Bekijk volle/desktop versie : Waarom Is Het Ons Verboden Om De Kufaar Na Te Doen?



Pagina's : [1] 2 3

30-06-2007, 07:44
Dit boekje gaat over muslims die niet-muslims volgen; het woord “at-tasjbieh” betekent in het Arabisch;“lijken op; een vergelijking.”Het betekent ook; “iemand nadoen en blindelings volgen.” De Islamitische term “at-tasjbieh” verwijst naar muslims die niet-muslims volgen in zaken van geloof, aanbidding en gedrag.
Het verwijst ook naar het navolgen van muslims die niet volgens de regels van Islaam leven; of dat nu muslims zijn die zonden verrichten en hiermee hun eigen begeerten volgen of onwetende muslims die hun cultuur volgen en datgene wat hun ouders hun geleerd hebben zonder te kijken of dat wel overeen komt met de ware soenah van Rasuulullaah (s.a.s.) en de Qoraan.
In het algemeen kunnen we zeggen dat alles wat niet typisch van de kufaar is (d.w.z: degenen die geen muslims zijn) in geloof, aanbidding, gewoontes en gedrag en alles wat niet tegen de Qoraan en de soennah is, niet het navolgen van de kufaar is, want er komen geen vreselijke daden uit voort.

WAAROM IS HET ONS VERBODEN OM DE KUFAAR NA TE DOEN?

Om het hiermee eens te zijn, moeten we eerst accepteren dat de basis van Islaam overgave is; overgave aan Allaah en aan Zijn boodschapper.(s.a.s.)
Overgave betekent oprecht de kennis accepteren die de profeet Muhammad (s.a.s.) heeft overgebracht; zijn bevelen volgend en zijn verboden vermijdend en die leiding volgen, boven je eigen wil en mening.
Na aanleiding van deze basisregel wordt de muslim ter verantwoording geroepen om;

1) Zich te onderwerpen/over te geven aan de kennis die van de profeet Muhammad (s.a.s.) komt. (zijn weg; zijn soenah)
2) Het bovenste uitvoeren, inclusief het verbod om de kufaar na te volgen.
3) Na de overgave en gehoorzaamheid kunnen we de redenen en wijsheid ervan overdenken. We zullen zien dat er heel veel redenen zijn waarom we de niet-muslims niet mogen volgen.

De daden van de kufaar zijn meestal gebaseerd op misleiding in plaats van rechtschapenheid. De meeste mensen hebben eigen belangen in alles wat zij doen, tenzij iemand zijn intentie voor Islaam is. Zoals Allaah in de Quraan in soerah al-Furqaan (25;23) zegt:

EN WIJ ZULLEN NAAR DE OPBRENGST VAN HUN DADEN KIJKEN
EN DAT TOT VERSPREIDE STOF MAKEN

Wanneer muslims de niet-muslims volgen, kiezen ze hiermee een andere weg dan die van de praktiserende muslims. Allaah heeft in verschillende Quraanverzen hiervoor gewaarschuwd;o.a. in soerah an-Nisaa (4;115)

EN DEGENE DIE STRIJDT MET DE BOODSCHAPPER,
NADAT LEIDING DUIDELIJK VOOR HEM IS GEWORDEN
EN HIJ VOLGT EEN ANDERE WEG DAN DIE VAN DE GELOVIGEN,
WE ZULLEN HEM EROP LATEN EN HEM IN DE JAHANNAM (HEL)
TERECHT LATEN KOMEN; WAT EEN SLECHT TOEVLUCHTSOORD

Vergelijkingen tussen degenen die volgen en die gevolgd worden, tonen meestal een soortgelijk uiterlijk. Vanuit de aantrekkingskracht die in het hart begint, ontstaat er eenheid in gedrag, spreektaal en daden, wat allemaal invloed heeft op iemands geloof.
Muslims moeten dit proberen te voorkomen en vermijden.
Degene die de kufaar volgt ontwikkelt in de meeste gevallen bewondering voor hun; bewondering voor hun religie, hun gewoontes en daden. Zonder twijfel leidt deze bewondering tot het negeren van de soennah; de waarheid en leiding die de profeet Muhammad (s.a.s.) heeft gebracht.
Wanneer iemand mensen volgt betekent het dat hij het met hun eens is, gelukkig met hun is en hun daden bewondert. Meedoen en navolgen ontwikkelt wederzijdse liefde, genegenheid en vriendschap. Als een muslim kufaar volgt dan is er zonder twijfel genegenheid in hem ten opzichte van hun, wat hem dichter bij hun brengt, dan bij zijn broeders en zusters in Islaam die in navolging van de soennah leven en die krachtig in hun geloof staan. Is dit niet een heel serieus probleem dat iedere muslim met een gevoelig hart kan begrijpen? Hoe veelvoudig zien we dit niet om ons heen, hier in Europa?…En ga naar andere landen waar ook ter wereld en zie hoe velen op de kufaar (willen) lijken en hun nadoen en bewonderen!
Het navolgen van de kufaar komt bij een muslim voort uit zijn bewondering voor de kaafir evenals uit zijn zwakte in geloof.

De profeet Muhammad (s.a.s.) heeft ons in verschillende overleveringen laten weten dat zijn gemeenschap zonder twijfel de traditie van de vorige naties zal volgen:

“Jullie zullen de wegen van degenen die voor jullie waren precies volgen.”

heeft hij in een hadieth verzameld door Muslim en Bukharie gezegd.
Er zijn veel van dit soort hadieths. De hadieths uitleggers zeggen dat het geloof inhoudt, daden van aanbidding, wetten, gedrag, gewoontes en feesten.
De betekenis van “degenen die voor jullie waren” is in verschillende andere hadieths uitgelegd als de Perzen en Romeinen en “ de mensen van het boek” d.w.z; de Joden en de Christenen, en hij heeft het als de kufaar in het algemeen uitgelegd,
(d.w.z: al degenen die niet volgens Islaam leven.) Al deze hadieths hebben dezelfde boodschap. Tot degenen die de wegen van de kufaar volgen behoren allerlei verschillende groepen in Islaam; zij zijn de sektes die de profeet (s.a.s.) in de hadieth-sahih heeft genoemd. Alleen een groep zal op de rechte weg zijn en de waarheid verkondigen en beschermen; het goede bevelen en het kwade verbieden, en niemand zal hun in de weg staan tot het Uur plaats zal vinden. Deze groep is vrij van het navolgen van de kufaar. Dus gaan de hadieths over de groepen die de wegen van degenen voor hun volgen; die dus gescheiden zijn van de mensen van de soenah!
Toen de profeet Muhammad (s.a.s.) ons informeerde over het ontstaan van en lijken op en volgen van de wegen van de kufaar, waarschuwde hij hier krachtig tegen.
Hij waarschuwde er in het algemeen tegen en in het bijzonder.
Abu Dawud (Musnad Ahmad 2/50) heeft een hadieth verzameld die sahih is verklaard door Sheigh Al-Albani (in sahih-al-Jami 6149) waarin Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

“Degene die op een volk lijkt, hij is een van hun.” en:

“Wees anders dan de mushrikien”
(degenen die iemand of iets anders dan Allaah aanbidden, of hun eigen wensen en wil volgen.) verzameld door Muslim, Bukhari e.a.

“ Wees anders dan de Joden.” Verzameld door Abu Dawud

“ Wees anders dan de Zoroastiers”. Verzameld door Muslim e.a.

Het is dus duidelijk dat niet alle muslims de wegen van de niet-muslims zullen volgen en Allaah staat dat ook niet toe omdat Hij Islaam altijd zal beschermen.
Bovendien heeft Rasuulullaah (s.a.s.) duidelijk gezegd dat een groep altijd op de rechte weg zal blijven.

Het navolgen van de kufaar is op vier manieren niet toegestaan:

We mogen hun geloof niet overnemen want dit is het gevaarlijkste wat er is; Allaah zegt duidelijk in de Qoraan dat Hij alleen Islaam als Dien accepteert en alleen die daden beloont die volgens de soenah van Rasuulullaah (s.a.s.) worden verricht! Wanneer muslims kerstmis meevieren doen ze mee aan wat de Christenen zeggen: “De messias is de zoon van God.”En vuurwerken afsteken met oud en nieuw was oorspronkelijk een methode van de Christenen om boze geesten te verjagen. Kijk om je heen hoeveel muslims de Europese wetgeving volgen die anders is dan de Shariah- Islamiah die Allaah voor ons bepaald heeft.


Dus mogen we hun feesten niet meevieren; feesten zijn ook een vorm van aanbidding, wat met vele teksten in de Shar’iah bewezen is, en feesten vieren houdt ook het nadoen van de kufaar in. De islamitische feesten zijn heel duidelijk aangegeven in de soenah.


Aanbidding: Bijvoorbeeld wanneer we niet bidden, geen rituele wassingen verrichten, ons op de w.c. niet met water wassen, niet ‘s morgens voordat de zon opkomt iets te eten nemen voor we gaan vasten of zweren bij anderen dan Allaah.

30-06-2007, 07:45


Mode, gedrag, moralen; Muslim mannen scheren hun baarden terwijl het verplicht is de baard te laten groeien in navolging van de soenah van Rasuulullaah (s.a.s.) of ze dragen gouden horloges of kettingen terwijl de profeet (s.a.s.) dat voor mannen verboden heeft. Kijk eens hoevele muslims de mode volgen wat betreft kapsels van de niet-muslims; zoals het zogenaamde “qaaza” kapsel waarbij een deel van het hoofdhaar weggeschoren wordt en een ander deel van het haar blijft. En mannen die met hun uiterlijk op vrouwen lijken en andersom. Met links eten en drinken i.p.v. met rechts zoals de profeet (s.a.s.) ons geleerd heeft.

Nu kunnen we ons afvragen: Is er iets dat de kufaar doen wat voor ons toegestaan is?
Ja, al datgene wat niet typerend is voor hun in hun leven. Dat wil zeggen: dat het past bij de levensstijl van muslims. Zoals goede manieren, wetenschappen die Islaam niet schaden; want soms moeten muslims ook hun voordeel halen uit de wereldse wetenschappen van de kufaar; “werelds” wil zeggen dat het onze dien niet beinvloed of onze principes van de shari’ah.

Welke mensen mogen wij niet volgen?

De Christenen, de Joden, de afgodedienaren; we mogen al hun vormen van aanbidding en gewoontes en manieren niet volgen. Zoals toen Rasuulullaah (s.a.s.)
‘Abd Allaah Ibn ‘Umar twee kledingstukken zag dragen die met saffraan (geel) geverfd waren zei hij tegen hem:

“ Inderdaad dit is de kleding van de kufaar, draag het dus niet.” Muslim e.a.

Dit bewijst dat een muslim geen kleding mag dragen die typerend voor de niet-muslims is. De metgezellen van Rasuulullaah (s.a.s.) haatten altijd datgene wat typerend voor de kufaar was. In de hele wereld kun je zien dat de muslims de kufaar hebben gevolgd. Hoe ontzettend veel muslims volgen niet sjeitaan, zelfs in kleine minder belangrijk lijkende manieren; Rasuulullaah (s.a.s.) heeft in een hadieth verzameld door Muslim(2019) gezegd:

“ Niemand van jullie moet met links eten of drinken, want inderdaad sjeitaan eet met links en drinkt ermee.”

Vooral Arabieren die geen kennis van hun religie hebben, brengen allerlei tradities en gewoontes naar voren die niets met Islaam te maken hebben; die vaak uit de tijd van jahiliya (onwetendheid) stammen. Velen van hun vereren hun afkomst.
Iedere groep die zich scheidt van de mensen van de soenah en de jama’ah is slachtoffer van het navolgen van anderen, en een van de belangrijkste oorzaken hiervan zijn; ten eerste de komplotten die de niet-muslims tegen Islaam en de muslims maken. Dit is vanaf het allereerste begin van Islaam tot en met nu aanwezig geweest;
De kufaar met hun verschillende religies en filosofieen hebben altijd komplotten tegen Islaam gesmeedt. Sommige van deze komplotten hebben heel succesvol de muslims gedrag, gewoontes, geloof en feesten tot slachtoffer gemaakt. Daarom zijn de meeste oorzaken van verdeling en verschillen onder de muslims in wezen samenzweringen van de kufaar. Dus iedere groep die zichzelf scheidt van de soenah doet zo als gevolg van wat de kufaar veroorzaakt hebben. Zij hebben dit in de harten van zwakke muslims gebracht of waren hun leiders. Allaah zegt in soerah al-Baqarah (2:120)

EN DE JODEN EN DE CHRISTENEN ZULLEN NOOIT TEVREDEN MET JULLIE ZIJN, ZOLANG JULLIE HUN LEVENSWIJZE
(“MILLAH&#8221 NIET VOLGEN.

En in soerah al-Imraan(3:118) zegt Allaah:

…ZIJ HOUDEN VAN WAT JULLIE BELAST; VURIGE HAAT IS AL UIT HUN MONDEN GEKOMEN EN WAT IN HUN HARTEN IS IS NOG ERGER.

En in soerah al-Imraan (3:139):

ALS JULLIE DEGENEN GEHOORZAMEN DIE NIET GELOVEN,
ZULLEN ZIJ JULLIE DOEN TERUGKEREN NAAR ONGELOOF NADAT JULLIE GELOOFD HEBBEN.

In soerah al-Imraan(3:100):

ALS JULLIE EEN GROEP GEHOORZAMEN VAN DEGENEN AAN WIE HET BOEK WERD GEGEVEN, ZULLEN JULLIE TOT NIET-MUSLIMS TERUGKEREN, NADAT JULLIE GELOOFD HADDEN

Andere oorzaken van het meedoen met de niet muslims en hun volgen zijn de onwetendheid van sommige muslims en hun gebrek aan het begrijpen van Islaam.
En hun zwakte kwa materie, ideologie en militaire macht.
En ten slotte het meest gevaarlijke en meest effektieve middel; hypocriete onbetrouwbare muslims tenmidden van ons. Sommigen zijn geen muslims maar doen alsof om zo een middel te hebben om hun doel te bereiken. Anderen waren oorspronkelijk muslims maar hebben Islaam verlaten. En weer anderen veroorzaken corruptie en slechte daden, ookal beweren zij Islaam te volgen.
Er zijn dus allerlei redenen waarom muslims in de verleiding komen om kufaar te volgen… Waaruit blijkt nu dat de muslims de kufaar volgen?

Dit blijkt ten eerste uit de enorme verdeeldheid onder de muslims, die zoveel verwarring schept dat mensen uit het oog verliezen wat de rechte weg is.
Allaah zegt in soerah al-Imraan (3:105):

EN WORD NIET ALS HEN DIE VERDEELD ZIJN EN TEGENGESTELD (AAN ELKAAR) NADAT UITLEG TOT HUN WAS GEKOMEN

Rasuulullaah (s.a.s.) heeft ons voorspeld dat zijn Islamitische gemeenschap verdeeld zal zijn:

“ De Joden waren in 71 groepen verdeeld, de Christenen in 72 groepen en deze gemeenschap zal in 73 groepen verdeeld zijn”.

Deze voorspelling is zowel een waarschuwing als een verbod.
De Joden en Christen maakten altijd afbeeldingen op hun graven en namen de graven van profeten en zogenaamde heiligen als moskeeen. Hoeveel Islamitische landen verhogen niet de graven, bouwen erop, maken er moskeeen en pelgrimsoorden van, bezoeken het om er smeekbeden te doen of de overledene om hulp te vragen of er te slachten voor zogenaamde heiligen.
Muslim heeft een hadieth verzameld (9690 )waarin Ali zegt:

“Rasuulullaah (s.a.s.) beval mij om ieder verheven graf dat ik tegen kwam plat te maken.”

En Ibn Abi’Asim heeft overgeleverd van Mu’awiyyaah met een sahih isnaad (overleveringsketen) dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Het plat maken van de graven is van de soenah en de Joden en de Christenen verheffen hun dus doe hun niet na met dat”.

En in Sahih Muslim (532) is een andere hadieth verzameld hierover waarin Rasuulullaah (s.a.s.) vijf nachten voor zijn dood zei:

“Weet dat degenen die voor jullie waren de graven van hun profeten als moskeeen namen, dus neem jullie graven niet als moskeeen, waarlijk ik heb jullie dat verboden”.

In de sahihain (d.w.z: Muslim en Bukhari) heeft Rasuulullaah (s.a.s.) gezegd:

“Allaah vervloekte de Joden en de Christenen; zij namen de graven van hun profeten als moskeeen”.

En ‘Ayshah en Ibn ‘Abbaas hebben overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) tijdens de ziekte waaraan hij overleed zei:

“Allaah vervloekte de joden en de Christenen; zij hebben de graven van hun profeten als moskeeen genomen en hij waarschuwde ons voor wat zij deden.”

En wat het verhaal van Umu Salamah en Umu Habibah betreft, waarschuwde Rasuulullaah (s.a.s.) toen hij hun hoorde praten over afbeeldingen in een kerk in Ethiopie:

“Zij zijn het soort mensen die wanneer een vrome gelovige sterft een moskee op zijn graf bouwen en zij maken er afbeeldingen op; zij zijn de slechtste schepselen bij Allaah”.
Al Bukharie 531 en 528 in Fath-ul-Bari

Een ander heel belangrijk en heel gevaarlijk punt is dat muslimvrouwen op niet-muslimvrouwen willen lijken; op Europese vrouwen en op het “schoonheidsbeeld”
dat de media hun voorschotelt.Dit is een van de ergste dingen wat het navolgen van de kufaar betreft; vooral wanneer zij zichzelf tentoonstellen op een manier dat zij mannen verleiden.De aard van vrouwen is om mannen te willen fascineren , en de aard van mannen is om door hun te worden aangetrokken wanneer zij zichzelf zichtbaar maken of ontkleden.Van het een komt het ander wanneer de omgangsvormen tussen beide seksen vrij is; daar kennen we genoeg voorbeelden van.
Heel veel vrouwen volgen de kufaar in manieren en feesten, gedrag en uiterlijk, en vaak is dat vanwege de kufaar die eerst de vrouwen hiertoe aansporen, vervolgens de kinderen en dan de zwakke of onwetende muslims.
Rasuulullaah (s.a.s.) waarschuwde zijn volgelingen voor vrouwen:

“Pas op voor het wereldse en pas op voor vrouwen, want de eerste problemen die het volk van Israel kreeg was met vrouwen.” Sahih Muslim 2842

Wanneer aan een vrouw bepaalde verantwoordelijkheden binnen de grenzen van Islaam worden gegeven, heeft zij geen recht om haar bedekking en haar schaamte bloot te stellen, zelfs al zou haar echtgenoot haar bevelen om dat te doen.
Deze fitna is heel gebruikelijk bij vrouwen en het maakt iemands geloof zwak.

30-06-2007, 07:46
Een ander voorbeeld is dat we kwa uiterlijk de kufaar volgen; het eerste opvallende verschijnsel is dat talloze muslimmannen hun baarden scheren en zelfs het lef hebben te beweren dat “het toch alleen maar soenah is”, terwijl onze geliefde profeet (s.a.s.) toch zo duidelijk heeft gezegd:

“Wees anders dan de afgodendienaren; onderhoud de snor en laat de baard groeien.”
Bukharie en Muslim

En een soortgelijke hadieth verzameld door Muslim:

“Knip de snor en laat de baard staan; wees tegenovergesteld aan de Zaroastiers.”

Hoeveel muslims verven hun (grijze) haren niet meer met hennah?
Terwijl Rasuulullaah (s.a.s.) in een hadieth overgeleverd door Abu Hurairah en verzameld in de sahihain heeft gezegd:

“Inderdaad, de Joden en Christenen verven hun haren niet, wees dus anders dan hun.”

De meeste muslims volgen ook de kufaar wat betreft het zonder schoenen bidden;
Joden bidden niet met schoenen of slippers aan; daarom is het verwijderen van schoenen voor iedere salaat niet toegestaan want het lijkt op de gewoontes van de Joden.Vele onwetende muslims en mensen die bid’ah doen (dingen toevoegen aan Islaam) werken dit tegen en willen niet de ware soenah volgen. Volgens de mensen met kennis is salaat met schoenen aan een van de condities voor salaat onder voorwaarde dat er geen onreinheid op zit zoals urine of bijvoorbeeld hondepoep. Natuurlijk gaan we niet in een moskee op een tapijt met schoenen aan bidden, maar in een hal van een school of op straat kan dat wel.
Abu Dawud en al Hakim hebben een hadieth overgeleverd die sahih is verklaard door Sheigh Al-Albani, waarin Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

“Wees anders dan de Joden; zij bidden niet in hun schoenen, noch in hun slippers”.

Weer een ander voorbeeld-aanwezig bij heel veel muslims onder allerlei volken- is discriminatie, nationalisme, racisme enz.wat Rasuluullaah (s.a.s. ons allemaal verboden heeft. Muslim heeft een hadieth overgeleverd (935) waarin Rasuulullaah (s.a.s.) zegt:

“Vier dingen uit de tijd der onwetendheid zijn aanwezig in mijn ummah en zullen niet weggaan: afkomstverheerlijking, lasterpraat over degenen waarmee verbondenheid is, het gebruik van astrologie voor regen, en rouwen.”(op een manier die niet mag: zoals overdreven schreeuwen, overdreven hard huilen, met de handen zichzelf slaan;kleding scheuren enz.)

En in een andere hadieth verzameld door Muslim:

“ Degene die tot stammen oproept is niet van ons, en degene die in naam van stammen doodt is niet van ons, en degene die namens stammen sterft is niet van ons.”

Ookal heeft onze profeet dit duidelijk verboden; vele muslims zijn hier absoluut aan schuldig, zowel vroeger als nu.
In de sahihain is de overlevering van Osamah bin Zaid zijn tussenspraak voor een vrouw die gestolen had; Rasuulullaah (s.a.s.) zei tegen hem:

“ O Osamah, jij bemiddelt iets buiten Allaahs grenzen; het volk van Israel werd vernietigd omdat zij op een manier bemiddelde dat wanneer iemand uit een hogere klasse stal, hij met rust gelaten werd en wanneer iemand die arm was gestolen had, werd zijn straf uitgevoerd. Ik zweer bij Degene in Wiens Hand mijn ziel is, dat als Fatimah bint Muhammad zou stelen ik haar hand zou afhakken.”

Zoals voorheen al genoemd is worden allerlei niet Islamitische feesten meegevierd door de muslims. In de Shari’ah worden alleen twee feesten genoemd: Ied-ul Adha: het offerfeest en Ied-ul-fitr: het feest na Ramadan.Rasuulullaah (s.a.s.) verbood ons om andere feesten te vieren. In soerah al_Furqaan (25:72) staat:

…EN ZIJ DIE GEEN VALSHEID GETUIGEN

Velen van de salaf (de eerste drie vrome generaties volgelingen van Rasuulullaah)
hebben deze ayat als volgt uitgelegd(tafsier Ibn Kathier 3/328):

“Valsheid betekent de feesten van de niet-muslims…”

Feesten zijn ook een vorm van aanbidding; en het is niet toegestaan om iets toe te voegen aan of af te wijken van wat Rasuulullaah (s.a.s.) voor ons heeft bepaald.
Dus wanneer wij een Ied vieren die anders is dan de twee Ieds die hij (s.a.s.) in de hadieths heeft genoemd-zoals vaak gebeurt-dan staan wij daarmee iets anders toe dan wat Allaah ons heeft toegestaan. Daarom verbood Rasuulullaah (s.a.s.) de bewoners van Medinah om hun oude feesten te vieren. Toen hij naar Medinah ging vroeg hij hun over deze feesten:

“Wat zijn deze twee dagen?” Zij antwoordden dat zij gewend waren om in deze dagen te spelen en plezier te hebben. Hij (s.a.s.) zei: “Allaah heeft in plaats van deze dagen twee betere dagen gegeven: Ied-ul-adha en Ied-ul-fitr.”
hadieth sahih overgeleverd door Abu Dawud (1/34)

En Umar Ibn al-Khataab zei:

“Vermijd de vijanden van Allaah in hun feesten.” Kanz-al’Amaal 1732

Volgens de ullemaa vallen alle feesten hieronder behalve de twee die in de hadieths worden genoemd. Verder hebben we heel veel vormen van aanbidding van de joden en de Christenen overgenomen. Wanneer Joden en Christenen vasten nemen ze van te voren geen maaltijd. Rasuulullaah (s.a.s.) heeft in een hadieth verzameld door Muslim(1096) gezegd:

“Dat wat verschilt tussen onze vasten en het vasten van ahl-ul-kitaab is de maaltijd; de suhur.”(= wat je voor zonsopgang eet;al is het alleen maar een dadel)

Helaas zien we vele muslims deze fout maken; vooral degenen die eerder suhur nemen dan dat het tijd is, wat tegen de soenah is. Hetzelfde doen ze met het vasten verbreken; je haasten om de vasten te verbreken is van de soenah, welke anders is dan de weg van de Joden en de Christenen.Abu Dawud heeft een hadieth overgeleverd die verzameld is door al-Hakim, waarin Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Deze dien zal triomferen zolang als de mensen zich zullen haasten om het vasten te verbreken, want de Joden en Christenen stellen dat uit”. Sahih Muslim.
Al-Albani heeft hem hassan verklaard in Sahih al Jami 7689

De soenah van de Joden is zonsondergang uit te stellen tot ze het verschijnen van de sterren zien. Abu Dawud heeft overgeleverd in een hadieth (418)verzameld door Al-Hakim, Ibn Maajah en Ahmad dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Mijn gemeenschap zal op de rechte weg blijven zolang ze niet magreb tot het verschijnen van de sterren uitstelt.”

Iets anders wat veel muslim mannen hebben over genomen van de Joden is vrouwen appart houden tijdens hun menstruatie; ze eten niet met hun, zitten of slapen niet met hun. Maar Rasuulullaah (s.a.s.) verbood dit. Hij zei juist;

“Doe alles, behalve sexuele gemeenschap.” Sahih Muslim 302

Wat houdt dit in? Dat vanuit de soenah man en vrouw alles met elkaar doen en sexueel ook alles mogen doen behalve die ene daad waaruit het nageslacht kan voortkomen.

Opstaan om anderen zodoende te groeten is een andere manier welke de muslims van de kufaar hebben overgenomen. Rasuulullaah (s.a.s.) verbood ons dit in vele hadieths, vooral wanneer het wordt gedaan voor iemand met een bepaalde positie.
Abu Dawud (602) en Ibn Maajah (1240) hebben overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Wanneer de imaam zittend bidt, bid dan zittend en wanneer hij staand bidt, bid dan staand en doe niet zoals het volk van Perzie doet voor zijn leiders.”
hadieth sahih verklaard door Sheigh al-Albani.

En in een andere hadieth:

“ en verhef mij niet zoals de buitenlanders sommigen van hen verheffen.”

In een overlevering van Muslim zei Rasuulullaah (s.a.s.) nadat hij vanwege zijn ziekte zittend had gebeden en de sahaabah stonden;

“ Inderdaad deden jullie bijna wat de Romeinen en de Perzen doen; zij staan voor hun koningen terwijl hun koningen zitten.” Muslim 413

Het is soenah om op de “ Dag van ‘Ashura”te vasten; dat is de tiende dag van de Islamitische maand Muharram.Voor een muslim worden al zijn zonden van het jaar daarvoor en daarna vergeven zoals de hadieth zegt. Maar omdat op deze dag de Joden ook vasten raadde Rasuulullaah (s.a.s.) ons aan om de dag daarvoor of daarna ook te vasten:

“Vast op de dag van’Ashura en wees anders dan de Joden; vast een dag ervoor of erna.” Sahih Muslim 1133

Dit zullen meer dan genoeg voorbeelden zijn die bewijzen dat de meeste muslims bewust of onbewust de dupe zijn geworden van “at-tasjbieh al kaafiroen.”
Moge Allaah ons terug brengen naar de ware soenah en begrip daarvan. Amien.

30-06-2007, 11:16
Je ademt zuurstof, je immiteert de kuffar

30-06-2007, 11:32



Citaat door Patrick.:
Je ademt zuurstof, je immiteert de kuffar



nee
dat is nou een goddelijke wet waar geen mens onderuit komt: een mens moet ademen om te leven

Allah t'ala heeft dat zo bepaald en ik nodig alle islam critici uit om te proberen zonder te leven en zo aan te geven dat ons monotheisme een farce is

30-06-2007, 11:33
Waar staat die goddelijke wet in de sharia?

30-06-2007, 11:52

Citaat door Patrick.:
Waar staat die goddelijke wet in de sharia?



nee nee, kijk: de sharia zijn geboden

------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebod

Een gebod is een bevel van een hoge autoriteit, iets waar je je aan moet houden. Een regel dus.

Bekende voorbeelden zijn de Tien geboden bij de joden en christenen, de Vijf geboden van de Katholieke Kerk en de Noachitische geboden in het jodendom.

Mitswa (Hebreeuws מצוו&#1492 is het Hebreeuwse woord voor gebod
------------------------------------------------------------------------------------------------

het is verplicht en er zal straf/beloning zijn n.a.v. hoe je je hieraan hebt gehouden

adem is een goddelijke wet waarin geen keuze is, het demonstreert direct de goddelijke macht van onze Schepper t'ala

zoals water nat is vuur heet en steen hard zo MOET een mens ademen om te leven

in het westen ook wel natuurwetten genoemd, maar ja wie is e schepper van de natuur?-------------> Allah a zawwa jall

30-06-2007, 11:56
Je beweert dat je de kuffar niet mag immiteren. Ik leg je voor waarom je dan ademhaalt en daarmee de kuffar dus immiteert. Je geeft als antwoord dat ademhalen een goddelijke wet is. Maar vervolgens kan je niet laten zien waar die wet staat. Kortom, je immiteert dus de kuffar door adem te halen aangezien nergens in de sharia ademhalen als goddelijke wet is opgenomen.

30-06-2007, 12:03

Citaat door Patrick.:
Je beweert dat je de kuffar niet mag immiteren. Ik leg je voor waarom je dan ademhaalt en daarmee de kuffar dus immiteert. Je geeft als antwoord dat ademhalen een goddelijke wet is. Maar vervolgens kan je niet laten zien waar die wet staat. Kortom, je immiteert dus de kuffar door adem te halen aangezien nergens in de sharia ademhalen als goddelijke wet is opgenomen.



mijn hemel cursus informatief lezen iets voor jou?

zijn goddelijke/natuurwetten geschreven? nee
staan die in de sharia?
in de sharia staan die wetten die men uit vrije wil/overtuiging ten uitvoer dient te brengen

ademen (en andere "natuurwetten&quot valt daar niet onder
het is absolute wet dei door niet of niemand anders dan de Schepper te veranderen valt

en daarom is het geen imitatie daar er geen keuze in is dit wel of niet te doen

lees deze x ff dubbel ok? dan hoef ik nie nog een x te typen

30-06-2007, 12:15
Ik heb de cursus "hoe ontmasker je hypocrisie" gevolgd. Kan ik je aanraden

Dat verbod van je salafistische club is dus nep aangezien je de kuffar weldegelijk immiteert en dat gewoon toegeeft ook.

Besef eerst eens welke onzin je plaatst voordat je je muis geselt

30-06-2007, 12:23

Citaat door Patrick.:
Je beweert dat je de kuffar niet mag immiteren. Ik leg je voor waarom je dan ademhaalt en daarmee de kuffar dus immiteert. Je geeft als antwoord dat ademhalen een goddelijke wet is. Maar vervolgens kan je niet laten zien waar die wet staat. Kortom, je immiteert dus de kuffar door adem te halen aangezien nergens in de sharia ademhalen als goddelijke wet is opgenomen.


adam en eva (vrede zij met hen) waren de eerste mensen en ze waren moslims en ze ademden dus de koeffaar imiteren juist de moslims

en nu opgerot. kshht, ik zie je nog!

30-06-2007, 12:25

Citaat door Patrick.:
Ik heb de cursus "" gevolgd. Kan ik je aanraden

Dat verbod van je salafistische club is dus nep aangezien je de kuffar weldegelijk immiteert en dat gewoon toegeeft ook.

Besef eerst eens welke onzin je plaatst voordat je je muis geselt


ik heb even op internet gezocht maar daar kon ik niks over die cursus vinden wat betekent dat jij hebt gelogen en een groot kenmerk van hypocrieten is dat ze liegen

30-06-2007, 12:33


Ibn Abid-Doenja vertelde dat Dawoed aan Allah vroeg; "Wat is het minste van Uw zegeningen?" Allah openbaarde aan hem; "Oh Dawoed, een ademhaling." Dawoed haalde aldus adem een Allah vertelde hem; "Dit is Mijn minste zegening, voor jou."

Ademhalingen is dus een zegening voor allen. Net zoals eten en kleden, en noem maar op.

30-06-2007, 12:36

Citaat door Patrick.:
Ik heb de cursus "hoe ontmasker je hypocrisie" gevolgd. Kan ik je aanraden

Dat verbod van je salafistische club is dus nep aangezien je de kuffar weldegelijk immiteert en dat gewoon toegeeft ook.

Besef eerst eens welke onzin je plaatst voordat je je muis geselt



hoe immiteert men als het een ONONTKOMELIJK gegeven is?
bij imitatie moet er vrije wil zijn anders is het slechts reproductie

dus als we jouw stelling volgen moet ik stoppen met ademen? een afwijkend aantal ogen hebben dan 2, etc etc

30-06-2007, 12:38

Citaat door ontwaakt:
Ibn Abid-Doenja vertelde dat Dawoed aan Allah vroeg; "Wat is het minste van Uw zegeningen?" Allah openbaarde aan hem; "Oh Dawoed, een ademhaling." Dawoed haalde aldus adem een Allah vertelde hem; "Dit is Mijn minste zegening, voor jou."

Ademhalingen is dus een zegening voor allen. Net zoals eten en kleden, en noem maar op.



wie is ibn abid doenja?
welk boek?
zei dawoed of zei rasoel dat dawoed zei???

Pagina's : [1] 2 3