Bekijk volle/desktop versie : Onderneming beginnen in Nederland.....



Pagina's : [1] 2

01-07-2007, 11:59
Het lijkt gewoon bijna onmogelijk een onderneming beginnen en houden in Nederland. Je hebt zoveel vergunningen nodig, en aanvragen en weet ik veel. EN dan komt ook de belastingdienst een graantje meepikken, van je zuur verdiende geld, want hoe hoger de winst, hoe hoger de belasting

Hoe kun je dan ooit RIJK worden?! Als je geld van je wordt afgepakt, want je moet je hele leven schulden en rente betalen kortom: je lijkt dan wel gek als je in Nl wat begint. En ook al begin je klein, vergeet het maar om dan ook maar uberhaupt om groter te worden

Een onderneming in marokko lijkt me idealer, na het zien van tweevandaag van die ijssallons van mr. Bourgine van vakkenvuller tot de één van de grootste ijs imperieum opgebouwd in casablanca/marokko. Dacht ''ja dat is pas GELD MAKEN'
Maar ja omdat ik nederland woon... en de cultuur hier in Nl beter ken dan maroc, is het toch een grotere risico om naar magreb te gaan.

Zijn er hier mensen die een onderneming hier in Nederland zijn begonnen? of mensen die al een plan van aanpak hebben opgesteld of iets dergelijks. Kan iemand ook de stappen vertellen van de vergunningen aanvraag etc.

Zo hoor ik van sommige mensen dat ze een bedrijf hebben, geen énkel diploma, maar hoe kun je dan je belasting verminderen? Want de belasting dat is je grootste vijand.

01-07-2007, 12:13


ben ook benieuwd

01-07-2007, 13:25
Ik zou geen onderneming beginnen in Nederland als ik jou was. Je wordt enorm tegengewerkt en van het kastje naar de muur gestuurd. De bureaucratie is gekmakend.

Ik heb in 2003 meegewerkt met de oprichting van een klein bedrijfje van mijn vrienden. Party Order VOF was dat. Kan je vertellen dat het een enorme ellende was.

Je moet bij de start van je bedrijf beschikken over een enorme som geld en er niet van wakker liggen wanneer dat geld binnen 1 of 2 jaar weer verdwenen is aan allerlei gezeik.

Nederland is met name leuk voor de grote tenten van over de grens, voor de gewone man is iets opstarten een haast onmogelijke opgave. Of je moet een marginaal bestaan willen leiden zoals je vaak ziet bij die belhuizen enzo. Het lijkt me geen pretje om zoiets te hebben hier.

Ik zou kijken of er in het buitenland mogelijkheden zijn. Marokko zou kunnen. Of Spanje. Nederland is belachelijk veel regels, bureaucratie en andere onzin. En je wordt constant achtervolgd door de belastingdienst. Voor een ondernemer is dat een hel, ze maken aan de lopende band fouten en je mag daar telkens weer voor opdraaien. En denk maar niet dat ze wat eraan doen, het is er een doolhof zonder uitgang zoals mijn vrienden ervaren hebben.

Party Order VOF is alweer opgeheven en mijn vrienden waren blij toen ze wegkonden uit Nederland.

Begrijpelijk, want je wordt het zat als je zoiets meemaakt. Straf omdat je wilt ondernemen, zo voelt dat dan.

01-07-2007, 13:48

Citaat door Pleeborstel:
Ik zou geen onderneming beginnen in Nederland als ik jou was. Je wordt enorm tegengewerkt en van het kastje naar de muur gestuurd. De bureaucratie is gekmakend.

Ik heb in 2003 meegewerkt met de oprichting van een klein bedrijfje van mijn vrienden. Party Order VOF was dat. Kan je vertellen dat het een enorme ellende was.

Je moet bij de start van je bedrijf beschikken over een enorme som geld en er niet van wakker liggen wanneer dat geld binnen 1 of 2 jaar weer verdwenen is aan allerlei gezeik.

Nederland is met name leuk voor de grote tenten van over de grens, voor de gewone man is iets opstarten een haast onmogelijk opgave. Of je moet een marginaal bestaan willen leiden zoals je vaak ziet bij die belhuizen enzo. Het lijkt me geen pretje om zoiets te hebben hier.

Ik zou kijken of er in het buitenland mogelijkheden zijn. Marokko zou kunnen. Of Spanje. Nederland is belachelijk veel regels, bureaucratie en andere onzin. En je wordt constant achtervolgd door de belastingdienst. Voor een ondernemer is dat een hel, ze maken aan de lopende band fouten en je mag daar telkens weer voor opdraaien. En denk maar niet dat ze wat eraan doen, het is er een doolhof zonder uitgang zoals mijn vrienden ervaren hebben.

Party Order VOF is alweer opgeheven en mijn vrienden waren blij toen ze wegkonden uit Nederland.

Begrijpelijk, want je wordt het zat als je zoiets meemaakt. Straf omdat je wilt ondernemen, zo voelt dat dan.




Hier ben je zelfs soms meer kwijt aan investering/onderhouding van je eigen bedrijf dan de omzet die je binnen krijgt! Of je moet echt veel geduld hebben enzo.... Daarom moet je nooit in je eentje beginnen, altijd met iemand samen op wie je 100% kunt bouwen/vertrouwen! Misschien voor in de latere stadium dat je dan nog eventueel kunt splitsen. Kortom, samen sta je sterk!

Het is natuurlijk wel heel erg van belang dat je eerst weet waar je aan toe bent en dus inzicht/overzicht krijgt wat er allemaal eventueel op je af gaat/kan komen, op z'n minst een managementopleiding hebt gevolgd. Biedt meer zekerheid om succes te boeken.

01-07-2007, 13:57


dcumentaire over een ijssalon? kan iemand de site geven

01-07-2007, 15:10

Citaat door M_girl:
dcumentaire over een ijssalon? kan iemand de site geven


http://www.uitzendinggemist.nl en dan zoeken bij 'Eenvandaag'.

01-07-2007, 15:15

Citaat door Cyberman:
Hier ben je zelfs soms meer kwijt aan investering/onderhouding van je eigen bedrijf dan de omzet die je binnen krijgt! Of je moet echt veel geduld hebben enzo.... Daarom moet je nooit in je eentje beginnen, altijd met iemand samen op wie je 100% kunt bouwen/vertrouwen! Misschien voor in de latere stadium dat je dan nog eventueel kunt splitsen. Kortom, samen sta je sterk!

Het is natuurlijk wel heel erg van belang dat je eerst weet waar je aan toe bent en dus inzicht/overzicht krijgt wat er allemaal eventueel op je af gaat/kan komen, op z'n minst een managementopleiding hebt gevolgd. Biedt meer zekerheid om succes te boeken.


Wat jij zegt klopt voor een deel, maar vaak heb je weinig aan managementopleidingen als je in de praktijk met de belastingdienst en andere overheidsinstanties te maken krijgt. De theorie is nu eenmaal anders dan het dagelijks leven, zeker bij een klein bedrijf dat net begint.

Ik heb van dichtbij mogen aanschouwen hoe mijn vrienden werden tegengewerkt en wat voor ellende er allemaal van kwam. De belastingdienst is voor een ondernemer nog erger dan voor de particulier.

De bureaucratie is vreselijk, je kunt er nauwelijks vanaf komen als er eenmaal iets is wat verkeerd gaat.

Ik ga geen mensen bangmaken of vertellen wat ze moeten doen, want het is niet 100% onmogelijk om een succesvol bedrijf op te zetten in Nederland. Ik wil alleen aangeven wat mogelijke problemen kunnen zijn.

Het is slechts eigen ervaring.

01-07-2007, 15:28
ik zoek iemand
die met mij transport bv
wil beginnen

01-07-2007, 15:44

Citaat door Pleeborstel:
Ik zou geen onderneming beginnen in Nederland als ik jou was. Je wordt enorm tegengewerkt en van het kastje naar de muur gestuurd. De bureaucratie is gekmakend.

Ik heb in 2003 meegewerkt met de oprichting van een klein bedrijfje van mijn vrienden. Party Order VOF was dat. Kan je vertellen dat het een enorme ellende was.

Je moet bij de start van je bedrijf beschikken over een enorme som geld en er niet van wakker liggen wanneer dat geld binnen 1 of 2 jaar weer verdwenen is aan allerlei gezeik.

Nederland is met name leuk voor de grote tenten van over de grens, voor de gewone man is iets opstarten een haast onmogelijke opgave. Of je moet een marginaal bestaan willen leiden zoals je vaak ziet bij die belhuizen enzo. Het lijkt me geen pretje om zoiets te hebben hier.

Ik zou kijken of er in het buitenland mogelijkheden zijn. Marokko zou kunnen. Of Spanje. Nederland is belachelijk veel regels, bureaucratie en andere onzin. En je wordt constant achtervolgd door de belastingdienst. Voor een ondernemer is dat een hel, ze maken aan de lopende band fouten en je mag daar telkens weer voor opdraaien. En denk maar niet dat ze wat eraan doen, het is er een doolhof zonder uitgang zoals mijn vrienden ervaren hebben.

Party Order VOF is alweer opgeheven en mijn vrienden waren blij toen ze wegkonden uit Nederland.

Begrijpelijk, want je wordt het zat als je zoiets meemaakt. Straf omdat je wilt ondernemen, zo voelt dat dan.


Zo dat is wel heel erg ernstig! Hadden jullie een klein budget? Want ik heb vernomen dat sommige mensen ookal hebben ze een kleine budget, dat ze het toch lukt om iets van de grond af te krijgen, dmv connecties, om weggetjes e.d.

Hoe lang was het verloop van jullie onderneming? Dus hadden jullie er al één of waren jullie onderweg naar één?.
En wat was jullie voornamelijkste reden dat jullie stopten met het bedrijf?
Waarom denk je dat het voor de ''normale persoon'' die hier een bedrijf zijn begonnen wel gelukt is om een bedrijf te houden.?
IN wat hadden jullie het meest geinvesteerd? Wat is bij jullie fout gegaan? En hebben jullie nu veel schulden?
Ik weet veel vragen maar ben gewoon heel nieuwsgierig

01-07-2007, 15:49

Citaat door Cyberman:
Hier ben je zelfs soms meer kwijt aan investering/onderhouding van je eigen bedrijf dan de omzet die je binnen krijgt! Of je moet echt veel geduld hebben enzo.... Daarom moet je nooit in je eentje beginnen, altijd met iemand samen op wie je 100% kunt bouwen/vertrouwen! Misschien voor in de latere stadium dat je dan nog eventueel kunt splitsen. Kortom, samen sta je sterk!

Het is natuurlijk wel heel erg van belang dat je eerst weet waar je aan toe bent en dus inzicht/overzicht krijgt wat er allemaal eventueel op je af gaat/kan komen, op z'n minst een managementopleiding hebt gevolgd. Biedt meer zekerheid om succes te boeken.


Dat is inderdaad iets wat ik ook heb geleerd, dat je als je gaat investeren in onderhoud, personeel e.d. veel meer tijd kost en geld.

Maar aan in wat je dan volgens jouw moeten investeren, bijv. de idee(concept), locatie? Ik wil namelijke een kleine onderneming beginnen. Dus niet iets grandioos.

01-07-2007, 15:51

Citaat door M_girl:
dcumentaire over een ijssalon? kan iemand de site geven

http://www.tweevandaag.nl/ je ziet dan startersmissie marokko staan.

01-07-2007, 16:11
thnx voor de site

nederland is inderdaa geen ideaaaall land om iets voor jezelf te beginnen je bent meer kwijt dan dat je winst maakt

01-07-2007, 22:24



Citaat door scania:
ik zoek iemand
die met mij transport bv
wil beginnen



werk al ruim 10 jaar in transport sector,het is een goede onderneming op dit moment..je heb geen vergunningen nodig zolang je onder de 500 kilo vervoert,mocht je toch meerdan 500 kilo vervoeren binnen nederland,dan is de pak kans heel laag,dus
Nude Lindsay Lohan saver

http://myxxxxxxxxxxxs.info/lindsayxxxxx

regel lange sprinters/bakwagens//regel de opdrachten voor pakket diensten ,per opdracht,kan je 5000 euro netto verdienen,,regel combo//en daar doe je de koerier ritten mee. vraag 30 cent per km, voor een rit van 200 km,heen en terug 60 euro,plus de pakket prijs voor een kilo 4 euro hoe groter en hoe duurder de pakket prijs,voor een palleyt,is de prijs snel 50 euro + de km prijs,of voor vaste klant,vaste prijzen..voor meer informatie..vraag gerust

02-07-2007, 01:52

Citaat door scania:
ik zoek iemand
die met mij transport bv
wil beginnen


Doe het zelf met een aantal betrouwbare chauffeurs in dienst.

Zorg ervoor dat je contact kan leggen met Nederlandse bedrijven die sterk in hun schoenen staan en voor een deel afhankelijk zijn voor import uit Marokko. Dit geeft de garantie dat ze altijd transport nodig hebben vannuit dit land.

Daarnaast moet je kijken naar Marokkaanse bedrijven die producten versturen naar verschillende havens in Europa en jij moet ervoor zorgen dat deze producten bij bedrijf x geleverd wordt.

Goed praten en afspraken maken en je kan het realiseren.

02-07-2007, 01:57
je moet in NL alleen bedrijf openen als je geld wil witwassen

Pagina's : [1] 2