Bekijk volle/desktop versie : Haring met een luchtje...Visboer Doede: 'AD wilde mij omkopen'



08-07-2007, 17:12
STAVOREN - Visboer Doede Bleeker uit Stavoren beschuldigt het Algemeen Dagblad van ‘poging tot omkoping'. Volgens Bleeker had de jury wel positief over zijn waar geoordeeld als hij geld had geschoven.

Bleeker krijgt voor zijn haring in de AD Nationale Haringtest het rapportcijfer 2. ,,Hoeveel heb je er voor over om weer in de top tien te komen'', vroegen de mannen hem die zevende juni, toen ze kwamen testen. Bleeker had verwonderd opgekeken en verder geen acht geslagen op die opmerking. Maar nu de uitslag bekend is geworden, valt alles wel op zijn plaats.

Hij verwonderde zich eerder al over vreemde schommelingen in de ranglijst. ,,Het gebeurt geregeld dat iemand het ene jaar heel laag staat en het andere weer hoog.'' Niet toevallig dus, aldus Bleeker, die ,,natuurlijk nooit'' op dergelijke voorstellen zou zijn ingegaan.

‘Haring van Doede is als een tongzoen van een zeemeermin. Maar dan wel van een die maanden haar tanden niet heeft gepoetst', luidt het AD-oordeel. Illusies om in de top tien te komen heeft Doede niet. ,,Dat is alleen weggelegd voor viszaken in Rotterdam en omgeving, waar de krant vandaan komt. Maar eerder scoorde ik wel hoog en ik werk nog op precies dezelfde manier. Bovendien komen mensen van heinde en verre naar mij toe en ik heb nog nooit klachten gehad.''

Vijf Friese viszaken kregen het AD op bezoek. De Harlinger viszaak ‘Hoek's Vis en Snacks scoort wel goed, namelijk een 8. ‘Een verkooppunt waar liefhebbers die met de boot van of naar Terschelling komen of gaan met een gerust haart naar binnen kunnen stappen', aldus het AD. Ook Smulhoek Vis en Snacks uit Sloten krijgt een goede beoordeling, een 7,5.

Kraam gebroeders Kramer in Drachten kan volgens de AD-jury beter overgeslagen worden. ‘Aan de voorkant van een verkoopwagen zit een klep. Als Kramer die nu eens laat zakken zal hij menig liefhebber een groot plezier doen.' Cijfer: 2,5. Ook de haring van Super de Boer aan het Hoeksterpad in Leeuwarden moet gemeden worden, vindt de krant. ‘Het blijft onbegrijpelijk dat dergelijke rotzooi wordt verkocht én gekocht'.


http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article2125782.ece

08-07-2007, 17:26


Nou hier bij mijn visboer is ie prima die maagdelijke vis....heerlijk.

08-07-2007, 17:57
haring zou zowiezo verboden moeten worden

rauwe viseters, barbaren

08-07-2007, 18:05

Citaat door AMAR___420:
haring zou zowiezo verboden moeten worden

rauwe viseters, barbaren


Nee barbar__420 , haring wordt niet rauw gegeten.

Nooit gehoord van haring kaken en inpekelen?

Het heet niet voor niks ZOUTE haring!

08-07-2007, 18:06



Citaat door Luxenberg:
Weleens sushi gegeten..?....



of haring met komkommer.....




hmmmmmmmmmmmm................

Allemaal heerlijk inderdaad....

08-07-2007, 19:02
Weer eens duidelijk een complot vanuit Fries Zion om het gewèldige Rotterdamse AD in een kwaad daglicht te stellen...

08-07-2007, 19:15

Citaat door AMAR___420:
haring zou zowiezo verboden moeten worden

rauwe viseters, barbaren


Zijn Japanners barbaren?