Bekijk volle/desktop versie : Zelfkritiek!



06-08-2002, 16:15
Zelfkritiek!

onszelf pogen te zien zoals wij anderen bekijken!


Is dit ontstaan doordat wij ons overgeven aan wat de maatschappij of anderen van ons willen ?


Door een teveel aan zelfkritiek, jezelf bekritiseren is het onmogelijk om van jezelf te houden. Door niet van onszelf te houden vervreemden we tevens van de anderen en van jezelf!

Hoe zit het met jou?. Doe jij aan zelfkritiek en waarom? En in Hoeverre doe je het?

Vraag jij je ook af of die zelfkritiek die je op je loslaat reeël is?


06-08-2002, 16:20


Ik denk da iedereen wel zelfverwachtingen heeft of niet soms
Zelfkritiek ik denk ni da ik da heb: ik heb geen kritiek op mezelf
althans nu niet meer.
Waarom????
Mensen die hier zelfkritiek hebben zullen dat toch ni toegeven
Mensen die zelfkritiek hebben hebben ook hééél hoge verwachtingen van Anderen dat is algemeen bekend
zodus

06-08-2002, 16:23
Dus Sista maw je bent perfect?

Door geen zelfkritiek op jezelf te hebben, zie je je eigen fouten niet en leer je niets!

06-08-2002, 16:24
Ik kan mezelf wel goed bekritiseren: ik weet precies wat mijn slechte eigenschappen zijn, zowel innerlijk als uiterlijk. Het is gewoon een manier van jezelf nuchter en reeel te beoordelen zodat je geen hoogdunk of een min in zelfvertrouwen hebt.. Oke, in ieder geval geeeen hoogdunk, misschien wel wat minder zelfvertrouwen, maar daarom mag ik mezelf enorm!! I know who I am

06-08-2002, 16:25



Citaat:
Origineel gepost door Sheraz
Dus Sista maw je bent perfect?

Door geen zelfkritiek op jezelf te hebben, zie je je eigen fouten niet en leer je niets!
precies, je leert ervan!

06-08-2002, 16:25
uiteraard ben ik zelf kritisch. Zou ik dat niet zijn dan zou ik niks leren.
Vrouwen zijn sowiezo zelfkritischer dan mannen. Maar soms slaat dat inderdaad door...dat is ook weer niet gezond.

06-08-2002, 16:27
Ik kijk continue naar mezelf of ik iets goeds of fout doe. Ik vraag het af en toe ook aan mijn collega's als ik er zelf niet uitkom. Alleen op deze manier kun je jezelf verbeteren. ER vanuit gaan dat je dat niet nodig hebt, betekent dat je jezelf niet verder wilt ontwikkelen. Alleen Allah swt is perfect and nobody else.

Groeten,

Xperience

06-08-2002, 16:31
Soms is kritisch wel goed hoor, omdat je dan het beste uit jezelf probeert te halen niet door te denken oh wat ben ik dom maar door anderen te bewijzen dat je het wel kunt.

Vaak bereik je meer op deze manier. Althans ik wel. Ik ben niet gauw tevreden met mijn prestaties bijv. vroeger op school als ik een 8 haalde baalde ik dat ik geen 9 of 10 had gehaald. Dus ging ik harder werken.

06-08-2002, 16:31

Citaat:
Origineel gepost door Timoucha


wo wo wo wo Safira jij zet echt je tanden vandaag in de mannen............ hihihi net goed voor ze!
ik ben niet boos op ze hoor. (Eentje maar)- ik constateer enkel!

06-08-2002, 16:35
NOP I'M NOT PERFECT I WISH
HAHAHA
Nee gewoon ik ken mijn slechte kanten en mijn goede kanten hééél goed
ik ken mezelf ondertussen goed m.a.w.

Gewoon omdat je niet zelfkritisch bent wil ni zeggen da je perfect bent of da je ni van je fouten leert
ik erken mijn fouten en geef die toe en leer daar ook van
Maar maak mij voor de rest ni meer druk daarover
ik ben tevreden hoe ik nu leef en hoe ik nu ben op dit moment tenminste en zo wil ik het houden

06-08-2002, 16:36

Citaat:
Origineel gepost door roosje22
Soms is kritisch wel goed hoor, omdat je dan het beste uit jezelf probeert te halen niet door te denken oh wat ben ik dom maar door anderen te bewijzen dat je het wel kunt.

Vaak bereik je meer op deze manier. Althans ik wel. Ik ben niet gauw tevreden met mijn prestaties bijv. vroeger op school als ik een 8 haalde baalde ik dat ik geen 9 of 10 had gehaald. Dus ging ik harder werken.
Jaaa dat ken ik!

Zo ging het bij mij ook op school! ik heel dde dag mokken als ik "maar" een 8 behaalde, dat ik steeds ging harder werken! Genoeg om me tevreden te stellen

06-08-2002, 16:40
Ik vind dat je alleen zelfkritiek mag toepassen op jezelf om je prestaties te verhogen maar niet qua uiterlijk want helaas zijn er een heleboel meisjes die hierdoor anorexia of boulimia door krijgen.

Een te zwaar negatief zelfbeeld van henzelf.

06-08-2002, 16:42



Citaat:
Origineel gepost door Timoucha


(zo eentje hebben we allemaal bijna)
dat is waar