Bekijk volle/desktop versie : (Misschien vreemde vraag) voor bevallen vrouwen!!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

21-06-2007, 14:23
Salaam mo3licom moeders,

Effe een vraagje, misschien een vreemde vraag hoor , maar ik pieker er wel over nu mijn eigen bevalling steeds dichterbijer komt...

Ik draag nl een hijab en wanneer ik ga bevallen weet ik niet of ik deze nou op moet laten of toch niet, de vroedvrouw ziet immer wel intiemere delen van mijn lichaam

Maar hoe is dat bij jullie gegaan? liet je ook je hijab op of deed je 'm naar achter of helemaal af? en wat had je tevens aan? want als je vliezen breken blijft het toch steeds vloeien en worden je kleren nat.

Please help me out!

21-06-2007, 14:30


De hijaab is toch niet bedoeld om je te bedekken voor andere vrouwen? Gewoon af doen, maar volgens mij doe he dat op zo'n moment toch wel automatisch..

21-06-2007, 14:32

Citaat door VoteForKerry!:
De hijaab is toch niet bedoeld om je te bedekken voor andere vrouwen? Gewoon af doen, maar volgens mij doe he dat op zo'n moment toch wel automatisch..


Ja, maar voor kafi3 vrouwen mag dat toch niet??

En ja daarom dacht ik dat ik op dat moment misschien niet die sba3 heb als ik zoveel pijn leidt om 'm op te laten

21-06-2007, 14:32
ik had geen hijab op ben trouwens ook thuis bevallen en ik had een nachthemd aan, ik heb er verder nooit bij stilgestaan als je weeen hebt denk je alleen aan de pijn....veel succes met de bevaling die inschallah voorspoedig zal zijn!

21-06-2007, 14:35



Citaat door _Ought_Aicha_:
Daarom is thuisbevallen denk ik een goede optie, mits er geen complicaties zijn...

In een ziekenhuis zou ik gewoon proberen mn hijaab op te houden, er kan altijd een man binnenkomen. Hij hoeft niet meer te zien dan nodig is, lijkt mij.



Thuisbevallen is misschien een optie, maar het wordt mijn 1e bevalling, ik weet nog niet waar ik aan toe ben en wil zsm professionele hulp wanneer dat nodig is. Dus ziekenhuis geeft me meer een rustiger gevoel.

Wat bedoel je met als een man binnen komt ougtie? je ligt daar met je benen wijd open dan ziet ie niet alleen een hoofddoekloze hoofd maar nog ergere dingen vrees ik ik zal er natuurlijk wel attent op zijn dat mijn privacy gegarandeerd wordt insha allah.

21-06-2007, 14:36

Citaat door _Ought_Aicha_:
Daarom is thuisbevallen denk ik een goede optie, mits er geen complicaties zijn...

In een ziekenhuis zou ik gewoon proberen mn hijaab op te houden, er kan altijd een man binnenkomen. Hij hoeft niet meer te zien dan nodig is, lijkt mij.

Ze zien toch ook je geslachtsdeel.. als het medisch is dan mag het toch wel? Moeten alle moslimvrouwen dan thuis bevallen?

je gaat toch niet je hoofddoek ophouden en je benen spreiden, kun je net zo goed je hoofddoek ook uitdoen.. zit alleen maar in de weg.. je hebt het dan al zo warm

21-06-2007, 14:37

Citaat door _Ought_Aicha_:


Daar zijn meningsverschillen over. A-iesha radya Llaahu anhu droeg geen hijaab in het bijzijn van de ongelovige vrouwen!


Bronvermelding aub!!! ik wil je als tip geven nooit zomaar te zeggen dat er meningsverschillen zijn (of dingen als haram bestempelen). Uit welke hadieth heb je dat dan? en wanneer je het niet zeker weet kun je beter zeggen dat je het niet weet, want anders zal je een zonde bij Allah begaan, geir insha allah ougtie.

21-06-2007, 14:38

Citaat door boug85:
Ze zien toch ook je geslachtsdeel.. als het medisch is dan mag het toch wel? Moeten alle moslimvrouwen dan thuis bevallen?

je gaat toch niet je hoofddoek ophouden en je benen spreiden, kun je net zo goed je hoofddoek ook uitdoen.. zit alleen maar in de weg.. je hebt het dan al zo warm



ja precies daar dacht ik dus ook aan... maar wil graag eens zien wat ieder persoonlijk heeft gedaan ook.

21-06-2007, 14:41

Citaat door Soukaina22:
ik had geen hijab op ben trouwens ook thuis bevallen en ik had een nachthemd aan, ik heb er verder nooit bij stilgestaan als je weeen hebt denk je alleen aan de pijn....veel succes met de bevaling die inschallah voorspoedig zal zijn!


Insha allah, barakalahoefiek

21-06-2007, 14:41

Citaat door _Ought_Aicha_:
Is leuk en aardig dat ie het midden van je lichaam ziet, om het zo even te zeggen. Maar hij hoeft niet meer te zien dan nodig is. Je dinges is noodzakelijk, omdat daar het kind uit moet komen. Maar je haar is op dat moment niet noodzakelijk om onbedekt te zijn. Ghair insha'Allaah, ik vertel alleen maar wat ik weet.

Moge Allaah het voor je vergemakkelijken moslima22!


Allahoema amien barakalahoefiek

21-06-2007, 14:51
Ik heb dit stuk, ik zal zo verder kijken voor meer insha allah:

Mag je je hoofddoek afdoen bij niet-moslim-vrouwen?

Antwoord

Een moslimvrouw mag onder vrouwelijke moslims niets van haar lichaam tonen, wat tussen haar navel en haar knie inzit. Daarom mag een moslimvrouw niet naar de dijen van haar volwassen dochter, zuster, moeder of vriendin kijken als deze baden of onder welke andere omstandigheid dan ook. Aan niet-moslim-vrouwen mag een moslimvrouw niets van haar ‘aurah’ tonen.

De mening van de grote meerderheid van de geleerden van de Islam is dat een vrouw haar hijab aanhoudt. De reden hiervoor is dat zij vrezen dat een niet-moslim-vrouw, die niet dezelfde beschouwing van schaamte en fatsoen deelt als een moslimvrouw, gebrek aan discretie heeft en haar gaat beschrijven aan mannen.

Een moslimvrouw weet dat Allah (de Verhevene) haar verbiedt om een fysieke beschrijving van een andere vrouw aan een man te geven, maar een niet-moslim-vrouw weet dat niet.

Sommigen, echter, laten de moslimvrouw toe om haar haren en haar armen te tonen aan niet-moslim-vrouwen.

Ibn ‘Abbass (Moge Allah tevreden over hem zijn), in zijn commentaar van vers 31 van Soerah 24, waarin Allah de beperking betreffende de hijab, oplegt aan de vrouwen, of aan hun “metgezellinnen….”, heeft gezegd: “het gaat om de niet-moslim-vrouwen, aan wie de moslimvrouw de hals, de oren en de haren kan tonen, evenals datgene dat enkel een mahram mag zien.” Ibn Moundhir)

In aanwezigheid van een niet-moslim vrouw(en), moet een moslimvrouw dus oordelen wat het beste is om te doen.

Bron: Abdoellah naasih ‘Ulwaan, education and training of children in Islam (Tarbiyyatu-I Awlaad fi-Islaam), Dar as-Salaam, Aleppo, 1981
http://www.xxxxxxxxx.nl/content/view/286/56/

21-06-2007, 14:54
Ik ben twee keer bevallen op basis van medische indicatie in ziekenhuis, heb hier echter nooit bij stilgestaan. Heb bij het uitdoen van mijn jas e.d. ook meteen mijn hoofddoek afgedaan. Ik ben de eerste keer door een man en tweede keer een vrouwelijke arts geholpen. Heb gecompliceerde medische geschiedenis dus niet zomaar de keus om voor een vrouwelijke arts te kiezen het moet gewoon een staflid zijn. Ik heb liever een vrouw maar de keuze was er niet, maar kan me niet voorstellen dat het prettig is om te persen ed met hoofddoek op.....Maar voor de vrouwen die dat wel kunnen heb ik diep respect. Ik mag binnenkort weer InschaAllah, hopelijk een gezonde en voorspoedige bevalling voor ons allen.

21-06-2007, 14:56



Citaat door boug85:
Ze zien toch ook je geslachtsdeel.. als het medisch is dan mag het toch wel? Moeten alle moslimvrouwen dan thuis bevallen?

je gaat toch niet je hoofddoek ophouden en je benen spreiden, kun je net zo goed je hoofddoek ook uitdoen.. zit alleen maar in de weg.. je hebt het dan al zo warm

Waarom zou je je hijaab uitdoen? De bevalling gebeurt niet langs daar. Doe gewoon het hoogstnoodzakelijke uit.. Anders kan je je helemaal gaan uitkleden..

Maar toch vraag ik me 1 ding af: wat doen de niqaabdragende zusters?

21-06-2007, 15:00
Question:
I have heard that a kaffir woman is forbidden to look at a muslim woman without her hijab. Is this applicable to my mother-inlaw who is an unbeliever

Answer:

Praise be to Allaah.

The scholars differed concerning the ruling on whether Muslim women can take off their hijaab in front of non-Muslim women, because they differed in their interpretation of the aayah in Soorat al-Noor (interpretation of the meaning): !!! Hieruit blijkt dat er meningsverschillen zijn volgens onderstaande bron(nen) en dat iedere geleerde anders kan interpreteren mbt de korantekst al noor 24:31

“… and not to reveal their adornment except to their husbands… or their women…” [al-Noor 24:31].

There are three views concerning the Tafseer of this phrase:

That it means Muslim women;
That it means all women, Muslim and non-Muslim;
That it means Muslim women preferably but this is not binding.

The more correct view – and Allaah knows best – is that it is permissible for a Muslim woman to appear (without hijaab) in front of a kaafir woman, unless she fears that the woman may describe her to her husband or to any other stranger (non-mahram man). In that case she has to keep her hijaab on in front of that woman. There is no difference between a kaafir woman and a corrupt Muslim woman in this case.

Among the evidence (daleel) that it is permissible to take off hijaab in front of a kaafir woman is the hadeeth of ‘Aa’ishah (may Allaah be pleased with her) in which she mentions that a Jewish woman came in to see her and said, “May Allaah protect you from the torment of the grave…” (Narrated by al-Bukhaari, 1007; Muslim, 584).

Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz (may Allaah have mercy on him) said:

“It is not obligatory to wear hijaab in front of them – non-Muslim women – because they are like all other women according to the more correct of the two scholarly views.”

(Fataawaa al-Mar’ah al-Muslimah, 2/582).

What the Muslim woman can uncover in front of a kaafir woman is the same as what she can uncover in front of her mahrams, i.e., the places of adornment or the places of wudoo’.

Shaykh Muhammad Saalih ibn ‘Uthaymeen said: “In front of her mahrams she can uncover her face, head, neck, hands, forearms, feet and calves, and she should cover everything else.”

(Fataawaa al-Mar’ah al-Muslimah, 1/417).

And Allaah knows best.
Fataawaa al-Mar’ah al-Muslimah, 1/417
http://www.islamqa.com/index.php?ln=eng

21-06-2007, 15:03
[QUOTE=Rasheedah;34573240]Waarom zou je je hijaab uitdoen? De bevalling gebeurt niet langs daar. Doe gewoon het hoogstnoodzakelijke uit.. Anders kan je je helemaal gaan uitkleden..

Maar toch vraag ik me 1 ding af: wat doen de niqaabdragende zusters?[/QUOTE]

Ja nu dat je het zegt

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6