Bekijk volle/desktop versie : voor je elkaar leert kennen een dokters onderzoek...

06-08-2002, 16:03

Citaat door Kenz@:
Salaam broeders, zusters

Is het zo normaal als een jongen een meisje vraagt eerst een dokters onderzoek (wel of geen maagd) te laten doen voor dat ze elkaar beter leren kennen. Persoonlijk ben ik het er totaal niet mee eens. Ik vind dat die jongen dat meisje op haar woord moet vertrouwen als ze zegt dat ze MAAGD is.

graag van jullie reacties.

asalaam
.

06-08-2002, 16:27

Salaam alaykoem,

In de Islam wordt dat niet gedaan omdat de Profeet (VZMH) daar niets heeft over gezegd.
Als de jongen dat vraagt te doen dan stel ik de vraag is hij wel maagd.
Persoonelijk vindt ik dat als je trouwt dat meisje of jongen ook 100% vertrouwd en anders trouw je er niet mee.

Salaam alaykoem.

06-08-2002, 23:14

Citaat:
Origineel gepost door Al_Shuraim
Salaam alaykoem,

In de Islam wordt dat niet gedaan omdat de Profeet (VZMH) daar niets heeft over gezegd.
Als de jongen dat vraagt te doen dan stel ik de vraag is hij wel maagd.
Persoonelijk vindt ik dat als je trouwt dat meisje of jongen ook 100% vertrouwd en anders trouw je er niet mee.

Salaam alaykoem.
mashallah broeder mee eens,

hij moet je maar vertrouwen en er kan op verschillende redens zijn dat haar maagdenvlies perongeluk zou openbreken, allahister maar het gebeurt wel. niet opzettelijk dan....

maar dat wil niet zeggen dat ze dan een slecht persoon is,, tegenwoordig kan ze een maagdenvlies bij maken als ie stuk zou gaan voor meiden die het opzettelijk doen.. allahister, subhannallah subhannallah
we hebben daar ook de huwelijksnacht voor mashallah..

en daarop moet hij vertrouwen.

06-08-2002, 23:24
Ik sluit me aan bij zuster almomina

08-08-2002, 00:42

salaam zusters en broeders

Maar kunnen jullie je veplaatsen in de geest van de man? wat er allemaal bij hem op komt spelen in z'n hoofd als hij er achter komt dat zijn vrouw niet meer maagd is. DAAR NAAST VIND IK DAT EEN ONTMAAGD MEISJE EEN TWEEDE KANS VERDIENT, IEDEREEN MAAKT FOUTEN EN NIEMAND IS HEILIG.
beestachtig vind ik de mannen die t meisje op de zelfde dag terug sturen naar haar ouders toe.

08-08-2002, 08:03
Je kent elkaar lang
Tijdens het ritueel
Komt de man erachter dat de dame
toch haar schat onthuld is...

Waarna hij deze op dezelfde dag naar huis stuurt.
Zelf vind ik dat zielig van de man.
Wat trouw je?
De schat of de dame?
Dat noem ik dan geen echte liefde...

Ik snap het wel van de man natuurlijk...
Maar het recht haar terug te sturen naar huis..
zonder bij na te denken wat het meisje te verduren staat.
En zonder bij na te denken dat deze schat door allerlei andere redenen
onthuld zou kunnen zijn.

Een relatie is gebaseerd op communicatie.
Hij zou hier sinds het begin dat ze een relatie hadden al op de hoogte van zijn, en zij ook van hem.
Wil hij dan met haar verder dan is zijn dat zijn keus, wilt hij niet dan weet ze waar ze aan toe is.

Groetjes

09-08-2002, 22:41
Emira soltan: poetrie?????????

mashallah.

LIefs julie zusjeeeeee

ooh ja dikke kus voor mominaaaaaaaaa

09-08-2002, 23:42
als je zo gek bent om je toekomstige vrouw door een dokter te laten onderzoeken,
dan kan je net zo goed elke keer als je terug van werk komt,
de CIA vragen of er in de tussentijd niks gebeurt is met de buurman of glazen wasser.

ik vind het echt onzin zo begin je toch je leven dat je samen gaat hebben niet.
je vertrouwd haar dan gewoon niet en als dat zo is dan is dat niet de goede persoon voor je.

echt een vraag die een zou stellen

10-08-2002, 00:17
IK vind het een zeer goed plan! Je weet maar nooit waar je toekomstige man met z'n piemel heeft gezeten.

Nou moeten jullie niet aankomen zetten van: 'ja maar de man/vrouw met wie ik ga trouwen heeft zulke dingen niet gedaan want hij/zij liegt niet' Nou, ik weet van mijzelf dat ik niet lieg maar er zijn genoeg mensen die 'duistere' geheimen hebben en het voor zich zullen houden'.

Zoals ik al zei, ik zal zelf alles eerlijk vertellen maar er zijn genoeg mensen die om zichzelf te redden het een en het ander zullen verzwijgen...

10-08-2002, 00:19
Wat als je denkt dat je met een geweldig eerlijke man bent getrouwd? En je komt na 10 jaar achter dat je AIDS hebt (en je kinderen ook). En dat, omdat hij een keer bij de wallen is geweest? Wat dan?

Het is gewoon eenmaal zo, veel mannen gaan vreemd.

11-08-2002, 01:08
Ik weet niet of er hier gesproken word over de mensen die de zuivere islam volgen of gewoon marokaanse huwelijken in het algemeen. Ik ga ervan uit dat het om een islamitische huwelijk gaat. Als dat zo is dan vergeten wij onze vertrouwen te stellen op de Almachtige. Want ik ga er van uit dat als je wil gaan trouwen dat je salaat al istighara verricht om te weten te komen of Allah deze man/vrouw voor je voorbeschikt heeft. Ten tweede vergeten wij de volgende ayat:

De ontuchtige man trouwt niet behalve met een ontuchtige vrouw of een veelgodenaanbidster. En de ontuchtige vrouw wordt niet getrouwd behalve door een ontuchtige man of een veelgodenaanbidder. En dat is verboden voor de gelovigen.
(soerah an noer ayat 4)

Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen
(soerah an noer ayat 26)

Deze twee ayats zeggen genoeg vind ik.

Allah zal iemand die nog steeds wekelijks met een blondje gemeenschap heeft niet laten huwen met een praktizerende moslima. Dat is onmogelijk.
En Allah zal ook geen praktizerende moslim laten huwen met een vrouw die als bijbaantje een prostituee is.

Het ligt anders als beide partijen berouw hebben getoond bij de Heer der Werelden.

Zelfs al is zij xxxx geweest en ze toont berouw( en heeft uiteraard spijt van wat ze heeft gedaan) en verbetert haar leven dan heeft ze recht op een goede broeder.

Degene die berouw toont voordat de zon uit het westen opkomt, zijn berouw zal worden geaccepteerd.

Deze hadieth geeft dus aan dat het voor de gehele mensheid geldt en er word niet gezegd van Degene(behalve bankovervallers, moordenaars, prostituees, joden en roddelaars) die berouw toont .....

Ik ben het inderdaad met degene eens dat het niet normaal is dat een man aan de vrouw gaat vragen of ze nog maagd is. In dit geval zou ik ook zeggen van' hee mannetje volgens mij ben jij geen maagd meer'
Ik zou zelfs tegen die man gezegd hebben van sodemieter op man ik heb hier geen zin meer in, ga maar iemand anders zoeken.

Moet je je voorstellen dat je die vraag aan je toekomstige stelt, i.p.v. een vertrouwensband die je nog moet opbouwen ga je het huwelijk in met een geschaad vertrouwensband. Je hebt dan al achterdocht. Stel die vrouw zou antwoorden van ja ik ben maagd en ze gaan samen de sexuele daad verrichten. En op het moment dat hij er mee bezig is zit hij bij zichzelf te denken van hee, volgens mij heb ze gelogen tegen mij.

Geloof mij dat huwelijk zou dan na een week al zo goed als afgeschreven zijn.

Ik zelf ben van mening dat als een man wil trouwen dat drie vragen belangrijk zijn.
1) wil de vrouw leven volgens de kitab en soenah?
2) wil de vrouw gehoorzaam zijn aan de man als hij haar aanmoedigt tot het doen van het goede en het kwade wil afschuwen.
3) is de vrouw bereid om samen een sterk team te vormen(wederzijds respect, alles in wederzijds overleg enz.)

Door de salaat al istighara te verrichten en deze drie vragen te stellen en volledige vertrouwen te hebben op de Alziende is voldoende.

Want zeg nou eerlijk een mens dient verantwoording af te leggen bij de Koning der Koningen op de dag der opstanding en bij niemand anders.

11-08-2002, 02:59
Salaam,

he kenz salaam lang niet gesproken. Hoe gaat het????
Deze tijd is het moeilijk om mensen nog te vertrouwen dus..... cuncludeer. De basis van een goede relatie is trouwens het vertrouwen in allah
wa salaam
Ik spreek je insha allahi op hh