Bekijk volle/desktop versie : De Pil!!!!!!



Pagina's : [1] 2

03-07-2007, 13:48
Hallo dames,

ik trouw over 3 weken inchallah.
Ik heb de pil geslikt vanaf mijn laatste mesntruatiedag in juni.
Dus toen ik weer schoon was ben ik begonnen met slikken van de pil, elke ochtend rond 09.30.
heb ik eht nu goed gedaan. omdat ik net las dat je op de eerste dag van je menstruatie moet beginnen

Wie wil mij dit aub uitleggen.........

03-07-2007, 14:30


Nee joh je bent op je bruiloft inshalllah gewoon beschermt. De regel van 1e dag van je menstruatie beginnen is voor viezerds die tijdens hun ongesteldheid al aan de slag willen.

Je hebt het dus gewoon goed gedaan hoor!

03-07-2007, 14:33

Citaat door Sweetmarocia:
Nee joh je bent op je bruiloft inshalllah gewoon beschermt. De regel van 1e dag van je menstruatie beginnen is voor viezerds die tijdens hun ongesteldheid al aan de slag willen.

Je hebt het dus gewoon goed gedaan hoor!



dit slaat werkelijk nergens op

als je voor de eerste keer de pil slikt, dan hoor je te beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Dus je hebt het niet goed gedaan, maar volgens mij is dat geen ramp, je maakt gewoon je strip af en stopt 7 dagen en begint weer aan een nieuwe strip enzo.. enzo...

je menstruatie zal waarschijnlijk een beetje opschuiven hierdoor.

03-07-2007, 14:36
idd wittewarda, wat een onzin zeg.

Doordat zulke mensen zulke adviezen geven, worden een hoop op het verkeerde spoor gezet!

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil, dan is hij meteen veilig en vershcuift je menstruatie idd.
Doe je dat niet, dan kan hij de eerste maand nog niet veilig zijn en moet je nog een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.

03-07-2007, 14:36



Citaat door wittewarda:
dit slaat werkelijk nergens op

als je voor de eerste keer de pil slikt, dan hoor je te beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Dus je hebt het niet goed gedaan, maar volgens mij is dat geen ramp, je maakt gewoon je strip af en stopt 7 dagen en begint weer aan een nieuwe strip enzo.. enzo...

je menstruatie zal waarschijnlijk een beetje opschuiven hierdoor.


Hoezo slaat dit nergens op??? Het is de bedoeling van op de 1e dag van je menstruatie dat je op dag 1 al veilig bent! De logica is dus????

03-07-2007, 14:37

Citaat door ellouisa:
idd wittewarda, wat een onzin zeg.

Doordat zulke mensen zulke adviezen geven, worden een hoop op het verkeerde spoor gezet!

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil, dan is hij meteen veilig en vershcuift je menstruatie idd.
Doe je dat niet, dan kan hij de eerste maand nog niet veilig zijn en moet je nog een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.


Hij is dan na een week al veilig. Lees de bijsluiter eens een keer

03-07-2007, 14:43
Ik heb geen pil, dus ook geen bijsluiter

Ik heb hem wel gehad en mij is altijd verteld door de huisarts:
begin je op de eerste dag van je menstruatie, dan meteen veilig en begin je later dan is de eerste maand nog onzeker. Hij kan gewoon veilig zijn, maar helemaal zeker is dat niet. Dus voor de zekerheid kan je beter een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.

03-07-2007, 14:52
Gebruikstips



Lees de bijsluiter goed door.
Neem de pil altijd op een vast tijdstip in, en combineer het innemen met andere vaste routines. Dan vergeet u hem minder snel. Neem hem bijvoorbeeld na het tandenpoetsen in.
Houd bij een meerfasenpil altijd de volgorde aan die op de pilstrip is aangegeven.
Slik de pil altijd in z'n geheel door.
Zitten er 21 (of 22) pillen in een strip, dan wacht u zeven (of zes) dagen als de strip leeg is. In die week (de pauzeweek) krijgt u een bloeding die lijkt op de menstruatie. Na zeven (of zes) dagen begint u aan de volgende strip. U neemt de eerste pil van een strip dus altijd op dezelfde dag van de week.
Zitten er 28 pillen op een strip, dan begint u als de strip leeg is meteen met de volgende. De laatste zes (kleinere) pillen bevatten namelijk geen hormonen. Sommige mensen vinden het makkelijker om iedere dag een pil te slikken en geen pauzeweek te hebben. Ook bij deze pillen krijgt u een bloeding tussen de 22ste en de 28ste dag.
Begint u de pil te slikken op de eerste dag van de menstruatie dan bent u meteen tegen zwangerschap beschermd. Als u op een andere dag begint, werkt de pil nog niet meteen; u moet nog zeven dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken, zoals een condoom.[/U][/I][/B]

Speciaal voor de dames volgens wie ik 'onzin uitkraam'

03-07-2007, 15:00
Oh ja en de bron is http://www.apotheek.nl

03-07-2007, 15:15

Citaat door Sweetmarocia:
Oh ja en de bron is http://www.apotheek.nl


Het is gewoon handiger voor mensen die tussen 2 menstruatieperioden door het maximale aan onbezorgde seks eruit willen halen om bij de eerste menstruatiedag te beginnen.

Want als je begint tussen 2 menstruaties door dien je 7 dagen beschermd te vrijen (met condoom bijv.), vanwege de kans op zwangerschap.

Voor mensen die pas over een paar maanden trouwen maakt dit allemaal niet uit.

Als je van plan was morgen seks te hebben dan moet je rekening houden met zulke dingen.

03-07-2007, 15:22

Citaat door Tetouania25:
Het is gewoon handiger voor mensen die tussen 2 menstruatieperioden door het maximale aan onbezorgde seks eruit willen halen om bij de eerste menstruatiedag te beginnen.

Want als je begint tussen 2 menstruaties door dien je 7 dagen beschermd te vrijen (met condoom bijv.), vanwege de kans op zwangerschap.

Voor mensen die pas over een paar maanden trouwen maakt dit allemaal niet uit.

Als je van plan was morgen seks te hebben dan moet je rekening houden met zulke dingen.





Ja maar haar vraag is dus ook inderdaad of ze over 3 weken beschermt is.

03-07-2007, 15:35
Dat je onzin uitkraamde ging niet over die week, maar over dat degenen die beginnen op de eerste dag viezerikken zijn die niet kunnen wachten

03-07-2007, 15:44



Citaat door Sweetmarocia:
Nee joh je bent op je bruiloft inshalllah gewoon beschermt. De regel van 1e dag van je menstruatie beginnen is voor viezerds die tijdens hun ongesteldheid al aan de slag willen.

Je hebt het dus gewoon goed gedaan hoor!



Wat!!! Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Je moet op de eerste dag van je menstruatie beginnen. Dit heeft te maken met je hormooncirculatie...

04-07-2007, 09:44
oh my god!!!!!
ok ik slik die pil dus helemaal verkeerd! 3la fdiha!
ik trouw over 4 weken sorry was een typfout.
Mijn bruiloft is inchalah woensdag 1 augustus.
Moet ik de pil gewoon doorslikken, dus heel juli en heel agustus?

04-07-2007, 11:00
Gewoon op de normale manier slikken. DUs strip afmaken, weekje stoppen (je wordt dan ongi) en dan weer beginnen met een nieuwe strip.

Het maakt niet uit hoor. Je menstruatie verplaatst alleen en je zou nu even een ander voorbehoedsmiddel moeten gebruiken. Maar als je over 4 weken trouwt is hij wel veilig hoor!

Pagina's : [1] 2