Bekijk volle/desktop versie : <<Gesprek tussen een moslima en christene>>



Pagina's : [1] 2

30-06-2007, 15:20
[SIZE="3"]Op andere topic eerder ; [/SIZE]

Geplaatst door CryAngel

Groot risico is het dan dat je zomaar van je voorouders overneemt zonder te onderzoeken.

En nogmaals zeg ik met alle respect dan ook dat ik vind dat jij eerder in deze discussie geen enige inmenging had toen ik w&#233;l bewijzen opzocht en vervolgens hier plaatste om te staven wat de Islam zegt over bepaalde situaties.

30-06-2007, 15:21


Geplaatst door Nysha

inmenning is volkomen nuteloos wanneer er bewijzen worden gezocht omdat het bewijs altijd waarheid is en er geen andere waarheid bestaat voor diegene die het bewijs plaatst...DAT heb ik wel geleerd van moslims...dus waarom zou ik men tijd verdoen door daar op in te gaan want discussie is niet mogelijk.


daarnaast vind ik geloof iets persoonlijks, het is iets tussen jou en god. Jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik moet geloven en andersom ook niet.maar goed dat is mijn mening.


reden dat ik reageerde op deze topic was dat het legaal is om samen te zitten conform de islamitische regels en dat het ook nog leuk kan zijn.

we verpesten de topic..als je wilt open een nieuwe en dan reageer ik daar wel

30-06-2007, 15:23



you go girl!

30-06-2007, 15:28

Citaat door Nysha:



you go girl!

Op de vorige topic kreeg het geheel een andere wending dus daarom deze nieuwe.

Om terug te komen op jouw bewering dat andere bewijzen niet getolereerd zou worden is geheel absurd, dit omdat het slechts in mijn eigen nadeel zou pleiten.

In tegenstelling tot jou hierin ben ik altijd meer dan bereid en gewillig om onderzoek te doen én andermans bewijzen te lezen, aan te horen etc.
Vanaf dan beslis ik wat ik er verder mee aan moet.

Maar dat ik geheel weiger zelf maar onderzoek te verrichten naar een geloof dat ik zou belijden zoals jij dit doet in het christendom, is me een té groot risico.
Een risico met teveel nadelige gevolgen aan verboden... hét grootste nadeel zeg maar : De hel.

Hoezo zie je er geen nut in onderzoek te doen naar 'jouw' geloof?

30-06-2007, 15:33



Citaat:
Op de vorige topic kreeg het geheel een andere wending dus daarom deze nieuwe.

Om terug te komen op jouw bewering dat andere bewijzen niet getolereerd zou worden is geheel absurd, dit omdat het slechts in mijn eigen nadeel zou pleiten.

In tegenstelling tot jou hierin ben ik altijd meer dan bereid en gewillig om onderzoek te doen én andermans bewijzen te lezen, aan te horen etc.
Vanaf dan beslis ik wat ik er verder mee aan moet.

Maar dat ik geheel weiger zelf maar onderzoek te verrichten naar een geloof dat ik zou belijden zoals jij dit doet in het christendom, is me een té groot risico.
Een risico met teveel nadelige gevolgen aan verboden... hét grootste nadeel zeg maar : De hel.

Hoezo zie je er geen nut in onderzoek te doen naar 'jouw' geloof?
wat ik bedoel met bewijzen is het volgende: als er in de koran staat je mag dit niet want zo en zo dan is het voor mij als buitenstaander ONMOGELIJK met jou daarin in discussie in te gaan..immers moslims geloven dat de koran het woord van god is en punt, zoals je al zei daar wordt niet over nagedacht, het is gewoon zo.

Dus ik snap jouw onderzoek eerlijk gezegd ook niet.


Ik ken de grote lijnen van mijn geloof en elke dag probeer ik een goed mens te zijn voor anderen en mezelf en bid ik tot god. Voor mij is dit op het moment voldoende...mijn gesprek tot god is iets tussen hem en mij en o verder nu mozes het water heeft doen rijzen of hoeveel personen nu zijn genezen door jezus interesseert mij niet zoveel..het gaat om de essence.


misschien later ooit...wie weet

30-06-2007, 15:46

Citaat door Nysha:
wat ik bedoel met bewijzen is het volgende: als er in de koran staat je mag dit niet want zo en zo dan is het voor mij als buitenstaander ONMOGELIJK met jou daarin in discussie in te gaan..immers moslims geloven dat de koran het woord van god is en punt, zoals je al zei daar wordt niet over nagedacht, het is gewoon zo.

Dus ik snap jouw onderzoek eerlijk gezegd ook niet.


Ik ken de grote lijnen van mijn geloof en elke dag probeer ik een goed mens te zijn voor anderen en mezelf en bid ik tot god. Voor mij is dit op het moment voldoende...mijn gesprek tot god is iets tussen hem en mij en o verder nu mozes het water heeft doen rijzen of hoeveel personen nu zijn genezen door jezus interesseert mij niet zoveel..het gaat om de essence.


misschien later ooit...wie weet


Is het voor jou onmogelijk om het te begrijpen dat wij zijnde als moslims zo strikt mogelijk proberen na te leven wat Allah ons in het Heilige Boek opdraagt of is het onmogelijk voor jou dit te begrijpen omdat je niet gelooft dat de Koran geopenbaard is door Allah ?

Het onderzoek dat ik verricht naar datgene waaraan ik mijn levensstijl aanpas naargelang ik de wensen van Allah op de eerste plaats in acht neem en zo goed mogelijk probeer na te leven.
Mijn eigen verlangens en wensen zijn hieraan onderhevig.

En net dàt is het doel van het geloof... geloven in God en weten dat Hij, zijnde als onze schepper, het beste weet wat goed en wat slecht is voor Zijn dienaren.

Daar knelt het schoentje, ik geloof én weet dat het niet om de grote lijnen rond het geloof draait maar ook de kleinere zaken.
Oa. de manier waarop men het geloof belijdt.
Aanbidding zal enkel en alleen door Allah aanvaardt worden indien het gebeurd volgens het voorbeeld van de profeet Mohammed .

Het absurde in dit alles vind ik jouw klakkeloze acceptatie van het christendom zonder ooit enig onderzoek te hebben verricht hiernaar, puur en alleen omwille van het feit omdat je (voor)ouders dit zo belijdt en overgebracht hebben, én je dan vervolgens met de vinger wijst naar diegenen die dit niet doen en wél bewijzen aanhalen voor zichzelf en de rest van de gewilligen.

30-06-2007, 15:56

Citaat door CryAngel:
Is het voor jou onmogelijk om het te begrijpen dat wij zijnde als moslims zo strikt mogelijk proberen na te leven wat Allah ons in het Heilige Boek opdraagt of is het onmogelijk voor jou dit te begrijpen omdat je niet gelooft dat de Koran geopenbaard is door Allah ?

ik kan me niet voorstellen dat een god zich bemoeit met de wenkbrauwen van een vrouw, of hoe je sex moet bedrijven...die regels met die straffen komt bij mij niet over als liefdevol...opgehangen worden aan je haren, naald door je hoofd, het is bangmakerij en ik geloof idd niet dat de koran het woord van god is anders zou ik wel moslim zijn

Het onderzoek dat ik verricht naar datgene waaraan ik mijn levensstijl aanpas naargelang ik de wensen van Allah op de eerste plaats in acht neem en zo goed mogelijk probeer na te leven.
Mijn eigen verlangens en wensen zijn hieraan onderhevig.

En net d&#224;t is het doel van het geloof... geloven in God en weten dat Hij, zijnde als onze schepper, het beste weet wat goed en wat slecht is voor Zijn dienaren.

Daar knelt het schoentje, ik geloof &#233;n weet dat het niet om de grote lijnen rond het geloof draait maar ook de kleinere zaken.
Oa. de manier waarop men het geloof belijdt.
Aanbidding zal enkel en alleen door Allah aanvaardt worden indien het gebeurd volgens het voorbeeld van de profeet Mohammed .


Dat is geen onderzoek. je leest het en past het aan in je leven. onderzoek is met je eigen analyze en ideen komen en dat gebeurt er niet immers je mag niet denken, je moet aannemen.

Het absurde in dit alles vind ik jouw klakkeloze acceptatie van het christendom zonder ooit enig onderzoek te hebben verricht hiernaar, puur en alleen omwille van het feit omdat je (voor)ouders dit zo belijdt en overgebracht hebben, &#233;n je dan vervolgens met de vinger wijst naar diegenen die dit niet doen en w&#233;l bewijzen aanhalen voor zichzelf en de rest van de gewilligen.

Ik heb nergens gezegd dat ik klakkeloos zaken overneem. zoals ik al zei, bewijzen voor een geloof is niet nodig omdat het ALTIJD een geloof is wat je nooit 100% zal weten. Ik geloof in het goede en vrije van het christendom zoals wij zijn opgevoed..mix van cultuur en geloof. Ik ben spiritueel op men eigen manier op de basis van het christendom en god heeft me nog nooit laten zitten dus ik denk dat ons contact aardig goed is

zoals ik al zei over geloof discussieer ik normaal niet...inhoudelijk doet er voor mij niet toe en spiritualiteit delen doe ik graag , zolang het niet OPDRINGEN wordt.

30-06-2007, 16:10
Nysha geloof je wel in een paradijs/hel? Veel christenen ontkennen de hel en denken/geloven dat iedereen die maar goed met zijn medemens is het paradijs zal betreden, denk jij er ook zo over?

30-06-2007, 16:21

Citaat door Nysha:

ik kan me niet voorstellen dat een god zich bemoeit met de wenkbrauwen van een vrouw, of hoe je sex moet bedrijven...die regels met die straffen komt bij mij niet over als liefdevol...opgehangen worden aan je haren, naald door je hoofd, het is bangmakerij en ik geloof idd niet dat de koran het woord van god is anders zou ik wel moslim zijn

Dat is geen onderzoek. je leest het en past het aan in je leven. onderzoek is met je eigen analyze en ideen komen en dat gebeurt er niet immers je mag niet denken, je moet aannemen.


Ik heb nergens gezegd dat ik klakkeloos zaken overneem. zoals ik al zei, bewijzen voor een geloof is niet nodig omdat het ALTIJD een geloof is wat je nooit 100% zal weten. Ik geloof in het goede en vrije van het christendom zoals wij zijn opgevoed..mix van cultuur en geloof. Ik ben spiritueel op men eigen manier op de basis van het christendom en god heeft me nog nooit laten zitten dus ik denk dat ons contact aardig goed is


zoals ik al zei over geloof discussieer ik normaal niet...inhoudelijk doet er voor mij niet toe en spiritualiteit delen doe ik graag , zolang het niet OPDRINGEN wordt.

"Een god"... er is slechts één God.

Die regeltjes die je jezelf niet kan voorstellen zijn ons overgebracht door de profeet waarover ik je eerder verduidelijkte dat hij als een voorbeeld voor onze moslimgemeenschap gezonden werd door Allah.
Net zoals toendertijd Mozes en Isa gezonden werd voor de joden en de christenen.

Dat jij geen moslima bent is niet omdat jij dit niet wilt

Vreemd dat je bepaalde straffen (hopelijk ook beloningen?) van de Islam kent en dus de moeite ooit genomen hebt deze in je geest op te nemen maar voor je eigen geloof je geen enige moeite schijnt te willen nemen ?

Met onderzoek heb ik zeer duidelijk gemaakt dat ik dit bedoel als in onderzoek naargelang de betrouwbaarheid van overleveringen en interpretaties/exeges van de verzen uit de Koran, zo ook de meningen van de geleerden van deze tijd.
Wanneer deze betrouwbaar zijn neem ik het inderdaad aan zonder verdere strubbelingen, want dat is geloof.

Hoe noem je het overnemen zonder vraagtekens te plaatsen, geen onderzoek te verrichten etc. naar je geloof dan als dit niet klakkeloos te benoemen is?

Opdringen heeft bij mij een geheel andere definitie, dit is voor mij louter een discussie tussen een moslima en een christene in de hoop elkaar beter te begrijpen en vele verschillen te overbruggen.

30-06-2007, 16:23

Citaat door Schrijf_ster1:
Nysha geloof je wel in een paradijs/hel? Veel christenen ontkennen de hel en denken/geloven dat iedereen die maar goed met zijn medemens is het paradijs zal betreden, denk jij er ook zo over?



Het is voor mij een heel prettig gevoel als ik weet dat mijn geliefde overledenen een plekje hebben in de hemel en dat ze daar als kleine engeltjes een heerlijk onbezorgd leven leiden.

En ooit zal ik me bij hen toevoegen

de hel...hmm mijn moeder zegt altijd hemel en hel zijn op aarde..heb je ene goed gezond en gelukkig leven dan leef je al in de hemeld , heb je een verschrikkelijk leven dan bevind je je al in de hel....

ik denk dus eigenlijk dat een "slecht" iemand het slechte zal overkomen hier en de goede het goede en dat we uiteindelijk allemaal naar dzeelfde plek gaan.

dus neeh eigenlijk geloof ik niet zo in de hel..


zoals ik al zei, ik heb een beetje men eigen geloof

30-06-2007, 16:28
Abou Sa'eed Al Khoedri heeft overgeleverd dat de profeet heeft gezegd :'Het Paradijs en de Hel redetwisten met elkaar.
(Paradijs):'O Heer! Waarom zijn het slechts de zwakke en geminachte personen, die hier zullen verblijven?'
De Hel zegt :'O Heer! Waarom zullen tirannen en aanmatigende personen mij bewonen?'
Allah antwoordt :'(Paradijs), jij bent Mijn Genade, voor degene die Ik kies.
(Hel), jij bent mijn straf voor degene die Ik wil.

Beide zullen vol zijn.'

Boekhaari.

30-06-2007, 16:31

Citaat door Nysha:
Het is voor mij een heel prettig gevoel als ik weet dat mijn geliefde overledenen een plekje hebben in de hemel en dat ze daar als kleine engeltjes een heerlijk onbezorgd leven leiden.

En ooit zal ik me bij hen toevoegen

de hel...hmm mijn moeder zegt altijd hemel en hel zijn op aarde..heb je ene goed gezond en gelukkig leven dan leef je al in de hemeld , heb je een verschrikkelijk leven dan bevind je je al in de hel....

ik denk dus eigenlijk dat een "slecht" iemand het slechte zal overkomen hier en de goede het goede en dat we uiteindelijk allemaal naar dzeelfde plek gaan.

dus neeh eigenlijk geloof ik niet zo in de hel..


zoals ik al zei, ik heb een beetje men eigen geloof


Ik zou daar niet om kunnen lachen... Ik hoop echt insha'Allah dat Allah je zal leiden naar de Islam. Je kunt jezelf niet altijd voor de gek blijven houden.

Alle profeten hadden 1 boodschap, het verkondigen van de tawheed, de 1-heid van Allah. Dat je goed en aardig zijn tegen de mensen is maar Wallaahi op de dag des oordeels heb je daar niets aan zonder Tawheed!

Echt, Moge Allah ej leiden naar de waarheid. Doe een smeekbede voor de heer en vraag hem jou te leiden naar de waarheid.

30-06-2007, 16:36



Citaat door Schrijf_ster1:
Ik zou daar niet om kunnen lachen... Ik hoop echt insha'Allah dat Allah je zal leiden naar de Islam. Je kunt jezelf niet altijd voor de gek blijven houden.

Alle profeten hadden 1 boodschap, het verkondigen van de tawheed, de 1-heid van Allah. Dat je goed en aardig zijn tegen de mensen is maar Wallaahi op de dag des oordeels heb je daar niets aan zonder Tawheed!

Echt, Moge Allah ej leiden naar de waarheid. Doe een smeekbede voor de heer en vraag hem jou te leiden naar de waarheid.



waarom? ik snap niet waarom men altijd iedereen wilt leiden naar de islaam...

en hopelijk zal niemand mij leiden naar de islaam, ik ben zeer tevreden waar ik nu ben.

of moet ik nu zeggen ik ga een gebed doen zodat men jou leidt naar het christendom...O god, mijn heer leidt deze dwalende naar de waarheid naar het christendom, oh mijn god, leidt al deze vrouwen naar het christendom, bevrijd hen uit hen sluiers en hen mannen...


come on...

30-06-2007, 16:44

Citaat door CryAngel:
"Een god"... er is slechts één God.

mee eens....een ( moet je lezen als 1) god die iedereen op zijn manier aanbidt, vereerd etc.

Die regeltjes die je jezelf niet kan voorstellen zijn ons overgebracht door de profeet waarover ik je eerder verduidelijkte dat hij als een voorbeeld voor onze moslimgemeenschap gezonden werd door Allah.
Net zoals toendertijd Mozes en Isa gezonden werd voor de joden en de christenen.

voor mij heeft mohamed geen waarde en dus de koran ook niet, ik geloof niet dat het het woord van god is.

Dat jij geen moslima bent is niet omdat jij dit niet wilt

Ik ben idd christen door mijn familie en heb me verdiept in andere geloven en zelfs in het niet geloof en ben uiteindelijk weer bij men eigen terechtgekomen en daar heb ik mijn moeder toen voor op het voorhoofd gekust, maar goed jij bent ook moslim door je familie. dat is een heel normaal verschijnsel lijkt mj.

Vreemd dat je bepaalde straffen (hopelijk ook beloningen?) van de Islam kent en dus de moeite ooit genomen hebt deze in je geest op te nemen maar voor je eigen geloof je geen enige moeite schijnt te willen nemen ?

Jah idd, daar verbaas ik mij eigenlijk ook over..ik heb niet bewust gelezen, maar hier en daar hier op m.nl wel wat geleerd. voor men eigen geloof ken i kde basis die mij is verteld en dat is voorlopig idd genoeg. het geloof is een onderdeel van men leven, het is niet mijn hele leven, en dat zul jij vast niet mee eens zijn

Met onderzoek heb ik zeer duidelijk gemaakt dat ik dit bedoel als in onderzoek naargelang de betrouwbaarheid van overleveringen en interpretaties/exeges van de verzen uit de Koran, zo ook de meningen van de geleerden van deze tijd.
Wanneer deze betrouwbaar zijn neem ik het inderdaad aan zonder verdere strubbelingen, want dat is geloof.

prima toch! dat is jouw geloof....je moet helemaal zelf weten hoe je wel of niet gelooft zolang ik er geen last van heb.

Hoe noem je het overnemen zonder vraagtekens te plaatsen, geen onderzoek te verrichten etc. naar je geloof dan als dit niet klakkeloos te benoemen is?

als ik bid tot Maria, vervult mijn hart zich vol liefde, als ik mijn hangertje met haar foto aanraak kan ik de wereld aan, als ik bid tot god weet ik dat het goed komt. dat is geloof. het is heerlijk dat ik weet nooit alleen op deze wereld zal zijn omdat hij mij beschermt en zoals ik al zei, ik ben nog nooit in de steek gelaten.


Opdringen heeft bij mij een geheel andere definitie, dit is voor mij louter een discussie tussen een moslima en een christene in de hoop elkaar beter te begrijpen en vele verschillen te overbruggen.




30-06-2007, 16:45
het wordt een vraag en antwoord topic...en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou moeten vragen.....

Pagina's : [1] 2