Bekijk volle/desktop versie : Waarom Allah aanbidden?



28-06-2007, 12:36
!@@$#%$$#%%&^%x&%x(x!




Ik merk dat er velen bang zijn voor Allah en bang voor het leven na de dood zijn. Wellicht dat dat de reden is waarom er velen God aanbidden? Daar kan ik geen uitspraak over doen.
Wat ik eigenlijk wil claimen is het volgende, namelijk dat het verkeerd is om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning.

De buur is belangrijker dan het huis van de buur. Allah heeft ons aanbevolen Hem te aanbidden, dat is het enige wat telt. Het is toch niet nutteloos als je God aanbidt, mocht er geen Hemel en Hel bestaan? VerdiendGod het niet te worden aanbeden, zelfs al had geen straf of beloning voor ons?


MVG,

28-06-2007, 12:43



Citaat:
Wat ik eigenlijk wil claimen
ow...zo dus, laat het dan maar

28-06-2007, 13:02
?en wat is je punt nu zuster..............?

28-06-2007, 13:11
dat we moeten bidden uit liefde en dank voor allah

maar zuster dat doe ik ook

jij ook?

je weet wat ze zeggen: begin altijd bij jezelf

28-06-2007, 13:33


Ja want wie heeft jou voorzien van voedsel? Wie zorgt voor zuurstof? En de natuurlandschappen, ben je Hem niet dankbaar?

28-06-2007, 13:37
Er zit wel wat in. Als ik aan de dood denk of aan de bestraffing van de hel dan gedenk ik Allah swt meer. Is dat erg?

27-09-2010, 20:34

Citaat door tetouaniia:
!@@$#%$$#%%&^%x&%x(x!




Ik merk dat er velen bang zijn voor Allah en bang voor het leven na de dood zijn. Wellicht dat dat de reden is waarom er velen God aanbidden? Daar kan ik geen uitspraak over doen.
Wat ik eigenlijk wil claimen is het volgende, namelijk dat het verkeerd is om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning.

De buur is belangrijker dan het huis van de buur. Allah heeft ons aanbevolen Hem te aanbidden, dat is het enige wat telt. Het is toch niet nutteloos als je God aanbidt, mocht er geen Hemel en Hel bestaan? VerdiendGod het niet te worden aanbeden, zelfs al had geen straf of beloning voor ons?


MVG,


In deze tijden mogen we al blij zijn als men Allaah aanbidt en Hem geen deelgenoten toekent, of dit nou met de juiste intentie nummer 1 is of de juiste intentie nummer 2. Er is tevens niks op tegen om Allaah te aanbidden uit angst voor straf of uit hoop op Zijn beloning.. want dit doe je ook uit geloof in Allaah en het geen wat Hij geschapen heeft, o.a dus ook het paradijs en de hel..

Maar dat is mijn visie hierop.

27-09-2010, 20:38
Je doet het uit dankbaarheid, liefde, angst
& hopend terecht te komen in 't paradijs.