Bekijk volle/desktop versie : Geen hard bewijs misbruik Overvecht



06-07-2007, 08:58
Geen hard bewijs misbruik Overvecht

Uitgegeven: 6 juli 2007 08:45
Laatst gewijzigd: 6 juli 2007 08:55

AMSTERDAM - De gemeente Utrecht heeft nog geen harde bewijzen van seksueel misbruik op grote schaal onder jongeren van Marokkaanse afkomst. Dat liet burgemeester Brouwer weten in een spoeddebat van de gemeenteraad over seksueel misbruik in de wijk Overvecht, zo meldt de NOS vrijdag.
Novum

Volgens Brouwer zijn er wel signalen dat Marokkaanse jongens van rond de 12 geweld gebruiken tegen jonge kinderen en hen seksueel misbruiken, maar er is maar één keer aangifte gedaan. Veel raadsleden denken dat er meer speelt.

Vorige week luidde de Utrechtse PvdA-fractie de noodklok over de 'terreur' door Marokkaanse jongens. Volgens PvdA-raadslid Bouchra Dibi maakt een groepje van zes tot acht jongens al zeker een jaar seksueel misbruik van tientallen jonge, eveneens Marokkaanse, kinderen van 8, 9 en 10 jaar.

Aangifte

Volgens Dibi, die met ouders van zowel 'daders' als 'slachtoffers' sprak, durven veel ouders geen aangifte te doen.

"Kinderen worden de bosjes ingetrokken, onderbroeken worden uitgedaan, geslachtsdelen worden getoond. Het is een taboe binnen de Marokkaanse gemeenschap. Er zijn veel drempels en angst. De mensen zijn bang voor ruzies met de ouders, de moeders zijn bang voor hun eigen familie", zo zei Dibi vorige week.

06-07-2007, 09:58


Ik zit net in een andere topic met een, naar ik aanneem, oudere jongere te praten die al geen onderscheid kan maken tussen een kind van 6 - 9 waarvan deze meent zelf keuzes te kunnen maken als het gaat om te huwen met een volwassen man en de sex die erbij komt.

Ik ben ervan overtuigd dat onder autochtonen een bepaalde percentage pedofielen herbergen maar heb hier nog nooit gelezen dat er ook maar 1 is die dat goedpraat. In tegenstelling tot een huwelijk met bijkomende sex als het gaat om de cultuur waarin deze kinderen toch opgroeien..

Ik hoop alleen dat ze die slachtoffertjes niet ten koste van een zogenaamde kolere eer laten gaan en besluiten het toch maar binnen de gemeenschap te houden. Wat voor signaal geef je dan af aan die daders, die hebben hulp nodig en dan kunnen ze de ouders ook eens grondig doorlichten..

06-07-2007, 12:47
De ouders zijn denk ik een groot deel van het probleem. De ouders van de slachtoffertjes laten hun kinderen buiten spelen zonder toezicht, anders zouden ze niet de bosjes in kunnen verdwijnen. 8, 9 jaar is jong hoor vooral in deze tijd. De ouders van de dadertjes moeten hard optreden tegen hun kinderen , als ze dat niet doen denken ze dat ze kunnen doen wat ze willen. Die dadertjes zijn trouwens ook nog kinderen. Ik heb een dochtertje van 3 en als het kon zou ik haar tot haar 18e niet alleen naar buiten laten gaan (ik weet het een beetje overdreven, maar deze wereld is niet meer te vertrouwen, we hebben gisteren een brief van de peuterspeelzaal gekregen van de politie met de mededeling dat er een kinderlokker in de buurt actief zou zijn die snoepjes aanbied aan kinderen
)

06-07-2007, 12:56
Ik vond het eerlijk gezegd al een ongeloofwaardig verhaal. Nu moeten er echte bewijzen komen, dan zal ik het pas echt geloven.

06-07-2007, 14:13


Raar verhaal.

06-07-2007, 15:02

Citaat door marocmama:
De ouders zijn denk ik een groot deel van het probleem. De ouders van de slachtoffertjes laten hun kinderen buiten spelen zonder toezicht, anders zouden ze niet de bosjes in kunnen verdwijnen. 8, 9 jaar is jong hoor vooral in deze tijd. De ouders van de dadertjes moeten hard optreden tegen hun kinderen , als ze dat niet doen denken ze dat ze kunnen doen wat ze willen. Die dadertjes zijn trouwens ook nog kinderen. Ik heb een dochtertje van 3 en als het kon zou ik haar tot haar 18e niet alleen naar buiten laten gaan (ik weet het een beetje overdreven, maar deze wereld is niet meer te vertrouwen, we hebben gisteren een brief van de peuterspeelzaal gekregen van de politie met de mededeling dat er een kinderlokker in de buurt actief zou zijn die snoepjes aanbied aan kinderen
)

of het werkelijk uit de hand loopt in overvecht weet ik niet. van mensen die vaak in de buurt zijn krijg ik niet de indruk dat er op grote schaal kindermisbruik plaatsvindt

maar het moet natuurlijk wel onderzocht worden. en daarbij is het voor iedere ouder goed om te realiseren dat er wat op de kleintjes gelet moet worden

de link naar pedofilie die in dit geval gelegd wordt vind ik niet terecht. je spreekt ten slotte over daders die een luttele 3 jaar ouder zijn dan de slachtoffers. natuurlijk is er wel sprake van een machtsverschil. het doet me dus veel meer denken aan aanranding en misbruik dan aan pedofilie

de wereld verandert niet veel. toen ik jong was waren er ook kinderlokkers actief. mijn kinderen zijn nooit langer dan twee minuten uit het zicht van mij, mijn vrouw of van iemand die ik vertrouw

06-07-2007, 15:03
Walgelijk gewoon...... Die kinderen hebben echt disepline nodig...desnoods met een rubberen slipper!! Er moet gewoon stenge bewaking komen op scholen en op straat. Waar gaat dit heen met de jeugd het word echt alsmaar gekker!!!