Bekijk volle/desktop versie : belgie route afgeschaft?



Pagina's : [1] 2 3 4

24-06-2007, 14:43
verdonk is weer bezig die mens heeft werkelijk de pest aan buitenlanders waar ze ook maar vandaan stammen mijn god ik begrijp haar werkelijk niet .


'Alleen Europees overleg kan gezinsherenigingtoerisme stoppen'

Een groeiend aantal Nederlanders komt even in ons land wonen om de strengere Nederlandse voorwaarden voor gezinsherenigingen te omzeilen. Om die zogenaamde Belgiëroute af te sluiten, pleiten zowel de Nederlandse integratieminister Rita Verdonk als CD&V-kamerlid Nahima Lanjri voor een globale Europese aanpak, zo vernam De Morgen in een gesprek met Lanjri.

Hoe is de Belgiëroute ontstaan?
Nahima Lanjri: "In Nederland zijn de voorwaarden voor gezinshereniging veel strenger. Je moet er 21 zijn, bij ons moet je maar achttien zijn. Het vereiste maandinkomen ligt er veel hoger: 1.379 euro in Nederland tegenover 830 euro bij ons. Voor verblijfspapieren betaal je hier 30 euro, eenmaal over de grens loopt dat op tot 430 euro. In Nederland moet de partner die nieuw is in het land ook verplicht een inburgeringscursus volgen, in België moet dat niet. Vandaar dat steeds meer Nederlandse inwoners de strenge wetgeving omzeilen door tijdelijk in ons land te komen wonen. Ze laten hun bruid, bruidegom of andere familieleden overkomen, en trekken na een half jaar terug naar Nederland. Door het vrij verkeer van personen binnen de EU kan dat perfect."

Welke proporties heeft dat 'gezinsherenigingtoerisme' aangenomen?
"Het is heel moeilijk in cijfers te vatten, maar we hebben wel een aantal indicaties dat de Belgiëroute steeds populairder wordt. Het aantal in België ingeschreven Nederlanders is op twee jaar tijd verdubbeld, van 11.381 in 2002 naar bijna 22.000 vorig jaar. En dit jaar gaan we richting 37.000."

U hebt een wetsvoorstel ingediend om ook bij ons de regels voor gezinshereniging te verstrengen.
"Ik pleit ervoor om ook hier de minimumleeftijd op te trekken tot 21 jaar. De gezinshereniger moet beschikken over behoorlijke huisvesting en een stabiel inkomen. Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat de partner die overkomt een inburgeringstraject volgt. Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) heeft een wetsontwerp klaar, dat in januari langs het parlement passeert. Hij neemt een aantal belangrijke zaken uit mijn voorstel over, maar gaat nog niet ver genoeg."

De Nederlandse integratieminister Verdonk meent dat alleen een overkoepelende Europese aanpak op lange termijn zoden aan de dijk brengt.
"Ze heeft gelijk. Het is belangrijk dat België en Nederland als buurlanden informatie uitwisselen en geregeld overleggen, maar we moeten absoluut vermijden dat we evolueren naar een opbod tussen de verschillende Europese landen. Daar heeft niemand baat bij."

bron:http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=9802

24-06-2007, 14:46


sorry , maar ze heeft groot gelijk.

24-06-2007, 14:48

Citaat door Dolly_Italian:
sorry , maar ze heeft groot gelijk.

Mee eens.

24-06-2007, 14:53

Citaat door Dolly_Italian:
sorry , maar ze heeft groot gelijk.


Ik (als marokkaanse nederlander) trouw in marokko en als mijn vrouw zwanger is komt ze hier met mij op een toeristen visa van 3 maanden. Ze bevalt hier en het kind is nederlands.

Mijn vrouw gaat weer naar marokko, nu is er een ander dillema!

En zo kan ik wel een tijdje doorgaan

Waar een wil is is een weg, 100 wegen naar Rome?
Duizenden wegen naar Mecca

24-06-2007, 14:56



Citaat door Kloosjak:
Mee eens.


Marokko is nu een prachtig land en over enkele jaren een heerlijk land, maar zal zo'n nederlands pasje aan mijn kinder op deze kinderlijke wijze kado doen. Want leven doe ik daar, maar zij zullen een keuze hebben.

Nu jij weer Kloosjak

24-06-2007, 14:59
Beetje oud nieuws, niet?

24-06-2007, 15:01

Citaat door SH66T6N:
Marokko is nu een prachtig land en over enkele jaren een heerlijk land, maar zal zo'n nederlands pasje aan mijn kinder op deze kinderlijke wijze kado doen. Want leven doe ik daar, maar zij zullen een keuze hebben.

Nu jij weer Kloosjak

Dat ik in jou situatie ook doen .

Maar dat lek moet worden gedicht.

Zolang je er gebruik van kunt maken om je eigen situatie te verbeteren moet je dat doen natuurlijk.
Dat zouden de meesten doen denk ik.

24-06-2007, 15:06

Citaat door SH66T6N:
Ik (als marokkaanse nederlander) trouw in marokko en als mijn vrouw zwanger is komt ze hier met mij op een toeristen visa van 3 maanden. Ze bevalt hier en het kind is nederlands.

Mijn vrouw gaat weer naar marokko, nu is er een ander dillema!

En zo kan ik wel een tijdje doorgaan

Waar een wil is is een weg, 100 wegen naar Rome?
Duizenden wegen naar Mecca



Dat liegen en bedriegen is dat standaard mocro of is dat des islaams??

24-06-2007, 15:08

Citaat door Kloosjak:
Dat ik in jou situatie ook doen .

Maar dat lek moet worden gedicht.

Zolang je er gebruik van kunt maken om je eigen situatie te verbeteren moet je dat doen natuurlijk.
Dat zouden de meesten doen denk ik.



Je situatie verbeter door liegen en bedriegen is dat nu al en geaccepteerd verschijnsel geworden?

Is dat nu de invloed van het multicul gebeuren iets wat wij kunnen leren van de nieuwkomers?

24-06-2007, 15:09

Citaat door Hoogervorst:
Beetje oud nieuws, niet?
Dat lek is nog steeds niet gedicht.....

24-06-2007, 15:10

Citaat door alrachman1:
Je situatie verbeter door liegen en bedriegen is dat nu al en geaccepteerd verschijnsel geworden?

Is dat nu de invloed van het multicul gebeuren iets wat wij kunnen leren van de nieuwkomers?

Heeft niets met liegen en bedriegen te maken.....het is gewoon een maas in de wet.
Eén van vele in dit huidige Europa, let maar op...

24-06-2007, 15:19

Citaat door Kloosjak:
Heeft niets met liegen en bedriegen te maken.....het is gewoon een maas in de wet.
Eén van vele in dit huidige Europa, let maar op...
Net Windows van Bill Gates... bewust of onbewust

Ach hij heeft de broncode en kan dus alles, zo zijn er mensen met
oud geld en weten de wegen om er altijd meer van te maken of creeren ze deze wegen?

24-06-2007, 15:21



Citaat door SH66T6N:
Net Windows van Bill Gates... bewust of onbewust

Ach hij heeft de broncode en kan dus alles, zo zijn er mensen met
oud geld en weten de wegen om er altijd meer van te maken of creeren ze deze wegen?

Zoiets ja, dat heb je leuk verwoord.

24-06-2007, 15:25
Laten we niet vergeten dat meer dan [B]80%[/B] van de importhuwelijken in Nederland wordt gedaan door blanke Nederlanders die hun partners halen uit het buitenland..

Ga maar kijken hoeveel Russische, Thaise etc vrouwen jaarlijks worden binnengehaald door Nederlandse mannen...

24-06-2007, 15:27

Citaat door Mister1979:
Laten we niet vergeten dat meer dan [B]80%[/B] van de importhuwelijken in Nederland wordt gedaan door blanke Nederlanders die hun partners halen uit het buitenland..

Ga maar kijken hoeveel Russische, Thaise etc vrouwen jaarlijks worden binnengehaald door Nederlandse mannen...

Bron?

Pagina's : [1] 2 3 4