Bekijk volle/desktop versie : Georgia (2) heeft IQ van professor



27-06-2007, 22:44
Georgia (2) heeft IQ van professor

LONDEN - Georgia Brown is twee jaar. Ze kleedt zichzelf aan, kan roze van paars onderscheiden, vertelt moppen, tekent met gemak een perfecte cirkel en kan rekenen.

De britse Georgia (2 jaar).
Nadat ze met haar ouders in het theater een voorstelling van Belle en het Beest had gezien, noemde ze slechterik Gaston ‘gemeen en arrogant’.

Dat ze ongewoon intelligent was hadden haar ouders, die nog vier oudere kinderen hebben, al vroeg door. Ze vergelijken hun peuter met Matilda, het wonderkind uit Roald Dahls gelijknamige boek. Matilda is op haar school voor gewone kinderen volledig misplaatst en Georgia’s ouders maakten zich ook zorgen over het onderwijs van hún dochter.

Ze riepen de hulp in van onderwijspsycholoog Joan Freeman. Die concludeerde dat Georgia een bijzonder genie is. Hij stelde bij haar een IQ van 152 vast. Professor Stephen Hawking, de Britse natuurkundige die aan een rolstoel is gekluisterd door een ernstige spierziekte, heeft een vergelijkbaar IQ.

Bij IQ-testen wordt rekening gehouden met de leeftijd. Georgia heeft nog lang niet de geestelijke vermogens die Hawking heeft, maar onderzoekster Freeman denkt dat Georgia’s IQ nog kan toenemen. ,,We hebben drie kwartier heel hard gewerkt, maar daarna had ze echt een dutje nodig. Wie weet hoe ver we anders waren gekomen!’’

Georgia’s moeder Lucy, die voor een liefdadigheidsinstelling werkt, denkt dat haar jongste ook veel opsteekt van haar oudere broers en zussen. ,,Maar ze heeft nog gewoon peuterkuren, hoor. Soms smijt ze zichzelf op de grond en begint ze keihard te schreeuwen.’’

Georgia is al uitgenodigd om lid te worden van Mensa, de internationale vereniging van hoogbegaafde mensen. Die heeft slechts dertig leden die jonger zijn dan tien. Eén kind was ooit nóg jonger dan Georgia toen hij lid werd.
http://www.ad.nl/buitenland/article1467926.ece

27-06-2007, 22:58


Tbarkoellah

27-06-2007, 23:07
Join the club ...

28-06-2007, 00:00
jaaaaa ik ben ook lid van mensa

28-06-2007, 00:19


Hoogbegaafd

Leuk om te horen dat een kind dat is

En als moeder zijnde zal het vast een pret zijn.

28-06-2007, 00:21
Hij stelde bij haar een IQ van 152 vast

tuuuuhhh ik haal 130 ik dacht dat ik slim was

28-06-2007, 00:26

Citaat door Vahdet:
Hij stelde bij haar een IQ van 152 vast

tuuuuhhh ik haal 130 ik dacht dat ik slim was



Grapjas.

het kind is slimmer dan jij (het zal je kind maar wezen)

28-06-2007, 00:30

Citaat door _BECOOL_:
Grapjas.

het kind is slimmer dan jij (het zal je kind maar wezen)



ligt in de handen van allah swt ...

was het maar mijn kind begreep ze ook gelijk hoeveel ik van haar hield

28-06-2007, 00:36

Citaat door Vahdet:
ligt in de handen van allah swt ...

was het maar mijn kind begreep ze ook gelijk hoeveel ik van haar hield



Massalah hliek