Bekijk volle/desktop versie : [Christenen] Vraag & Antwoord..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

09-07-2007, 10:03
Voor de Christenen ik wil jullie een aantal vragen stellen wat betreft het Christendom .. ik heb laatst de Bijbel nog een keer gelezen .. het verbaasde me telkens dat er dingen door de christenen worden beweerd die niet of juist het tegengestelde daarvan in de Bijbel staat ..


dus Hierbij mijn eerste is:


Wat zegt de Bijbel over Mohammed ?

Je zou toch wel zeker denken dat een man zoals Mohammed die verantwoordelijk is voor het ontstaan van een wereldwijd samenleving van milioenen gelovigen, die ook nog eens geloven in de:
(1) wonderbaarlijke geboorte van Jezus
(2) dat Jezus de Messiah is!
(3) dat hij het leven gaf aan de dode met God's will, en weer ziend maken van een blinde, en het genezen van melaatsen met God's will.

''Je zou toch zeker wel denken dat de bijbel wet wat heeft gezegd over deze grote leider die zeer positief over Jezus en zijn Moeder Maria praatte?''

Veelvoorkomend antwoord is dan:

Vooral ook om het feit dat de Bijbel God's woord is en veel heeft voorspeld over toekomstige evenementen zoals dag des oordeels etc.

dus je zou toch wel denken dat de gebeurtenis van 1.300.000.000 moslims niet over het hoofd kan worden gezien ??

09-07-2007, 13:11


Dus wat er in bold staat is je eigenlijke vraag?
En wat daaronder staat zijn volgens jou redenen waarom er in de bijbel iets zou moeten staan over Mohammed.

Ik heb geen idee of en wat er in de bijbel over hem staat - zo bijbelvast ben ik niet - maar ik snap je argumenten waarom er iets over Mohammed in zou moeten staan niet zo goed. De bijbel is toch geen orakel? Of staan alle andere profeten (voor zover duidelijk is wie dat zijn?) er wel in aangekondigd en Mohammed als enige niet? Dat zou wel raar zijn.

Ik kan me voorstellen dat Mohammed niet in de bijbel staat omdat hij met het christendom verder weinig te maken heeft. Christenen geloven niet in Mohammed. Maar dan zou hij in de bijbel kunnen staan als valse profeet ofzo.

Maar misschien moeten we eerst maar eens zien vast te stellen of de bijbel nu eigenlijk iets over Mohammed te melden heeft.

09-07-2007, 13:25
Je reageert zonder de vraag van Myno te begrijpen.

De bijbel bevat, volgens christenen, duizenden profetie's over van alles.

Van de invasie van Russen tot Napoleon en Dag Des Oordeels.
Deze "profetie's" hebben niks met het christendom te maken. Als wij bv. de Russen bijpakken, deze zijn atheisten en geloven dus niet in God.

Waarom staat er in de bijbel wèl een profetie in over atheisten en niet één (volgens christenen) over profeet Mohamad vzmh ??

Profeet Mohamad vzmh stelt het als een PLICHT om te geloven in Jezus als de Messias. Hij vzmh stelt als een PLICHT om te geloven in de wonderbaarlijke geboorte van Jezus Christus etc. etc.

M.a.w. Profeet Mohamad vzmh heeft méér band met het Christendom dan de atheistische Russen met het christendom.

Vooral als wij zien dat de Islam de snelst groeiende religie ter wereld is. En wellicht binnenkort de grootste religie ter wereld.
Vergeet niet dat de Islam een achterstand heeft van 600 jaar maar nou al een hoop achterstand heeft ingehaald.

09-07-2007, 13:27

Citaat door tanger1981:
Je reageert zonder de vraag van Myno te begrijpen.

De bijbel bevat, volgens christenen, duizenden profetie's over van alles.

Van de invasie van Russen tot Napoleon en Dag Des Oordeels.
Deze "profetie's" hebben niks met het christendom te maken. Als wij bv. de Russen bijpakken, deze zijn atheisten en geloven dus niet in God.
Het grootste deel van de Russen is volgens mij gelovig.


Citaat:
Waarom staat er in de bijbel wèl een profetie in over atheisten en niet één (volgens christenen) over profeet Mohamad vzmh ??

Profeet Mohamad vzmh stelt het als een PLICHT om te geloven in Jezus als de Messias. Hij vzmh stelt als een PLICHT om te geloven in de wonderbaarlijke geboorte van Jezus Christus etc. etc.

M.a.w. Profeet Mohamad vzmh heeft méér band met het Christendom dan de atheistische Russen met het christendom.

Vooral als wij zien dat de Islam de snelst groeiende religie ter wereld is. En wellicht binnenkort de grootste religie ter wereld.
Vergeet niet dat de Islam een achterstand heeft van 600 jaar maar nou al een hoop achterstand heeft ingehaald.
Wat voor achterstand?

09-07-2007, 13:29



Citaat door Myno:
Voor de Christenen ik wil jullie een aantal vragen stellen wat betreft het Christendom .. ik heb laatst de Bijbel nog een keer gelezen .. het verbaasde me telkens dat er dingen door de christenen worden beweerd die niet of juist het tegengestelde daarvan in de Bijbel staat ..


dus Hierbij mijn eerste is:


Wat zegt de Bijbel over Mohammed ?

Je zou toch wel zeker denken dat een man zoals Mohammed die verantwoordelijk is voor het ontstaan van een wereldwijd samenleving van milioenen gelovigen, die ook nog eens geloven in de:
(1) wonderbaarlijke geboorte van Jezus
(2) dat Jezus de Messiah is!
(3) dat hij het leven gaf aan de dode met God's will, en weer ziend maken van een blinde, en het genezen van melaatsen met God's will.

''Je zou toch zeker wel denken dat de bijbel wet wat heeft gezegd over deze grote leider die zeer positief over Jezus en zijn Moeder Maria praatte?''

Veelvoorkomend antwoord is dan:

Vooral ook om het feit dat de Bijbel God's woord is en veel heeft voorspeld over toekomstige evenementen zoals dag des oordeels etc.

dus je zou toch wel denken dat de gebeurtenis van 1.300.000.000 moslims niet over het hoofd kan worden gezien ??

dit staat ook in de quraan dat nummer 3 vraag van je

09-07-2007, 13:40

Citaat door SaladinsRevenge:
Het grootste deel van de Russen is volgens mij gelovig.

Wat voor achterstand?


Grootste deel gelovig ?? Je praat onzin, zoals gewend op dit forum

Wat voor achterstand ??

Een achterstand van 600 jaar. Laten we het christendom voor 600 jaar "bevriezen" en de Islam laten verspreiden.
In no time zal iedereen inshalah bekeerd zijn.

09-07-2007, 14:04

Citaat door tonk:
Dus wat er in bold staat is je eigenlijke vraag?
En wat daaronder staat zijn volgens jou redenen waarom er in de bijbel iets zou moeten staan over Mohammed.

Ik heb geen idee of en wat er in de bijbel over hem staat - zo bijbelvast ben ik niet - maar ik snap je argumenten waarom er iets over Mohammed in zou moeten staan niet zo goed. De bijbel is toch geen orakel? Of staan alle andere profeten (voor zover duidelijk is wie dat zijn?) er wel in aangekondigd en Mohammed als enige niet? Dat zou wel raar zijn.

Ik kan me voorstellen dat Mohammed niet in de bijbel staat omdat hij met het christendom verder weinig te maken heeft. Christenen geloven niet in Mohammed. Maar dan zou hij in de bijbel kunnen staan als valse profeet ofzo.

Maar misschien moeten we eerst maar eens zien vast te stellen of de bijbel nu eigenlijk iets over Mohammed te melden heeft.



Volgens de christenen is er wel honderden voorspellingen voor de komst van Jezus in het Oude Testament.

Wij Moslims accepteerden het feit Jezus alleen doordat Mohammed het heeft gezegd, en er zijn in deze wereld niet minder dan 1,300,000,000 volgelingen van Mohammed die HOUDEN, RESPECTEREN & GELOVEN in Jezus Christus als een grote profeet van God zonder dat ze de Christenen nodig hebben om hun te overtuigen met de duizenden voorspellingen die in de bijbel staan,

Maar kan iemand mij slechts één voorspelling geven waar de naam Jezus in word vermeld ?

De term Messiah vertaald als Christus is geen naam maar een Titel. Is daar een enkel voorspelling waar staat dat de naam van de Messiah JEZUS zal zijn, en dat zijn moeder's naam MARIA zal zijn, dat zijn zogenaamde vader JOSEPH zal zijn; dat hij zal worden geboren in het gebied HEROD THE KING, etc. Etc.?

09-07-2007, 15:32
Je zult zien dat ze met Jesaja 7:14 aan zullen komen:

Daarom zal de Heer zelf u een teken geven: de jonge vrouw is zwanger, zij zal spoedig een zoon baren en hem Immanuël noemen.

Punt 1:

Het is niet vreemd dat een jonge vrouw zwanger raakt. Zo'n bijzondere profetie is het dan ook weer niet.

Punt 2:

De naam "jonge vrouw" is hier gebruikt voor de vertaling van "Amla". Wij weten dat Jezus geboren is uit de Maagd Maria. En maagd is in het heebreeuws "Bethula".
Het zou een bijzondere profetie geweest zijn als er i.p.v "Amla", er "Bethula" staan. Dan zou de bijbel indruk hebben gemaakt.

Punt 3:

De zoon zal "Emmanuelle" genoemd worden. Nergens wordt Jezus in de bijbel "Emanuelle" genoemd. Niet door zijn moeder, niet door zijn discipelen, nergens. Alleen mateus verwijst er één keertje naar.

Punt 4:

"Emmanuelle" betekent "God met ons". Dit zou de indruk wekken dat Jezus God zou zijn.
Nergens claimt Jezus dat hij God is of dat men hem moet aanbidden. Hij is niet méér dan een Boodschapper van Allah.

Punt 5:

Jesaja 7:14 verwijst in feite naar de Koran. Het is een profetie over de klopjacht van de Qoraish naar profeet Mohamad vzmh.
Toen profeet Mohamad vzmh samen met Aboe Bakkr Assidieq verstopt waren in een grot en de Qoraish maar een paar meter van hen vandaan waren werd Aboe Bakr erg bang dat ze gepakt zouden worden.
De profeet vzmh stelde hem gerust en zei het volgende;
Koran, Hoofdstuk 9 vers 40:

......en zij beiden in de grot waren en hij tot zijn metgezel zeide: "Treur niet, want Allah is met ons." (Inna Allaha ma3ana)

09-07-2007, 15:48

Citaat door tanger1981:
De bijbel bevat, volgens christenen, duizenden profetie's over van alles.

Van de invasie van Russen tot Napoleon en Dag Des Oordeels.


Dat wist ik niet van al die profetieën!
Mijn ouders hoorden zeker bij een verkeerde chirstlijke kerk ofzo. Of zouden ze een verkeerde bijbel hebben gehad?

09-07-2007, 16:38
Er staan zeker profetie's in de Bijbel over Mohammed. De Christenen kunnen dat nog zo hard ontkennen, maar het staat gewoon vast in de Bijbel. Ze ontkennen eigenlijk hun eigen Bijbel :jammer:

09-07-2007, 17:59
Maar dan heeft Tonk noch een ander Christen mij vraag beantwoord !!

09-07-2007, 20:37

Citaat door Myno:
Maar dan heeft Tonk noch een ander Christen mij vraag beantwoord !!


Goed gezien

09-07-2007, 20:42



Citaat door mohtje_arab:
Er staan zeker profetie's in de Bijbel over Mohammed. De Christenen kunnen dat nog zo hard ontkennen, maar het staat gewoon vast in de Bijbel. Ze ontkennen eigenlijk hun eigen Bijbel :jammer:


Ontkennen christenen dat dan?
Ik kan me niet herinneren dat er ooit in de tijd dat ik nog in de kerk kwam en op een christelijke school zat aandacht aan werd besteed - wel lang geleden hoor! - maar geen aandacht aan besteden is wat anders dan ontkennen.

Kun je mij ook vertellen waar er in de bijbel iets over Mohammed staat? Ik zou niet weten waar ik moet zoeken en de bijbel is nogal dik...

09-07-2007, 20:46

Citaat door Myno:
Maar dan heeft Tonk noch een ander Christen mij vraag beantwoord !!


Tja, sorry, ik weet niet zo veel van de bijbel dus of er iets over Mohammed instaat, geen idee. Ik kan het mijn ouders eens vragen, dat zijn actieve christenen.
Of misschien een wat bijbelvaster forumlid?

09-07-2007, 21:55

Citaat door busterr:
Zinloze topic. Mohammed wordt niet in de bijbel voorzegd en al helemaal niet door Jezus.


Zou je dat kunnen bewijzen?

Graag met een citaat uit de bijbel. Iets als "In deze bijbel wordt Mohammed niet voorzegd"

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6