Bekijk volle/desktop versie : HELP!! betreft Satteliet.



Pagina's : [1] 2

24-06-2007, 21:58
kheb vandaag een schotel gekocht (triax 110cm) mar het lukt niet zo met de richting.. ik wou eigenlijlk nilesat ontvangen.. maar kweet nie of dat gaat lukken..
mn vraag is hoe je de richtingen van arabsat en hotbird kan afstellen..

alvast bedankt..

25-06-2007, 16:52


Jep hier heb je een Sateliet gek.

NileSat in NL de merk triax die je hebt gekocht is een heel goede schotel en het is ook nog eens roestvrij. Zeg eens waar ga je die schotel zetten? op balkon of op het dak? veder hoe ziet de uitzicht eruit? heb je met bomen te maken die jou schotel kunnen hinderen en of gebouwen? of is de vooruitzicht helemaal leeg?

zo niet, dan is het heel erg jammer. heb je wel vooruitzicht en is er geen bomen nog gebouwen dan heb je geluk.

anders kan je nog altijd arabsat ontvangen

Succes agie

25-06-2007, 16:55
voor overige vragen kan je hier terecht: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1319686

25-06-2007, 19:28

Citaat door Jabir_A:
Nilesat kan gewoon hoor, alleen heb je een schotel die 1.50 meter beed moet zijn.



Bij Nilesat moet er inderdaad een schotel van pas komen met de lengte 1.10M of hoger. Maar het ligt eraan waar jij hem wilt plaatsen. daar moet je ook kijken, anders heb je slecht signaal overigens zijn de radiogolfen bijna niet waarneembaar. je ontvangt ook meer de verticale stations. en inderdaard het enige wat telt is de offsetschotel. Veder zou hij ook een sterke LNB moeten nemen 0,2db werkt overigens goed.

visiosat zou ook prima kunnen werken.


btw: beelduitval krijg je ook erg met slecht weer.

het sterkste transponder is: 11747 V

25-06-2007, 19:44



Citaat door Jabir_A:
Ik ben niet zo een expert in die dingen, wat jij nu zegt zegt mij ook niet veel..


Ik hou het gewoon bij Hotbird en Astra1



Goedzo dan heb jij ook geen problemen.

Hotbird en Astra zijn de hoofdsatelieten in NL.

maar wij buitenlanders willen nog veel meer zien vandaar: Arabsat, Nilesat, Astra2, Badr, Sirius. etc. We raken maar niet uitgekeken.

25-06-2007, 20:07

Citaat door Jabir_A:
Jah vooral nilesat gelievd bij die wijfen, omdat er zoveel muziek kanalen op zitten Aljazeera sport, je hebt ook MBC 2 films de hele dag door, ga zo mar door...





Muziek moet je gaan bij Arabsat.

geef mij maar dien. en dien heb je veel in Nilesat. veder films


Aljazeera sport is betaalde zender net zo als ART

veder heb je MBC ook op hotbird en LBC ook. eigenlijk moet men tevreden zijn met hotbird. totaal heb je ongeveer 60 arabische kanalen op hotbird.

meer dan genoeg. maar smaken verschillen. In marokko met een schotel van 75 a 80 cm kun je al nile sat ontvangen en arabsat.

maar voor Astra heb je weer een grote schotel nodig. weer het omgekeerde als in NL

25-06-2007, 20:08

Citaat door _BECOOL_:
Goedzo dan heb jij ook geen problemen.

Hotbird en Astra zijn de hoofdsatelieten in NL.

maar wij buitenlanders willen nog veel meer zien vandaar: Arabsat, Nilesat, Astra2, Badr, Sirius. etc. We raken maar niet uitgekeken.


Arabsat die te ontvagen is in Europa is Tegenwoordig Badr 3/4 hoor

25-06-2007, 20:29

Citaat door Mocr091:
Arabsat die te ontvagen is in Europa is Tegenwoordig Badr 3/4 hoor



Klopt naamwijziging. voorheen was het arabsat.

25-06-2007, 20:31

Citaat door Jabir_A:
Jah precies, en dan 2e punt ik kijk niet eens naar schotel man. Mijn vader is al tevreden als ie Al jazeera kan kijken



Jah zo een vader ken ik wel. Altijd al-jazera alhoewel ik mij de laatste dagen ook erg aan verdiep. ik vind die discussies altijd geweldig

laat ik maar niet de nerd spelen

wist je dat: dat er meer aljazera's zijn zie maar:

Aljazera

Aljazera moubasar

Aljazera childeren

Aljazera Sport 1

Aljazera Sport 2

Aljazera internationaal

etc. ik ben nog een vergeten, ben de naam vergeten.

25-06-2007, 20:41

Citaat door Jabir_A:
Jah een paar herken ik wel, maar het intresseert mij niet echt Ik kijk er niet zovaak na



Volgens mij ben jij meer van dat: Canal plus (filmnet) en Nederlandse channels?

Ik vind het een schotel tig malen beter. ontvang je de hele wereld. maar zoals ik al zei: smaken verschillen.

25-06-2007, 20:58

Citaat door Jabir_A:
Jah nee ook niet, ik kijk heel weinig TV hoor maar goed het is maar net wat je wilt jah.



Inderdaad.

25-06-2007, 21:22

Citaat door RabatPrins:
kheb vandaag een schotel gekocht (triax 110cm) mar het lukt niet zo met de richting.. ik wou eigenlijlk nilesat ontvangen.. maar kweet nie of dat gaat lukken..
mn vraag is hoe je de richtingen van arabsat en hotbird kan afstellen..

alvast bedankt..




Je zei niet of je een motor hebt of niet. Badr of nilesat ontvangen zonder motor is best moeilijk.

25-06-2007, 21:41



Citaat door Faris:
Je zei niet of je een motor hebt of niet. Badr of nilesat ontvangen zonder motor is best moeilijk.



Nee hoor kan nog altijd met een LNB

maar dan moet je een keuze maken.

25-06-2007, 22:40

Citaat door _BECOOL_:
Nee hoor kan nog altijd met een LNB

maar dan moet je een keuze maken.



Ja ik weet maar schotel uitrichten naar nilesat of badr zonder motor is moeilijk. Je moet erg nauwkeurig werken, want een paar millimeter meer of minder mis je de satelliet.

Tenminste zo ervaar ik het.

25-06-2007, 22:41

Citaat door Jabir_A:
Jah een paar herken ik wel, maar het intresseert mij niet echt Ik kijk er niet zovaak na


Inderdaad

Pagina's : [1] 2