Bekijk volle/desktop versie : Voorzitter Franse Ligue: 'PSV-stadion het mooist'



26-06-2007, 18:40
PSV krijgt vandaag in het weekblad France Football een prachtig compliment van voorzitter Frederic Thiriez van de Franse Ligue, de organisatie van profclubs. Thiriez meent dat de Franse stadions vijftien jaar achterlopen op de moderne arena's in Noord Europa. Op de vraag welk stadion op hem de meest indruk heeft gemaakt zegt hij: 'Voetbalstadions hebben tegenwoordig een andere functie en daar moeten de clubs op inspelen. Mensen maken er een dagje uit van en moeten door het stadion worden opgeslokt. Een stadion moet aangenaam en comfortabel zijn. Vaak wordt er gedacht dat dit alleen in grote steden met enorme sponsors kan worden gerealiseerd, maar ik wijs er graag op dat het mooiste voorbeeld van een modern stadion niet in Munchen of Londen staat, maar in Eindhoven. Het Philips Stadion is niet groot, maar als je eenmaal er een stap binnenzet ben je ergens. Je hebt het gevoel dat je een theater binnengaat maar voor de wedstrijd kun je er gemoedelijk winkelen, even iets eten en met wat vrienden wat drinken. Ik kan begrijpen dat het publiek van PSV soms meer dan zes uur in het stadion verblijft. En het staat gewoon op de plek waar in 1917 al werd gevoetbald. Dankzij het stadion is PSV, als ik het goed begrijp, een Europese topclub. Die club is dus een lichtend voorbeeld voor onze clubs. Je hoeft niet buiten de stad een nieuwe veel te gelikte arena te bouwen, dat bewijst PSV toch. Politici in Le Mans, Rennes of Nice moeten zeker even een kijkje in Eindhoven nemen.'


Hij heeft helemaal gelijk! Ik kom er vaak, het stadion is gewoon fantastisch. De sfeer eromheen is ook geweldig.!

27-06-2007, 11:52


ja, hij heeft gewoon gelijk

arena is wel groot maar staat ergens op de snelweg ofso

27-06-2007, 13:51

Citaat door taourirty:
ja, hij heeft gewoon gelijk

arena is wel groot maar staat ergens op de snelweg ofso


Jij bent zeker nooit in A'dam geweest

27-06-2007, 14:03
langs de snelweg dan, en l;angs de metro en in de bijlmer!

27-06-2007, 22:02


PSV Stadion zit gewoon vol sfeer. Geweldig