Bekijk volle/desktop versie : identiteit



29-06-2007, 11:58
Hello,

Ik ben bezig met een onderzoek voor mijn stage naar jongeren in de multiculturele samenleving... heb antwoorden nodig op de volgende vragen...:

- Wat verstaan (marokkaanse) jongeren onder identiteit?
- Welke onderwerpen bespreek je op internetportals? Waarom bespreek je dat op internet? Is het misschien omdat je het niet met bijvoorbeeld je familie kan bespreken?
- Wat maakt het vormen van een identiteit moeilijk? (het leven in twee werelden?)

Alvast bedankt allemaal

29-06-2007, 17:40



Citaat door dou3out:
Hello,

Ik ben bezig met een onderzoek voor mijn stage naar jongeren in de multiculturele samenleving... heb antwoorden nodig op de volgende vragen...:

- Wat verstaan (marokkaanse) jongeren onder identiteit?
- Welke onderwerpen bespreek je op internetportals? Waarom bespreek je dat op internet? Is het misschien omdat je het niet met bijvoorbeeld je familie kan bespreken?
- Wat maakt het vormen van een identiteit moeilijk? (het leven in twee werelden?)

Alvast bedankt allemaal


goed, laat mij maar beginnen..

1. Je identiteit dat is gewoon "wie je bent."

2. Onderwerpen waar ik het weleens over heb dat zijn uiteenlopende onderwerpen, ik ben meestal iemand die de ander probeert te overtuigen van mijn gelijk of anders de andere kant van het onderwerp wil belichten. Waarom op internet? Dat is zo omdat je op internet een hoop mensen tegenkomt bij wijze van spreke. Je hoeft er de deur niet voor uit, is lekker makkelijk....ik kan altijd met mijn familie over van alles en nog wat praten, maar als je het met je familie eens bent over een aanta zaken dan ben je snel uitgepraat.

3. Het is per individu verschillend als we het hebben over de vraag of het vormen van een identiteit moeilijk is of niet. Wat mij betreft is het voor mij niet moeilijk, je leeft misschien weleens waar in twee werelden, maar als het voor jezelf duidelijk is wie je bent, dan is het maken van keuzes tussen die twee werelden een stuk makkelijker (al hoef je niet altijd keuzes te maken!!)..Wat voor veel jongeren lastig is, is dat ze bij zichzelf nog niet door hebben wie ze zelf nou zijn. Als we het hebben over Marokkanen dan weten veel jongeren niet wie ze zijn. Zijn ze nou Nederlande Marokkanen?of Marokkaanse Nederlanders? Marokkanen in het buitenland?.. Dat zijn meestal de vragen waar ze niet makkelijk een antwoord op kunnen geven. Wat mij betreft is het wel duidelijk ik ben gewoon een Marokkaanse die in Nederland woont. En omdat ik dat weet van mezelf, is het vormen van een identiteit een stuk makkelijker....

Dat was dat ...

P.S Has got acquainted with the girl, http://xxxxxxxxxxxxxxx, how it to you? Only it is fair!

29-06-2007, 19:29
1. identiteit is datgene wat je bent (moslim, marokkaan biijvoorbeeld)

2. Ik bespreek verschillende onderwerpen. Soms kan het gaan over maagdelijkheid of over relaties. Maar soms kunnen het ook andere onderwerpen zijn als hangjeugd of marokkanen en onderwijs. Ik bespreek deze dingen op internet, omdat het eenvoudig is om reacties te geven. Bovendien kun je vaak zeggen wat je wilt, zonder dat diegene je ziet.

3. Dat is afhankelijk van de persoon. De ene persoon voelt zich zowel marokkaan als nederlander, terwijl de andere persoon zich bijvoorbeeld meer marokkaans als nederlander kan voelen. Voor sommige mensen kan dit lastig zijn om te bepalen wie hij is of wat hij voor de samenleving kan betekenen. Soms kan het zo zijn dat hij ernstig verstrikt raakt in zichzelf en daardoor niet meer weet wie hij is.....
Maar ik denk dat veel jongeeren toch goed weten wie ze zijn en dat ze niet erg beinvloed kunnen worden met andere gedachten....