Bekijk volle/desktop versie : Terug naar Marokko???

Pagina's : [1] 2 3 4

06-08-2002, 19:28
Ik ben benieuwd wie onder jullie heimwee naar Marokko heeft en er serieus over denkt om (ooit) terug te keren naar Marokko.
En dan bedoel ik echt om er te gaan wonen dus niet voor vakantie.

Ben je in Marokko geboren of in Nederland? En hoe wil je je leven daar gaan inrichten? Wil je iets voor je zelf gaan beginnen? Of wil je pas later terug om rustig van je oude dag te gaan genieten?

Mischien ben je al terug naar Marokko verhuisd of daar iets aan het opbouwen? Hoe bevalt het? En wat doe je precies?

Of zu je voor geen goed terug willen naar Marokko? En waarom niet?

06-08-2002, 22:48

hmm nee wonen niet,maar t lyky me wel vet om er een maand of 6 te gaan zitten en dan gaan rondtrekken dat zou ik wel willen meemaken.je komt dan ook van alles te weten over t land enz.maar wonen nee,ik heb hier me leven en dat zou ik nooit zo kunnen opgeven

07-08-2002, 01:04
jaaaa ikke , ja ik wil echt terug naar marokko, als ik daar iets op poten kan zetten waar ik goed van kan leven dan hoef ik er echt nie lang over na te denken.

ik ben er al een jaar mee bezig, en als mijn plan uitkomt inshallah ben ik echt pleitte hiero, nie dat ik het hier slecht heb hoor, maar kijk alleen maar naar het weer vandaag..................het is potverdomme hartje zomer...........niks van te merken.
mensen lopen constant van A naar B en hebben nauwelijks tijd over, waar is dat chil gebeuren...........je weet wel relax kopje thee met de buren of vrienden enz.....

07-08-2002, 20:34
Hey pannekoek wat zijn zo ongeveer je planz dan????
Ik zou ook heel graag daar willen wonen, al is het inderdaad maar om het relaxte en het mooie weer....
Dan kun je best met wat minder gelukkig zijn (wat minder geld en luxe)
Ik zou alleen niet weten wat je daar zou kunnen beginnen....

Kunststof kozijnen???? Neeeh niks voor mij...

07-08-2002, 21:47

Misschien dat ik ooit wel in marokko zou willen wonen........dat lijkt mij heel erg relaxed. Je wordt dan niet meer aangekeken als buitenlander, je bent in maroc met allemaal broeders en zusters, je hoeft niet meer in je agenda te kijken.......geen gezeik meer over dat politieke shit maar gewoon lekker je eigen ding doen

08-08-2002, 22:57
ik heb ook heel erg heimwee naar Marokko, maar ik denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar Andalusie!

26-08-2002, 15:20
neeeeeeeeeeeeeeeeee noooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit terug naar marokko, marokko is wel leuk voor vakantie maar niet om daar te wonen, dit is hoe ik erover denk. maroko om daar te wonen?? NEVER!!!!!!!!!!

26-08-2002, 16:19
In Marokko WONEN?? Dat een mens al in staat kan zijn om deze vraag te stellen!!!! Neeeeeeeeeee, ook ik kijk wel uit. In Marokko wonen is mijn worst nightmare. Nooit van mijn leven zou ik vrijwillig naar Marokko gaan met het idee me daar te vestigen.

Het land is mooi, laten we dat voorop stellen. Maar de mentaliteit van de bevolking aldaar, baart me dermate zorgen dat ik er nooit over zou piekeren. Als ik daar zou wonen, zou ik volgens mij elke dag meerdere keren ruzie hebben. Vooral als je hier je hele leven hebt gewoond, is het zo goed als niet te doen. Tenzij je net zo geschift en getikt bent als de gemiddelde marokkaan van daar. Die hier zijn ook getikt, maar op zijn Hollands

ciao

28-08-2002, 00:33
waarom ook niet als ik de midellen heb om daar te kunnen leven vandaag nog over de mensen daar gewoon integreren na een tijd weet je niet beter ik ga elke jaar in het begin kon ik ze niet uitstaan na wat keertje geweest te zijn zie ik die mensen niet eens en de opmerking die ik nu hoor van die mensen is he je bent er weer je houd van marokko he mijn antwoord is tuuuuuuuuuuurlijk het is mijn vaderland en het is zo mooi jammer van die slecht mensen die er tussen zitten en het land naar de klote helpen maar ja als we allamaal weg lopen wie blijf er nog?

28-08-2002, 02:32
Ik heb altijd gedacht dat ik daar nooit zou kunnen leven.
maar de laatste tijd denk ik er heel veel aan, om het te proberen.
want ik zie mezelf niet hier in nederland oud worden.

Ik wil hier eerst goed geld maken en dan investeren.
Ik ben bezig met een idee om daar een bedrijf te beginnen.

want je moet wel geld hebben om daar "normaal" te kunnen leven.

En als ik het toch niet volhoud daar in marokko, kan ik altijd nog terug komen.

28-08-2002, 08:51
Sabrinat,

Alvorens je een grote fout begaat zou ik ervoor zorgen dat je eerst goed geinformeerd wordt over het beginnen van een bedrijf in Marokko. Niet alleen de ontbreekt daar alles op het gebeid van sociale wetgeving, maar voor een 'leek' 'buitenstaander' en 'de niet juiste handelsmentaliteit te hebben die daar past, liggen er meer problemen voor de hand dan dat je er blij van wordt.

Ik spreek uit ervaring. Maar laat je vooral niet ontmoedigen. je kunt het natuurlijk altijd proberen. Wie weet lukt het. Succes.

Tornado

28-08-2002, 12:40
Tornado,

Dank je wel voor de waarschuwing

Ik ben nu bezig met een paar ideeen en heb een paar mensen gevraagd om het een en ander voor me uit te zoeken daar.
Ik doe het niet alleen, ik heb mensen om me heen die "meedoen" die ik kan vertrouwen.

Ik zie wel hoe het loopt.
Af en toe moet je risico's nemen. En als het niet lukt, jammer dan.
Dan begin ik gewoon met iets ander.

never give up!!

Groetjes sabrin

28-08-2002, 15:01

salamou 3alikoum,

Ten eerste wil ik de des betreffende zuster bedanken voor het aanhalen voor iets wat heel belangrijk is voor de new age marokkanen. Wat mij verbaast is dat er veel mensen te optimistisch zijn over hun terugkeer naar hun vaderland, ik vraag me ook af of deze mensen ook de negatieve kanten zien van marokko?. Tja ieder land heeft zo haar voor- en nadelen maar als ik een weegschaal moet maken voor Marokko dan kan ik niet anders concluderen dat de negatieve kanten van het leven daar zwaarder wegen. De mensen die zeggen dat ze hier als buitenlander worden aangezien moeten niet vergeten dat je ook in je land van herkomst als een hoe ze het daar ook mooi zeggen "vacancie" worden gezien. Wij zien ons land vaak 1 á 2 maanden in een jaar en in die periode ziet het er allemaal heel rooskleurig uit, vind je het gek, je portemonaie zit vol, je bent overal welkom(omdat je geld hebt), op en top l'ambiance etc etc. . Heb je je eigen ook wel eens afgevraagd hoe het zal zijn als je daar langer dan 2 maanden gaat wonen en een keer echt zonder geld zit?, neem van me aan dat zelfs je familie je dan niet kent en laat staan buitenstaanders, marokko is een hele mooie land dat met nederland verschilt als dag en nacht en neem dit ook maar in de ruimste zin, maar vergeet 1 ding niet dat wij niet voor niets naar nederland zijn gekomen(vrijwillig-onvrijwillig), als onze ouders echt heil zagen in ons land dan waren ze echt niet hier naar toe gekomen, wie gaat er goud voor brons ruilen niet?. Voor mij is marokko een top land maar ik blijf zeggen "Marokko is ozo mooi maar ozo jammer dat er marokkanen wonen"

wa salamou 3alikoum wr wb

Aziz

28-08-2002, 16:32

Citaat:
Origineel gepost door sabrinat
Ik heb altijd gedacht dat ik daar nooit zou kunnen leven.
maar de laatste tijd denk ik er heel veel aan, om het te proberen.
want ik zie mezelf niet hier in nederland oud worden.

Ik wil hier eerst goed geld maken en dan investeren.
Ik ben bezig met een idee om daar een bedrijf te beginnen.

want je moet wel geld hebben om daar "normaal" te kunnen leven.

En als ik het toch niet volhoud daar in marokko, kan ik altijd nog terug komen.
heey sabrinat, je zoek je toevallig nog een bussines partner

28-08-2002, 17:53
salamou 3alikoum again,

Er is meer dan alleen geld in het leven. Probleem van marokko is dat mensen zoveel waarde aan geld hechten dat ze de belangrijkste zaken van het leven zijn vergeten. Een mens maakt nog altijd geld en niet andersom denk ik zomaar, tuurlijk is geld belangrijk maar dat is overal zo, verschil zit hem in de klasse verschillen daar, je hebt daar geen middenstand of bijna niet, de rijken worden rijker over de rug van de armen daar, daardoor worden de armen nog armer en zinken dan nog dieper weg, je ziet het overal om je heen in marokko en je moet haast wel een stenen hart hebben om het te accepteren en goed te spreken, nou ik ga echt niet in een land wonen waar de verschillen en mentaliteit zo erg is om vervolgens mijn persoon daaraan aan te passen. Marokko heeft een fundament dat opnieuw gebouwd moet worden om daar vervolgens wat leefbaars op te gaan bouwen, op tv word alles heel rooskleurig voor geschoteld aan ons maar wat ik dit jaar heb gezien daar is wel heel anders dan men vermoed. Corruptie het land uit dan Aziz het land aanvaarden, zo niet dan is nederland gewoon een uitkomst voor me en moet ik maar afwachten tot het "ooit" goedkomt daar, maar alleen allah weet wat de toekomst mij zal geven

wa salamou 3alikoum wr wb

Pagina's : [1] 2 3 4