Bekijk volle/desktop versie : Nadia naar huis?



09-07-2007, 17:35
Nadia naar huis? Nadia’s moeder belt zeer onverwachts. Zenuwachtig neemt ze de telefoon op. Haar moeder heeft een heftige mededeling. “Er zijn thuis wat dingetjes aan de hand. Je moet er echt uit schat!”, zegt haar moeder rustig. De Miljonair probeert wanhopig te raden wat er aan de hand is, maar haar moeder wil aanvankelijk niets prijsgeven…
Nadia blijft aandringen en wil weten wat er gebeurd is. "Kan je niet één hint geven? Gaat het over Dennis?", vraagt ze bezorgd. Na veel aandringen komt eindelijk de aap uit de mouw. “Dreigen is een groot woord, maar er zijn wat dingetjes die spelen”, is het vage antwoord. Dikke tranen rollen over Nadia’s gezicht. “Maar ben je veilig dan? Mam, is het echt zo erg?” vraagt ze paniekerig. “Het gaat goed mij!”, stelt haar moeder haar gerust.

“Ja, maar ik wil helemaal niet weg. Ik heb het hier naar mijn zin. En de borg dan?” Duizend vragen schieten door haar hoofd. “Nadia niet huilen en het geld maakt niet uit. Als je van mij houdt, kom je eruit!”, zegt moeders streng. “Ik laat je niet stikken”, snottert de 22-jarige. “Wat heb ik dan verkeerd gedaan?”, zegt zij wanhopig. “Het ligt niet aan jou, ik krijg veel nare reacties!”, legt haar moeder uit.
Maar de boodschap van het gesprek is duidelijk: “Vraag je 24 uur aan en kom eruit. Beloof je mij dat je eruit komt?” De brunette hangt overstuur op. Is Nadia’s avontuur al voorbij voor het begonnen is?


Ook al voelt ze zich niet Marokkaans zo wordt ze wel gezien.