Bekijk volle/desktop versie : help!!!! marokkaanse jongen met een gouden verlovings ring



02-07-2007, 15:52
ik kwam laats een marokkaanse jongen tegen die een gouden verlovings ring droeg, en hij beweerde dat het met soena te maken had, maar ik dacht een man mag sowieso geen goud dragen!!! maar hij bleef er bij dat het soena was als een ongetrouwde jongen een ring droeg dat het in zijn voordeel was want dan kijkt er geen vrouw naar met het ideë dat hij dan getrouwd zou zijn.

dames en heren klopt dit want ik heb het een keer eerder gehoord?
het is gewoon een vraag want ik heb zijn nummer al weggedaan

02-07-2007, 16:43


Geloof deze onzin niet ogtie.

Goud en zijde zijn haram voor de man:

De profeet (vzmh) zag een gouden ring aan de hand van een man. De profeet haalde de ring van zijn hand en gooide het weg, zeggende: "Zou iemand van jullie brandend kool in zijn handen nemen en het vasthouden?" Wanneer de profeet weg was, zei iemand tegen de man: "neem je ring en haal er voordeel uit (door het bijvoorbeeld te verkopen)." De man antwoorde: "Nee, bij Allah, ik zal het niet meer pakken nadat de Profeet het weg heeft gegooid." (Moeslim)

02-07-2007, 16:43
Mannen die op welke manier dan ook goud dragen:

Aboe Moesa Al-Ash-'arie (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet swt heeft gezegd: "Zijde en goud zijn toegestaan voor de vrouwen van mijn Oemmah en zijn verboden voor de mannen." Tegenwoordig zijn er massa's producten voor mannente koop waar goud in is verwerkt, zoals: horloges, brillen, speldjes, pennen, kettingen en zogenaamde "medaillons". Een van de algemene zonden doen zich voor in wedstrijden waar gouden horloges een onderdeel zijn van de te winnen prijzen. Ibn 'Abbaas (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de boodschapper van Allah swt een man een gouden ring zag dragen. Hij nam het en gooide het opzij, zeggende. "Zou iemand van jullie een brandend stukje kool in de Hel pakken en het in zijn hand vasthouden?" Nadat de profeet swt weg was gegaan, stelde iemand aan de man voor: "Waarom pak je je ring niet en trek je er voordeel uit ( d.w.z. verkoop je het niet)?" Hij zei: "Nee, bij Allah, ik zal het nooit terugpakken nadat de boodschapper van Allah swt het opzij heeft gegooid,"

02-07-2007, 17:02
dankje!! ik wist het zelf ook maar ik wou weten of iemand deze onzin ook heeft gehoord.

02-07-2007, 17:45


Misschien zijn soenna maar niet de soenna van de profeet saws.

Verlovingsringen hebben geen basis in de islam.

Goud is niet toegestaan voor mannen.

02-07-2007, 18:14
sOUBHANALLAH!!!!

02-07-2007, 18:48
salaam
in deze tijd is alles in de ogen van mensen halal.
en wat halal is ,is dan haram.
moge allah hun leiden,inshallah.

02-07-2007, 19:08
Misschien doelde hij op de (zegel)ring die de profeet droeg en heeft men hem dit wijsgemaakt (extra gespiced zeg maar)..?

02-07-2007, 19:22

Citaat door CryAngel:
Misschien doelde hij op de (zegel)ring die de profeet droeg en heeft men hem dit wijsgemaakt (extra gespiced zeg maar)..?



wat s die zegelring dan?

02-07-2007, 21:03

Citaat door mamaouia:
wat s die zegelring dan?


Assalamou 'aleikoum ,
inshaAllah alles goed met je en je gezin?

Als antwoord op je vraag :"Hij droeg aan zijn rechter ringvinger een zegelring met daarop "Muhammadu'r Rasoellullah", die de Khalifa's erfden, waarmee hij officiele brieven zegelde".

02-07-2007, 21:07

Citaat door CryAngel:
Assalamou 'aleikoum ,
inshaAllah alles goed met je en je gezin?

Als antwoord op je vraag :"Hij droeg aan zijn rechter ringvinger een zegelring met daarop "Muhammadu'r Rasoellullah", die de Khalifa's erfden, waarmee hij officiele brieven zegelde".



lhamdolilah en met jullie ook hoop ik
chokran om te antwoorden