Bekijk volle/desktop versie : bezeten?!!!!!!!!



Pagina's : [1] 2 3

04-07-2007, 10:56
asalaamalaikoem,

ik zit met vragen die ik niet uit mijn hoofd krijg...

je hoort vaak dat mensen bezeten zijn...om me heen zijn er 2 vrouwen bij wie dit is gebeurd en bij eentje is het weggehaald en kan ze weer een normaal leven leiden alhamdoelillah! maar bij die andere nog niet, ik vind dit zo verschrikkelijk! en het maakt me heel bang..ik vind het al eng om dit onderwerp te starten...

ik ben een bekeerde moslima en weet hier nog niet zo heel veel van..
wie kan me hier meer over vertellen, of wie weet waar ik hier meer info over kan lezen?

ik weet dat je wanneer je de badkamer en/of toillet instapt dit met links doet enz, maar je moet ook iets opzeggen?
hoe gebeurd dit?
hoe raken mensen bezeten? wat kan je ertegen doen om het te voorkomen? heeft dit ook te maken met het boze oog?

ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen insha allah want ik ben er heel bang door geworden kan er niet goed door slapen..

04-07-2007, 11:06


Het kan wel zo zijn dat mensen echt bezeten zijn, maar vaak zijn ze gewoon verward/depressief, en dan helpt een bezoekje aan de psychiater eerder dan een bezoekje aan de imam .

En lieve zuster, ik zou me er niet zo heel druk om maken, je maakt jezelf er enkel gek mee.

04-07-2007, 11:17

Citaat door islam_en_ik:
Het kan wel zo zijn dat mensen echt bezeten zijn, maar vaak zijn ze gewoon verward/depressief, en dan helpt een bezoekje aan de psychiater eerder dan een bezoekje aan de imam .

En lieve zuster, ik zou me er niet zo heel druk om maken, je maakt jezelf er enkel gek mee.



salaam zuster,

nee geloof me...waar ik nu over praat is geen verwarring of depressie..

dit is serieus...de dingen die er gebeurd(e) met deze dames zijn alles behalve verwarring of depressie..maar ik wil er liever niet verder over uitwijden..

ik weet het, dat zegt mijn omgeving ook maar toch...het houd me bezig, ik wil weten wat dit is? hoe dit kan? is het de duivel?

ik hoop echt dat er iemand hier is op het forum die mij misschien wat meer kan vertellen over de duivel of sjaitan?


04-07-2007, 11:30
ik ben geen mocro... bij ons in de cultuur (dus ik weet niet of het van geloof is of niet) zeggen ze dat je je niet bezig moet houden met hun.. anders zullen ze zich bezig houde met jou..
niet dat ik je wil bangmake.. maar waarschuwe weetje...
suc6 ermee he is fuckedup als je ermee zit.. en moeilijk ervan af te komeeh

04-07-2007, 12:14



Citaat door salahutdeen:
ik ben geen mocro... bij ons in de cultuur (dus ik weet niet of het van geloof is of niet) zeggen ze dat je je niet bezig moet houden met hun.. anders zullen ze zich bezig houde met jou..
niet dat ik je wil bangmake.. maar waarschuwe weetje...
suc6 ermee he is fuckedup als je ermee zit.. en moeilijk ervan af te komeeh



hmm..ok...maar met "hun" beooel je de sjaitan/duivel/geest zelf? of de mensen die bezeten zijn? maar ik hou me niet bezig met die sjaitan enz, ik zoek ze niet express op maar wil gewoon meer weten over het onderwerp zelf...hoe onstaat het, en waarom...

04-07-2007, 12:36
asalaam alayakoem,

djins en satans zijn zwakke schepselen als je een gelovige moslim bent die zijn verplichtingen nakomt..

En de manier om hun uit jou buurt te houden is door allah vaak te gedenken...en veel aanbiddingen verrichten zoals de profeet en de sahaba dat hebben gedaan..verder kan je het ook voorkomen om je huis goed te reinigen van haraam zaken zoals foto's muziek etc.. etc..Vaak koran lezen in je huis en heel veel dikrr...

Niets zal je overkomen alleen met de wil van Allah..

Tovenaars en waarzeggers zijn grote leugenaars en werken samen met satans...we hebben totaal geen reden om bang te zijn van dit schorm en beestachtige mensen...we diennen niet naar hun te luisteren al kan het zo zijn dat ze sommige dingen vertellen die waar kunnen zijn gemixt met vele leugens...een tovernaar(sa3ier) of waarzegger is altijd een kafiirr!! kafara bi maa oenzila ila mohammed...en de gene die naar hun toe gaat alleen zijn gebed is 40 dagen niet geldig ...maar diegene die naar hun toegaat en in hun geloofd is ongelovig aan dat gene waar onze profeet mee is gekomen.

Nogmaals djins en satans zijn zwakke schepselen als jij een sterke gelovige bent...houd je aan de koran en de soennah volgens die interpetatie van de sahaba...

Wa allahoe a3lem..

04-07-2007, 12:42

Citaat door jane9:
asalaamalaikoem,

ik zit met vragen die ik niet uit mijn hoofd krijg...

je hoort vaak dat mensen bezeten zijn...om me heen zijn er 2 vrouwen bij wie dit is gebeurd en bij eentje is het weggehaald en kan ze weer een normaal leven leiden alhamdoelillah! maar bij die andere nog niet, ik vind dit zo verschrikkelijk! en het maakt me heel bang..ik vind het al eng om dit onderwerp te starten...

ik ben een bekeerde moslima en weet hier nog niet zo heel veel van..
wie kan me hier meer over vertellen, of wie weet waar ik hier meer info over kan lezen?

ik weet dat je wanneer je de badkamer en/of toillet instapt dit met links doet enz, maar je moet ook iets opzeggen?
hoe gebeurd dit?
hoe raken mensen bezeten? wat kan je ertegen doen om het te voorkomen? heeft dit ook te maken met het boze oog?

ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen insha allah want ik ben er heel bang door geworden kan er niet goed door slapen..

Wat jij bezetenheid noemt is niet meer dan een psychische aandoening. Religie heeft de kwalijke neiging daar de duivel of allerlei geesten bij te verzinnen in plaats van de persoon in kwestie naar de psychiater te sturen. Dat zal genezing beslist niet bevorderen.

04-07-2007, 12:46
psychische aandoening? jehhh verklaring

lees eens het boek ''De Genezing voor tovenarij en boze oog in de islam'' van sheikh wahid abdulsalam bali en wordt wijzer mOe

04-07-2007, 12:51

Citaat door IslamicGirl:
psychische aandoening? jehhh verklaring

lees eens het boek ''De Genezing voor tovenarij en boze oog in de islam'' van sheikh wahid abdulsalam bali en wordt wijzer mOe
Die zal waarschijnlijk zeggen dat er een duivel of jinn bij betrokken is. En dat is gewoon bijgeloof. Het barst in de wereld van idioten die geloven in het occulte.

04-07-2007, 12:54

Citaat door SaladinsRevenge:
Die zal waarschijnlijk zeggen dat er een duivel of jinn bij betrokken is. En dat is gewoon bijgeloof. Het barst in de wereld van idioten die geloven in het occulte.

En wat nou als die jinn een psychische aandoening veroorzaakt in het verstand van de mens. Waarom is dit niet mogelijk?

Niet afkomen met "jinns" bestaan niet, want dat weet je niet.

04-07-2007, 12:57

Citaat door anash:
En wat nou als die jinn een psychische aandoening veroorzaakt in het verstand van de mens. Waarom is dit niet mogelijk?

Niet afkomen met "jinns" bestaan niet, want dat weet je niet.
Theoretisch is dat mogelijk maar theoretisch gezien zijn de gekste dingen mogelijk.
Religies hebben de neiging om vast te blijven houden aan middeleeuwse inzichten. Epilepsie werd ook ooit gezien als een vorm van bezetenheid. Nu weten we wel beter.

04-07-2007, 13:00

Citaat door SaladinsRevenge:
Die zal waarschijnlijk zeggen dat er een duivel of jinn bij betrokken is. En dat is gewoon bijgeloof. Het barst in de wereld van idioten die geloven in het occulte.


sla je hoofd tegen de muur, voordat je praat over zaken waar je totaal geen weet over hebt

djinn's bestaan, zij kunnen in onze lichaam treden als wij ze de mogelijkheid geven,en de enige middel om te genezen is de Koran lezen, want de Koran is immers een Geneesmiddel voor alle ziektes

04-07-2007, 13:02


Saladinsrevenge hou op met onzin uitkraamen kom met feiten en niet met onzinnige theorieen..

Ik daag je uit om een keer aanwezig te zijn wanneer de djin die in de mens is gekropen het woord van allah hoort jij moet dan zien hoe die djinn reageerd...nederlandse psygologen sturen islamitische patienten die bezeten zijn naar een imam...ik weet ik van psygiatrische inrichting in Utrecht.

04-07-2007, 13:02

Citaat door IslamicGirl:
sla je hoofd tegen de muur, voordat je praat over zaken waar je totaal geen weet over hebt

djinn's bestaan, zij kunnen in onze lichaam treden als wij ze de mogelijkheid geven,en de enige middel om te genezen is de Koran lezen, want de Koran is immers een Geneesmiddel voor alle ziektes
Ik ben niet voornemens om met mijn hoofd ergens tegen aan te slaan. Bezetenheid is gewoon een religieus verzinsel.
Als we het aan de religie zouden overlaten, werd epilepsie nog steeds beschouwd als bezetenheid. Religie houdt mensen dom.

04-07-2007, 13:05
ben je moslim?

Pagina's : [1] 2 3