Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Chebakia hoe maak je dat!!!!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

LZN
29-09-2003, 15:19

Dames wie kan mij vertellen hoe je het klaar kan maken!!! Bedankt alsvast voor de reacties. en nog een vraagje seloe.

RitaMaria
30-09-2003, 10:48
Origineel gepost door dabadaba :rolleyes: Nou heel erg bedankt voor de moeite dames??? Nog geen één persoon die het wilt geven? Laat maar ik ga wel wat knoeien! :zwaai: Hoi Hoi, Remember--> ik ben het keukenprinsesje van Yasmina :D Je krijgt zo het recept, ik doe gelijk een paar receptjes bij..(lief he) Groet Rita :zwaai:

RitaMaria
30-09-2003, 10:51
Origineel gepost door RitaMaria Hoi Hoi, Remember--> ik ben het keukenprinsesje van Yasmina :D Je krijgt zo het recept, ik doe gelijk een paar receptjes bij..(lief he) Groet Rita :zwaai: Chebakia(honingkoekjes) v 1 kilo bloem v 240 gram margarine v 1 theeglas azijn v 1 theeglas olie v 1 theeglas mazhar(oranjebloesemwater) v 2 eieren v 2 lepels gemalen sesamzaadjes v 50 gram gist v ½ theelepel kaneel v ½ theelepel zafraan De margarine smelten (niet te heet,je moet met je vinger kunnen voelen).De gist oplossen in de margarine.Daarna de rest van de ingredienten toevoegen en heel goed kneden.Het deeg bedekt met een doek laten staan voor een uur. Dan het deeg heel dun uitrollen en er met een deegwieltje vierkanten van snijden.Dan in elk vierkant verticale sneden maken(net als tralies voor een raam),maar zo dat alles nog aan elkaar vast zit.Dan pak je een vierkantje op en vlecht je de strengen een beetje door elkaar.Zorg dat het luchtig blijft en geen klomp deeg word. De chebakia nu frituren tot ze goudgeel zijn. Zodra de chebakia gefrituurd is,dompel je het in een pan met warme honing.(De honing moet niet te heet zijn ,want dan worden de chebakia taai)en een tijd laten zitten zodat het veel honing opneemt.Dan gelijk als ze uit de honing komen sesamzaadjes erover strooien. Kahb gasal(gazellehoorntjes) v ½ kg gezeefde bloem v 100 gram gesmolten boter v 2 eetlepels olijfolie v 1 kopje suiker v 1 mespunt zout voor de vulling: v ½ kilo geroosterde gepelde amandelen v 2 kopjes oranjebloesemwater v 1 kopje suiker v 1 tl kaneelpoeder v poedersuiker voor de garnering Doe alle ingredienten voor het deeg bij elkaar en kneed er een soepel deeg van.Voorzichtig met het water,steeds kleine beetjes toevoegen tot het genoeg is.Laat het deeg afgedekt een uurtje rusten. Voor de vulling alle ingredienten in de keukenmachine mengen tot een egale massa.De keukenmachine niet te lang laten draaien om te voorkomen dat de olie uit de amandelen er een kleverige brij van maakt.rol dan het deeg uit en steek er cirkels uit met een diameter van 15 cm.Vorm “worstjes”van de vulling ,leg op elke cirkel een worstje en vouw het deeg dicht.Plak het een beetje vast met wat water.Geef het deeg een knik zodat het de vorm van een maancikkel krijgt.Bak de hoorntjes kort in een oven van 220 graden.De onderkant mag goudgeel worden , de bovenkant moet blank blijven.Bestrooi dan de hoorntje rijkelijk met poedersuiker. Kriwsat v 6 eieren v 2 theeglazen olie v 1 zakje bakpoeder v 2 ½ glas suiker v meel v handjevol sesamzaad v handjevol gemalen anijszaadjes v handjevol grofgemalen amandelen v ½ glaasje mazhar Alle ingredienten mixen(meel als laatste).Van het deeg staven maken als een stokbroodje.Een uurtje in de koelkast zetten en dan schijfjes ervan snijden.Op een bakplaat in de oven(160graden)zetten .Als de bovenkant goudbruin is,de koekjes omdraaien tot ze weer goudbruin zijn.

RitaMaria
30-09-2003, 10:52
Notenkoekjes v klein kommetje amandelen(gemalen en gebakken) v 1 handjevol gemalen walnoten v 1 theelepel kaneel v scheutje mazhar(oranjebloesemwater) v 1 theeglas suiker v 1 kg. Boter v 2 zakjes bakpoeder v 1 ½ tot 1 kg. Meel v poedersuiker eerst de boter zacht roeren of mixen.Dan de overige ingredienten toevoegen behalve het meel.Als alles goed vermengd is beetje bij beetje meel erdoor doen tot er een fijn deeg ontstaat.Meel erbij doen tot het deeg niet meer aan je handen plakt.Dan er rondjes van maken en een beetje platdrukken en op een bakplaat bekleed met bakpapier leggen.Bakken op + 160 graden tot ze een beetje gelig zijn.Als ze een beetje afgekoeld zijn de poedersuiker erover strooien. Sinasappel staafjes v 300 gram zachte boter v 150 gram poedersuiker v 1 zakje vanillesuiker v 4 eierdooiers v een beetje geraspte sinasappelschil(hoeveelheid naar smaak) v 3 eetlepels sinasappelsap v 300 gram bloem v sinasappeljam v chocola De boter roeren totdat deze romig is en dan doe je alles erbij behalve de bloem.De bloem doe je steeds beetje bij beetje erbij terwijl je met de mixer goed mixt.Dan doe je het deeg in een spuitzak met een stervormige mond(zorg dat het wel een grote is anders krijg je lamme armen van het duwen).Spuit lange staafjes op een met bakpapier beklede bakplaat,en bak ze in ongeveer 7 min.op 175 graden.Let op,want ze branden heel snel aan. Als ze gebakken zijn smeer je telkens eentje in met jam en plak je een ander staafje ertegenaan.Als je dat gedaan hebt smelt je wat chocola en doop je de uiteinden van de koekjes erin,en laat ze afkoelen.

RitaMaria
30-09-2003, 11:00

Marokkaanse dadelruiten ingr: 1 kg dadels 7 eetlepel olie 1 eetl.mazhar/ orangebloesemwater 2 theel.kaneel 1 kg fijne tarwegriesmeel(smid) 4 eetl.suiker honing zout frituurolie Bereiding: De dadels ontpitten en in een keuken machinee fijnhakken. Orangebloesemwater(mazhar),kaneel en helemaal glad roeren. Apart houden. Het tarwegriesmeel met de overige 4 eetlepels olie vermengen.Suiker en een mespuntje zout erbij doen en een stevige deeg van kneden. De helft van het deeg uitrollen en met de dadelmassa bestrijken. De andere helft van het deeg uitrollen en erop leggen. Goed aandrukken en er ruiten van snijden. De frituurolie verhitten en de ruiten hierin goedbruin bakken. Wat honing verwarmen en de gefrituurde koekjes erin dopen. Op een rooster uit laten lekken en af laten koelen. Sesamhoningkoekjes ingr: 1 kg sesamzaad 500 gr gevliesde amandelen 1 1/2 kg honing olie bereiding: In een droge koekenpan het sesamzaad al roerend lichtbruin roosteren. Vervolgens de amandelen roosteren en in een keukenmachine grof malen. De honing in een pan verwarmen tot hij vloeibaar is. sesamzaad en gehakte amandelen toevoegen en goed vermengen. Ongeveer 3 minuten laten koken. Een hittebestendig werkvlak met wat olie invettenen de honingmassa hierop uit laten lopen. Af laten koelen en in ruiten snijden. Spaanse lekkernij (aan te raden!!) Churro's Ingredienten : 100 gr zelfrijzend bakmeel 1/4 tl gemalen kaneel 50 gr boter 175 ml water 3-4 eieren vanillesuiker, suiker. Voorbereiding: zeef bakmeel met kaneel. Snijd de boter in blokjes en laat dit met het water in een steelpan smelten. Verhit op hoog vuur. Haal de pan meteen van het vuur en roer er met 'n pollepel het meel doorheen. Zet de pan terug op het vuur en verhit al roerende nog 30 sec Laat het nu afkoelen. Bereidingswijze: Meng de eieren krachtig door het afgekoelde beslag tot het soepel en glanzend word. Doe het beslag in een spuitzak met grote kartelmond. Verhit de olie en spuit hierin telkens 10 cm deeg. Bak de churros in ongeveer 3 min goudbruin en laat ze op keukenpapier uitlekken. Bestrooi ze met suiker vermengd met de vanillesuiker. Ps- je kan dit achteraf ook dopen in gesmolten chocolade!! Smakelijk Eten !!!! Marokkaanse amandelspiraal (m'hanscha) 1kg gevliesde amandelen 30 bstella-vellen 400gr poedersuiker 4 eetlepels mazhar(orangebloesemwater) 200gr boter 4-5 eidooiers 1 eetlepel kaneel om te garneren: suiker en kaneel Bereiding: De poedersuiker oplossen in de mazhar en samen met de amandelen in een keukenmachine vermalen tot er een pasta ontstaat.In een pan de boter laten smelten en hierin de amandelpasta op een laag vuur al roerend verwarmen tot de suiker gesmolten is. van het vuur nemen en goed laten afkoelen. Dan 2-3eidooiers en de kaneel erdoor roeren. Van deze massa lange worstjes met een doorsnee van 2cm vormen. De bstella-vellen in rechthoeken van 20 bij 30cm snijden. De resterende eidooiers liskloppen en hiermee telkens twee bstella-vellen met de smalle kant aan elkaar plakken. In de lengte er een amandel-'worstje' opleggen en het bstella-vel oprollen. de uiteinden met eigeel aan elkaar plakken. Als alle rollen klaar zijn,eentje spiraalgewijs oprollen en op een ingevette bakblik leggen. Met de overige bstella-rolletjes de spiraal steeds groter maken; uiteinden aan elkaar plakken met eigeel. Tenslotte het hele gebak bestreiken met eigeel. De oven voorverwarmen op 180°C en de amandelspiraal ongeveer een half uur bakken. Voor het serveren op een ruime schaal overdoen en bestrooien met suiker en kaneel.

RitaMaria
30-09-2003, 11:36
MAROKKAANSE WALNOOT_AMANDELSNOEPJES 12 STUKS 115g. gemalen amandelen 1th. mazhar of rozenwater 1 eidooier 24 halve walnoten 175g. suiker 1,5dl. water 1el citroensap extra suiker --------------------------------------- Meng de gemalen amandelen en het rozenwater . Voeg genoeg eidooier toe om er een samenhangende massa van te maken. Plak 2 walnoothelften aan elkaar met deze amandelpasta. Verwarm de suiker,het water en het citroensap op een laag vuur. Blijf roeren tot de suiker is opgelost. Zet het vuur hoog en laat de suikerstroop tot de helft inkoken. Laat met een lepel en een vork de walnootsnoepjes in de suikerstroop zakken .Rol ze daarna door de suiker en laat ze 1 nacht drogen. En doe deze snoepjes dan in papieren bakjes. En natuurlijk :D Harira: Ingrediënten 200 gram vlees 100 gram geweekte kikkererwten 50 gram linzen 1 geraspte ui 1 eetlepel olijfolie 2 tomaten, fijngesneden 5 takjes koriander, fijngehakt 2 grote wortels, fijngesneden 1 zakje tomaten-groenten soep 3 eetlepels vermicelli 30 gram bloem mespuntje saffraan zout en peper naar smaak 3 liter water ½ theelepel gemberpoeder 1 theelepel komijn Bereiding Bak het vlees in de olijfolie. Voeg de ui, zou, peper, saffraan, tomaten, erwten en de wortels aan het vlees en schenk er 1 liter water bij. Breng dit aan de kook en laat dit ongeveer 40 minuten zachtjes koken. Giet 1 ½ liter water samen met de gedroogde soepgroenten, de koriander en de vermicelli toe. Laat dit 5 minuten koken. Bind de bloem met ½ liter koud water en voeg dit aan de soep en laat dit 15 minute doorkoken tot de soep gebonden is. Voeg indien nodig wat zou toe naar smaak.

Selly
30-09-2003, 12:20
Kan je dit echt allemaal zelf maken????? Petje af als dat inderdaad zo is. Ik ga die churro proberen, ziet er wel simpel uit dus moet lukken. PS kan je bij mij thuis komen om chebakia te maken? Mij lukt dat vouwen nooit :-)

RitaMaria
30-09-2003, 13:36
Origineel gepost door Selly Kan je dit echt allemaal zelf maken????? Petje af als dat inderdaad zo is. Ik ga die churro proberen, ziet er wel simpel uit dus moet lukken. PS kan je bij mij thuis komen om chebakia te maken? Mij lukt dat vouwen nooit :-) Makkie :bril: maarre :D ik zal precies aangeven hoe je dit het beste kan doen, komt ie Snijd het deeg in vier stukken van 7- 8 cm lang. Knip in elk stuk drie 7 cm diepe inkepingen, ongeveer om de 2 cm. Vouw de binnenste repen door het midden naar boven zodat een bloemvorm ontstaat. Iemand nog vragen hierover of een andere recept??

najiba05
30-09-2003, 21:28
theeglas azijn in sebakia is dat niet te veel meid?????????????

habiba24
01-10-2003, 10:41
nee hoor, zoveel doe ik er ook in.

najiba05
01-10-2003, 11:17
wordt het deeg dan niet te zuur?

habiba24
01-10-2003, 14:41
nee hoor, het wordt gecompenseerd met al die andere ingredienten. je proeft er niks van.

karima_s
01-10-2003, 17:25

hey rita maria waar kan ik bstella vellen halen ???

karima_s
01-10-2003, 17:28
oh ja en de shebikia moet je toch niet helemaal doorknippen?

RitaMaria
01-10-2003, 19:50
Origineel gepost door karima_s hey rita maria waar kan ik bstella vellen halen ??? Hai je kan die B'stilla vellen zelf maken, momentje dan zal ik het recept hiervan plaatsen.. wanneer je hier geen zin in hebt gewoon bij de toko!! ff, ben zo terug..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8