Bekijk volle/desktop versie : zewzia in marokko



Pagina's : [1] 2

28-06-2007, 11:15
Sallam moe3allaikom dames,

Weet er iemand wat je allemaal moet meenemen als je zewzia in marokko gaat tekenen. Ik ben wel in Nederland geboren.

ik hoop dat iemand me kan helpen en me kan vertellen hoe dat allemaal gaat.

Alvast bedankt!!

Ma3a Sallama

28-06-2007, 13:46


wil ik ook weten..

28-06-2007, 14:06
10 jaar

Als je een goede advocaat hebt is t zo gebeurd

28-06-2007, 14:55
Allayhfad men moet niet met de intentie door het leven gaan dat ze dit ooit moeten meemaken..Trouw lekker ook voor de marokkaanse wet.Twaklo 3la Allah swt en ga door het leven met de juiste intentie...het gebeurt tog zoals Allah swt het wil laten gebeuren..

28-06-2007, 15:06



Citaat door golddiga:
Beste meiden wat ik heb gehoord is dat je het beste je zewzia hier in nederland kunt doen. Waarom: In marokko zijn ze veel strenger stel allah ihfed voor jullie maar stel dat je van m wilt scheiden als t ware dan kom je heel moeilijk van m af zeker 10 jaar dit is wat ik heb gehoord van meiden die uit ervaring spraken (maar jullie moeten het zelf weten ik zelf zou het niet doen ze zijn heel sneaky in magreb). Allah ikemelkoem belgier inscha alah ma3a salama



Nou meid wat je hier zegt klopt niet helemaal!!!!

Anno 2007 kan je zelfs als vrouwzijnde binnen 3 maanden, en zelfs zonder dat je man aanwezig is scheiden via de rechtbank.

Degene die niet meewerkt aan de scheiding krijgt de kans om op te komen dagen, gebeurt dat niet, dan is het netals hier in NL. dat je dan automatisch de scheiding in de bus krijgt. (voor marokko geldt dan dat je m waarschijnlijk moet op komen halen of via je advocaat)!!!

Ik kan je wel vertellen wat je nodig hebt om te trouwen in Marokko:

-Uitreksel (uitgebreide versie) af te halen bij de gemeente
-Gezondheidsverklaring kan je hier en in marokko halen, maar afhankelijk van de plaats waar je trouwt word het wel of niet gevraagd.
-Getuigen (je ouders)
-la carte national (ook wel marokkaanse ID-bewijs)

Dit zijn de feitelijke documenten die sowiezo worden gevraagd!!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en allah y 3awen verder!!!

28-06-2007, 15:21
En de getuigen hoeven niet perse je ouders tezijn

28-06-2007, 15:23

Citaat door Angel_Sweetness:
En de getuigen hoeven niet perse je ouders tezijn



Dat klopt... maar ik gaf het aan als voorbeeld!!

28-06-2007, 15:25

Citaat door sara26:
Dat klopt... maar ik gaf het aan als voorbeeld!!


I know honey, maar je weet er zijn mensen die geen ouders hebben Allah ie hfad of er zijn ook ouders die hun kinderen helaas niet willen bijstaan

Ghair incha-allah

28-06-2007, 15:31

Citaat door Angel_Sweetness:
I know honey, maar je weet er zijn mensen die geen ouders hebben Allah ie hfad of er zijn ook ouders die hun kinderen helaas niet willen bijstaan

Ghair incha-allah



Ja daar heb je gelijk in, dat bestaat ook inderdaad, maar we gaan uit van het positieve...toch?!!

28-06-2007, 15:57

Citaat door sara26:
Ja daar heb je gelijk in, dat bestaat ook inderdaad, maar we gaan uit van het positieve...toch?!!


Jazeker !!

28-06-2007, 18:08
de benodigdheden zijn deze:

- je wali ( je vader)
- 2 getuigen (meestal gaat de vader van je man mee, en de notaris is de 2e getuige)
- gezondheidsverklaring ( kun je in marokko maken bij de dokter, is zo gepiept inshaAllah)
- geboorteakte ( als je in marokko geboren bent, moet je het in marokko ophalen. Hiervoor moet je eerst naar de gemeente gaan waar je geboren bent om een uitreksel te halen en met dat forumulier kun je de geboorteakte maken in het consulaat in marokko. Als je in Nederland geboren bent moet je ditzelfde doen in Nederland.
- Shahada 3ouzouba... (deze moet je maken in het land waar je woonachtig bent, in jou geval is het in Nederland/belgie denk ik. Je moet eerst naar de gemeente om internationaaluitreksel bevolkingsregister op te halen waarin staat dat je ongehuwd bent.. en dit neem je mee naar het consulaat in Nederland en daar word in een half uur de shahada 3ouzouba aangemaakt.
Om deze shahada bij het consulaat te verkrijgen moet je 2 getuigen meenemen die een marokkaanse paspoort hebben, 1 pasfoto en jou card national en dat papier van de gemeente natuurlijk.
- 7ala madania ( die heeft jou vader of moeder als het goed is)
- kopie id-bewijs. (card national)


Dat was het. succes ermee.

28-06-2007, 19:02
wat nou als jij door omstandigheden niet naar marokko kunt gaan en je vader wilt machtigen (lokala) om je akte tekenen?

28-06-2007, 20:23



Citaat door maroema:
wat nou als jij door omstandigheden niet naar marokko kunt gaan en je vader wilt machtigen (lokala) om je akte tekenen?


Dat weet ik niet. Dat zou je aan jou consulaat in Nederland kunnen vragen.
Als jij door omstandigheden geen zawjija in marokko kunt doen, dan lijkt het mij makkelijk om de zawjija bij het marokkaanse consulaat in Nederland te doen.

29-06-2007, 22:41
ik zocht precies deze informatie thankss

29-06-2007, 22:56
Sallam moe3allikom dames,

Hartelijk dank voor jullie reacties echt topppp!!!!

Dus als ik het goed heb begrepen is het enige wat ik hier in nederland moet halen om mee naar marokko te nemen is de geboorteakte. En deze omdat ik in nl ben geboren; eerst nederlandse uitreksel halen en daarmee naar de marokaanse consulaat en dan krijg je de geboorteakte die naar marokko toe moet.

Klopt dit?

xxxxx

Pagina's : [1] 2