Bekijk volle/desktop versie : Dingen om te weten, voor mijn broeders en zusters..



Pagina's : [1] 2

06-07-2007, 01:56
Heb jij Allaah de Meest Verhevene vandaag drie keer gevraagd dat Hij jou het paradijs zal laten betreden? "En degene die aan Allaah vraagt hem het paradijs te laten betreden; het Paradijs zal dan zeggen: "O Allaah, laat hem het Paradijs betreden." [1]

Heb jij vandaag Allaah de Meest Verhevene drie keer gevraagd jou te beschermen tegen de bestraffing van het Hellevuur? Wanneer jij dit vraagt, zal het Hellevuur zeggen: "O Allaah, bescherm hem tegen het Hellevuur."

Heb jij Allaah de Meest Verhevene in alle oprechtheid gevraagd om te sterven als een martelaar? De Boodschapper van Allaah – sal Allaahoe ‘aleyhie wasalam – heeft gezegd: “Eenieder die Allaah oprecht vraagt om te laten sterven als een martelaar; Allaah zal hem de status van een martelaar geven, zelfs al sterft hij in bed.” [2]

Heb jij vergeving gevraagd voor de gelovige mannen en vrouwen? "Eenieder die vergeving vraagt voor de gelovige mannen en vrouwen; Allaah zal voor iedere gelovige man en vrouw een zegening opschrijven." [3]

Was het zo dat toen jij geconfronteerd werd met een probleem dat je toen zei: "Inna lillaahi wa inna ileyhie radji'oen…" [4]

Heb jij vandaag deze smeekbede gedaan? "O Allaah, ik zoek toevlucht in U tegen het begaan van Shirk en ik zoek mijn vergiffenis voor datgene wat ik niet weet." Eenieder die dit zegt; Allaah zal de grote en kleine Shirk bij hem verwijderen. [5]

Voetnoten:

[1] De complete Hadith is: De Boodschapper van Allaah – sal Allaahu ‘aleyhie wasalam – heeft gezegd: "Eenieder die Allaah drie keer vraagt hem het paradijs te laten betreden; het Paradijs zegt dan: "O Allaah, laat hem het Paradijs betreden." En eenieder die drie keer toevlucht zoekt tegen het Hellevuur; het Hellevuur zegt dan: “O Allaah, bescherm hem tegen het Hellevuur." [Overgeleverd door at-Tirmidhee. Dit is ook te vinden in Saheeh al-Jaami’ - 6151]

[2] Overgeleverd door Muslim en anderen.

[3] Overgeleverd door at-Tabaranee in al-Kabeer. Dit is ook te vinden in Saheeh al-Jaami’ – 5902.

[4] De Profeet – sal Allaahu ‘aleyhie wasalam – heef gezegd : “Eenieder moet deze aanroeping doen in elke zaak, zelfs als het bandje van zijn sandaal scheurt, omdat dat onder de rampspoeden valt."


Zoveel kennis en zoveel kennis dat nog moet worden gepraktiseerd worden, Yaa Rabb..

7asuna Allaahu wa nie3mal wakiel!!

wassalaam moealaikom warahmatu Allaah
[5] Dit is te vinden in Saheeh al-Jaami’ – 3625.

06-07-2007, 14:51


Masha Allah!
Shoukran voor het plaatsen broeder,moge Allah swt je hiervoor belonen.

07-07-2007, 01:58
graag gedaan, ameen

en u voor het lezen ervan, ameen

wassalaam moaelaikom

07-07-2007, 02:02
Mascha allah,

07-07-2007, 02:33


djazakaalahoe gairan


up!

07-07-2007, 03:03
wa iyaakie

wa3alaikom asalaam

06-08-2007, 19:14
Assalaamoe alaikoem,

Djazaka Allahoe gairan,

Moge Allah soubhanahoe wata ala ons leiden en ons imaan en taqwa doen versterken en en moge Allah soubhanahoe wata ala ons harten ermee doen versieren en ons standvastig doen maken in onze geloof.
(Allahoema Amien)

Wa 3laikoemoe salaam warahmatoe Allah ie wabarakatoe
Je oeght in het geloof.

22-10-2007, 20:20
Asalaamoe alaykoem wa Ra7matoeAllah wa Barakatoeh.

12-02-2009, 21:45
Shokran beste broeder.

12-02-2009, 21:47
Masha'Allah! Djazaakallah.

14-03-2009, 14:26
Bedankt voor het plaatsen broeder moge allah subhana wa ta3la jou daarvoor rijkelijk belonen

14-03-2009, 14:39
BarakAllaahoe fiek,

14-03-2009, 15:11


! Mash'allah, up

14-03-2009, 15:56
wa fiekoem barak Allaah..

Ameen!

06-06-2009, 20:55
BarakAllahoefiek voor het plaatsen.
wat ik altijd zo jammer vind is dat de uitspraak er niet bij staat.
Of kan ik het gewoon in het nederlands vragen??

Ik denk dat veel mensen tegenwoordig de taal niet machtig zijn.
en kennis in het nederlands doen maar niet weten hoe ze het in het arabisch moet
zeggen.

Trouwens in september begint de opleiding islamologie in den haag
voor mensen die interesse hebben kunnen zich nu nog aanmelden.

Dit is de reden waarom ik de opleiding wil volgen, wil toch weten hoe of wat ik zeg.
Ook ik leer dan ook meer over de islam ik denk dat veel mensen onder ons er wat aan zullen hebben.
Je krijgt ook arabische les, hadith, koran etc

Pagina's : [1] 2