Bekijk volle/desktop versie : Lieve mensen, help me!



Pagina's : [1] 2

06-07-2007, 23:54
Salaam,

Ik ken sinds 4 maanden een jongeman. Ik heb heel veel gevoelens voor hem en hij ook voor mij.
Maar ik heb hele slechte gevoelens als het om trouwen gaat. Hij wil bij mijn ouders komen. Ik twijfel door de slechte gevoelens. Ik heb zo'n spijt van de relatie die ik met hem heb, nu hou ik van hem en kan ik niet echt zonder hem.

Ik zit er overna te denken om hem bij mn ouders te laten komen. En mijn ouders het beslissende woord te geven. Als zij ook een slecht gevoel hebben..dan houdt het voor wat mij betreft wel op.

Of moet ik het nog geheim houden totdat ik zeker ben van mijn zaak?

Ik wacht jullie reacties af. Alvast bedankt.


Groeten.

07-07-2007, 12:34


waarom heb je een slecht gevoel over hem..

als je dat hebt moet je hem ook niet naar je ouders toe laten komen..

j moet een goed gevoel er over hebben om met hem te trouwen anders met je het niet doen


veel succes

07-07-2007, 14:15
Het slechte gevoel komt doordat ik twijfel..hij is niet perfect..en dat weet ik nu gelukkig..ik weet wat ik van mijn huwelijk kan verwachten. Maar ben toch bang om heel ongelukkig te worden straks.

En ik wil mijn relatie zo niet voortzetten..ik heb sterke gevoelens voor hem..kan dus niet 1 2 een punt achterzetten.

Daarom dacht ik hem voort te stellen aan mn ouders. Mn ouders kunnen beter oordelen.

07-07-2007, 23:15
Jij zal niet voor niets die gevoelens hebben,als je twijfelt moet je het zeker niet doen,dat is mijn menig.En over perfect zijn, er is niemand die perfect is,we zijn allemaal mensen met onze fouten.Wens je veel sterkte meid wat je beslising ook mogen zijn.

Beslama.

09-07-2007, 00:20



Citaat door positief:
Ik ben van mening dat je bij twijfel niet moet trouwen, want het is niet niets trouwen. Maar aan de andere kant snap ik het niet je houd van hem, je kan niet zonder hem, maar toch heb je zo'n twijfel? Zoals eerder gezegt is niemand is perfect. Als hij werkt in verkeerde zaken enzo dan kan ik het nog begrijpen anders snap ik het echt niet . Maargoed hoop dat je eruit komt



Het is een jongen die werkt, sport en met familie en geloof bezig is. Maar zo hecht hij niet zoveel waarde aan studie. Wat ik wel heel belangrijk vind..en hij heeft ook wel irritante trekjes. Maar omdat ik van hem houd, denk ik vaak dat dat niet erg is.
Maar rare gevoel heb ik nog steeds..

09-07-2007, 00:51
Ik zou zeggen bij twijfel raad ik het je af! Maar watvoor trekjes en als je het nou al irritant vind dan kan dit twee kanten opgaan het kan erger worden of je kan er mee leren leven dus je hebt de keuze en ik zal al helemal nu op dit moment iets tegen je ouders zeggen! Als je spijt hebt moet je er een punt achter zetten en sterk zijn!

Succes ermee en heel erg vee geluk InsahAllah!

09-07-2007, 13:54
In eerste plaats is het sowieso fout om een relatie te beginnen met deze jongen zonder dat je ouders ook maar ergens van weten,, jullie zijn ok niet verloofd ofzo en relaties zijn verboden.
Daarnaast ben je ook nog een relatie begonnen, zonder dat je ook maar een toekomst zag in jullie tweeen.

Maar dat terzijde..
Je moet je wel realiseren dat het niet zomaar iets is. Je trouwt en neemt meteen ook heel wat verantwoordelijkheden aan. maar dit betekent niet dat het altijd slecht is. Je moet nu eenmaal aan elkaar wennen als je getrouwd bent. Hij zal vast ook van jou vinden dat je op een bepaald gebied een raar trekje hebt, maar daar groeien jullie wel overheen.
Tenzij je er echt een heeel slecht gevoel over hebt. Als hij werkt en hij kent de waarde van de Islam en waardeert de Islam ook zoals dat hoort, dan zit je in ieder geval op een beginnetje. Maar als hij dingen doet die in jou ogen slecht zijn en waar jij niet mee kan leven, dan zou ik het niet doen.

maar nogmaals, de kleine dingen (zoals gewoontes, manieren, trekjes en dat soort dingen) daar groeien jullie wel overheen..

Moge Allah je leiden naar de juiste beslissing.. en misschien kan je Salaat Istighara doen, inshaAllah zal dat je helpen bij je twijfel..

Salaam oe aleykoum!

10-07-2007, 10:19

Citaat door marokkaantje88:
In eerste plaats is het sowieso fout om een relatie te beginnen met deze jongen zonder dat je ouders ook maar ergens van weten,, jullie zijn ok niet verloofd ofzo en relaties zijn verboden.
Daarnaast ben je ook nog een relatie begonnen, zonder dat je ook maar een toekomst zag in jullie tweeen.

Maar dat terzijde..
Je moet je wel realiseren dat het niet zomaar iets is. Je trouwt en neemt meteen ook heel wat verantwoordelijkheden aan. maar dit betekent niet dat het altijd slecht is. Je moet nu eenmaal aan elkaar wennen als je getrouwd bent. Hij zal vast ook van jou vinden dat je op een bepaald gebied een raar trekje hebt, maar daar groeien jullie wel overheen.
Tenzij je er echt een heeel slecht gevoel over hebt. Als hij werkt en hij kent de waarde van de Islam en waardeert de Islam ook zoals dat hoort, dan zit je in ieder geval op een beginnetje. Maar als hij dingen doet die in jou ogen slecht zijn en waar jij niet mee kan leven, dan zou ik het niet doen.

maar nogmaals, de kleine dingen (zoals gewoontes, manieren, trekjes en dat soort dingen) daar groeien jullie wel overheen..

Moge Allah je leiden naar de juiste beslissing.. en misschien kan je Salaat Istighara doen, inshaAllah zal dat je helpen bij je twijfel..

Salaam oe aleykoum!



Dank je wel!!

10-07-2007, 11:13
Het klopt helemaal als bus wat bovenstaande zussie als reactie heeft gegeven.

Maar voor praktische tips! Als ik jou was zou ik het wel tegen je moeder zeggen. Je haalt hier veel succesjes uit.

Pluspuntjes:
je gaat weten hoe je standpunt van je moeder is en je deelt jouw dilemma met je ouders, wellicht als tip zouden jullie in 2-tal of 3-tal gesprek hij met jou en je vader kunnen praten, het is hallal en niemand bij betrekken, niemand gaat er ook vanaf weten, dus ik het voor broeder geen zware belasting. Tevens zeg hem erbij dat het puur kennismaking is en hem niks verweten wordt.
Allah swt staat achter je wat wil je nog meer.

10-07-2007, 14:15
Je intuitie klopt!
maak er een einde aan

10-07-2007, 15:26
Salaam Aleikoum Zuster,

Mijn advies: doe salaat istigara en Allah zal je de juiste weg tonen.


"De profeet van Allah, a.s leerde ons istigara, hij a.s zei: "Als iemand van jullie de intentie heeft om iets te doen, laat hem dan twee rakaats bidden--anders dan de verplichte gebeden- -en dan zeggen:


"Allahoma inie astagiroeka bih(3)ilmik,
wa astaq(1)diroeka biq(1)oedratik
wa asalloeka mien fadh(4)lik al h(3)adh(5)iem
fa inakka taq(1)diroe wa la aq(1)dier
wa tah(3)lamoe wa la ah(3)lam
wa anta h(3)alamoel gh(2)oejoeb
Allahoma in koenta tah(3)lamoe ana hath(6)al amr:

11-07-2007, 09:39

Citaat door Timama:
Salaam Aleikoum Zuster,

Mijn advies: doe salaat istigara en Allah zal je de juiste weg tonen.


"De profeet van Allah, a.s leerde ons istigara, hij a.s zei: "Als iemand van jullie de intentie heeft om iets te doen, laat hem dan twee rakaats bidden--anders dan de verplichte gebeden- -en dan zeggen:


"Allahoma inie astagiroeka bih(3)ilmik,
wa astaq(1)diroeka biq(1)oedratik
wa asalloeka mien fadh(4)lik al h(3)adh(5)iem
fa inakka taq(1)diroe wa la aq(1)dier
wa tah(3)lamoe wa la ah(3)lam
wa anta h(3)alamoel gh(2)oejoeb
Allahoma in koenta tah(3)lamoe ana hath(6)al amr:



Gaat ie nog verder?
Heel erg bedankt.

11-07-2007, 09:52



Citaat door melek:
Salaam,

Ik ken sinds 4 maanden een jongeman. Ik heb heel veel gevoelens voor hem en hij ook voor mij.
Maar ik heb hele slechte gevoelens als het om trouwen gaat. Hij wil bij mijn ouders komen. Ik twijfel door de slechte gevoelens. Ik heb zo'n spijt van de relatie die ik met hem heb, nu hou ik van hem en kan ik niet echt zonder hem.

Ik zit er overna te denken om hem bij mn ouders te laten komen. En mijn ouders het beslissende woord te geven. Als zij ook een slecht gevoel hebben..dan houdt het voor wat mij betreft wel op.

Of moet ik het nog geheim houden totdat ik zeker ben van mijn zaak?

Ik wacht jullie reacties af. Alvast bedankt.Groeten.
Selam aleykoem oeghti,


zou je dan niet beter salat al isthikara verrichten ?

gebed als je twijfelt en je hulp vraagt aan Allah swt.Wie weet , krijg je dan een teken é meid.

Btw, als je echt van hem houdt, waarom zou je dan niet met hem willen trouwen? Niet iedereen is perfect é, we zijn maar mensen hoor met zwakke en sterke puntjes in ons karakter .
Uiteindelijk veranderen we nog allemaal in ons leven...

Wa aleykoem a selam wa rahmattAllah wa barakatoe oeghti

Groeten.[/QUOTE]

15-09-2007, 23:59
Lieve mensen,


Ik heb hem gevraagd om thuis te komen. Ik had hier nooit aan gewtijfeld..maar je gelooft het niet..

Hij twijfelde ..en wist opeens niet of hij de juiste beslissing zou nemen...
nadat hij me tig keer had verteld dat hij me als vrouw wilde hebben..
Ik heb tevergeefs een relatie met hem achter de rug. Allah ie seme7 li.


Hasbiya-allah wa ne3mal wakiel.

16-09-2007, 00:06
Zo te lezen genoeg advies krijg je hier.
Maar zelf denk ik dat het niet mekteb is, bij mekteb krijg je juist een speciale, goed gevoel bij! En dat heb jij dus niet. Denk goed na.

Pagina's : [1] 2