normaal mens maar even muziek gaat luisteren. Dus vind het zeker geen lullig foutje.

Wat zij als muziek zien is weer wat anders, misschien had ze Koran op. En dan nog vind ik het niet passen dat te doen.

10-07-2007, 14:31

wie doet dat nou, mp3speler op een rechtbank

10-07-2007, 14:31

Citaat door AnJari:
Het is Engeland.

Hellooooo.

Maar dan nog, je hebt wel elijk, maar dan nog vind ik het gewoon een hele domme, domme actie van dat mens. Super disrespect. Wil je niet, ga niet. Anders vraag je gewoon zo'n advocaat om bezwaar te maken tegen jouw aanwezigheid in de jury. Huppa lig je er uit.

Laat 1 ding duidelijk zijn, ik vind absoluut ook dat ze een fout heeft gemaakt.
Maar wat ik daarnaast ook vind is dat we ons niet de fouten van anderen moeten laten aansmeren.
Het had ook een vrouw kunnen zijn met lang haar en een coltrui waardoor je misschien die mp3 ook niet had kunnen zien.
Wat dan, alle vrouwen hen haren bij wijze van spreken afscheren alvorens ze plaats mogen nemen?
Snap je de dubbelzinnigheid die ik bedoel ?
Als het een westerse vrouw was dan had een westerse persoon zich wat van aangetrokken.

10-07-2007, 14:33
Dat de anderen naast haar niets hebben gehoord???
Vind het ook weinig respectvol en zelfs tegen ons geloof in, wat voor beslissing moet zij nemen aan het einde van de zaak, waarvan ze niets heeft meegekregen.

Pagina's : [1] 2