Bekijk volle/desktop versie : Hoe regelen jullie het met jullie bezoek?



Pagina's : [1] 2 3 4

30-06-2007, 11:56
Scheiden jullie mannen en vrouwen of zitten jullie gezamelijk?
Ik heb het dan niet over familie, maar over de vriend van je man die met zijn vrouw komt of jou vriendin en haar man bijvoorbeeld?
En het belangrijkste, hoe doen jullie het dan met het eten?
Moet je dan niet dubbel koken omdat je voor de mannen een bord serveert en voor de vrouwen weer tegelijk?
Of eten de mannen eerst?

HeLP!

30-06-2007, 12:11


We zitten samen en eten samen.

30-06-2007, 12:14

Citaat door (B)engel:
We zitten samen en eten samen.


Dat is het probleem bij mij nou juist! Ben te verlegen als we gezamelijk zouden moeten zitten en eten.
En ik weet ook niet hoe het allemaal in zijn gang gaat bij andere.

30-06-2007, 12:15

Citaat door Cinderella2007:
Scheiden jullie mannen en vrouwen of zitten jullie gezamelijk?
Ik heb het dan niet over familie, maar over de vriend van je man die met zijn vrouw komt of jou vriendin en haar man bijvoorbeeld?
En het belangrijkste, hoe doen jullie het dan met het eten?
Moet je dan niet dubbel koken omdat je voor de mannen een bord serveert en voor de vrouwen weer tegelijk?
Of eten de mannen eerst?

HeLP!



We hebben beperkte ruimte om een echtpaar gezamenlijk uit te nodigen en dan te scheiden.
Dus het zijn of de broeder(s) of de zuster(s).

Om de fitnah te voorkomen en geen kans te geven aan de shaytaan ten allen tijde de echtparen gescheiden te houden.

Je kan in de hadiths van de profeet terugvinden dat gemengd samenzitten en eten, etc. niet gedaan werd.

We hebben een tijd bij een echtpaar in SA verbleven en geen van ons kwam in contact met elkaars echtgenoot ... het was geweldig!




30-06-2007, 12:16



Citaat door Cinderella2007:
Dat is het probleem bij mij nou juist! Ben te verlegen als we gezamelijk zouden moeten zitten en eten.
En ik weet ook niet hoe het allemaal in zijn gang gaat bij andere.


Schaamte is de helft van het geloof dus blijf zeker zo!

30-06-2007, 12:17
ik doe alles in de huiskamer in ieder geval. zijn het veel mensen dan scheid ik ze wel en dan doe ik de vrouwen bij elkaar en de mannen bij elkaar maar nog wel in de huiskamer.

30-06-2007, 12:20
heb 2 aparte bezoekersruimtes../zitruimtes..
dames meestal in de woonkamer..
en de mannen... in de andere zitruimte..

30-06-2007, 12:23
Attraction between the sexes can occur in any circumstances, no matter how much men and women may deny that. The attraction may start within the bounds of sharee’ah and end up going beyond those bounds.

Even if a person protects himself (by marriage), he is not safe from the snares of the Shaytaan.

3- Even though a person may be able to guarantee himself and he works with the opposite sex within reasonable limits, he cannot guarantee the feelings of the other party.

Finally, there is nothing good in mixing and it does not bear fruit as they claim. On the contrary, it corrupts sound thinking.

What now?

We may ask, what comes next, after this discussion on the matter of mixing?

It’s about time for us to recognize that no matter how we try to beautify the issue of mixing and take the matter lightly, its consequences are bound to catch up with us, and the harm it causes will have disastrous results for our families. Sound common sense refuses to accept that mixing is a healthy atmosphere for human relations. This is the sound common sense which made most of the people included in this survey (76%) prefer working in a non-mixed environment. The same percentage (76%) said that mixing is not permitted according to the sharee’ah. What makes us sit up and take notice is not this honourable percentage – which indicates the purity of our Islamic society and the cleanness of its members’ hearts – but the small number who said that mixing is permitted; they

Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

Link => http://www.islam-qa.com/index.php?ref=1200&ln=eng&txt=dinner

30-06-2007, 12:26
Gewoon scheiden!

Ik begrijp niet eens waarom je allemaal gezamenlijk moet zitten.
Zoiezo is het veel leuker met vrouwen om onderling te zitten en lekker te kunnen kletsen. Zoiezo kan je geen gesprekken voeren met elkaar als de echtgenotes en echtgenoten allemaal bij elkaar zitten. Gewoon lekker apart, en je maakt toch eten voor allemaal, wat maakt het dan nog uit als je het in 2 aparte borden doet. Gewoon alles wat er bij de vrouwen gezet word ook bij de mannen zetten en saffe.

30-06-2007, 12:32
ik vind het eerder een vieze gedachte dat je elkaars echtgenoot niet mag zien omdat er anders iets zou kunnen gebeuren....I mean Control yourself..

30-06-2007, 12:36

Citaat door Nysha:
ik vind het eerder een vieze gedachte dat je elkaars echtgenoot niet mag zien omdat er anders iets zou kunnen gebeuren....I mean Control yourself..


Control your tonque ,or in this case 'your fingers'.

Dit is de manier hoe de profeet en zijn metgezellen het deden... zij zijn (of tenminste dat zij worden geacht) ons grote voorbeeld te zijn, voor ons ... zijnde als moslims.
Er zijn teveel verschillen tussen ons en jou (zijnde als christene)... respecteer dat aub.

30-06-2007, 12:37
Strikt gescheiden. In welke kamer ze gaan hangt af van het aantal. Zijn er 5 mannen en 2 vrouwen dan gaan de mannen in de woonkamer en de vrouwen in de andere kamer en omgekeerd.

30-06-2007, 12:41



Citaat door Nysha:
ik vind het eerder een vieze gedachte dat je elkaars echtgenoot niet mag zien omdat er anders iets zou kunnen gebeuren....I mean Control yourself..

heeft niks met control urself te maken.. tis niet toegestaan,en niet om niks..

hier ook alles gescheiden..aparte ruimtes. je kookt niet dubbel, want je kookt voor n x aantal mensen, of die nou samen zitten of niet.

aangezien er bij ons meestal ook kleine kinderen zijn en ik n kleine irritante keuken heb, geef ik eerst de mannen, ondertussen geven we de kids te eten, en eten zij op hun gemakje..

hierna gaan de kids naar de vaders en kunnen wij weer rustig eten..


Zo doe ik t meestal als ik teveel mesnen heb of bijv 2, 3 gangenmenu heb.. dan red ik t niet om alles tegelijk te doen..

als t bijv maar om 1 echtpaar gaat, doe ik gewoon teglijkertijd..

30-06-2007, 12:44
het is toch niet haraam om met elkaar in 1 ruimte te zitten?

je hebt als vrouw je mahram bij je dus what is the big deal?


alleen al die gedachte van dat er fitna zou kunnen ontstaan vind ik gewoon onsmakelijk....dat het zo makkelijk zou zijn om te dwalen en dat dat wordt gedacht.

30-06-2007, 12:47

Citaat door Nysha:
het is toch niet haraam om met elkaar in 1 ruimte te zitten?

je hebt als vrouw je mahram bij je dus what is the big deal?


alleen al die gedachte van dat er fitna zou kunnen ontstaan vind ik gewoon onsmakelijk....dat het zo makkelijk zou zijn om te dwalen en dat dat wordt gedacht.


Ik herinner me dat je engels ok is, klik op de link die ik eerder geplaatst heb en inshaAllah vind je daar je antwoord.

Pagina's : [1] 2 3 4