Bekijk volle/desktop versie : Overdrijf ik? (tel-dilemma)



21-06-2007, 12:21

Citaat door Sadniss:
a salamoe 3aleikoem iedereen

Ik heb een jongen leren kennen. Ik heb hem een paar keer gesproken
via msn en tel... ( natuurlijk met toekomstbeeld om te trouwen )

Nou nu is mijn probleem eigelijk. Hij heeft mijn nummer gevraagt en ik heb hem die gegeven, naderhand heb ik de zijne dan ook maar gevraagt en heb deze ook gekregen.
Hij heeft me wel eens een keer gebeld. Maar voor heel effen.
Ik heb hem gevraagd als het een probleem is als ik hem dan bel. En hij antwoorde nee. Maar telkens als ik bel, neemt hij niet op. Terwijl hij via msn wel altijd maar zit te praten.

Heb hem hierover aangesproken, maar kreeg altijd wel een deftig excuus te horen tot gisteren. Hij zei me bel me maar rond 22 uur (want had hem verteld dat ik nog zou bellen). Dus wat doe ik, ik bel wéér. En Alwéér neemt hij niet op.
Ik heb de moed opgegeven via de tel , maar overdrijf ik?
.

21-06-2007, 12:25


hmmm ik zou het niet vertrouwen hoor misschien is het een meid en die zich voordoet als een man you never now
ik zou ermee kappen en de moeite eens niet nemen om nog eems te bellen vertrouw het niet hoor misschien een spelletje met jou aan het spelen
laat hem maar jou bellen

21-06-2007, 13:17
als ik jou was zou ik het laten rusten als hij je wilt bellen dan belt die gewoon en jij doet gewoon of je dom bent en kijken waar het dan op uitloopt

21-06-2007, 16:18
Ik zou niet eens de moeite nemen om de telefoon nog op te pakken..


Het moet van 2 kanten komen en ik ga niet constant als een hondje achter hem aanlopen....Zou jij ook niet moeten doen..


Iemand die naar jou kijkt in de zin dat hij zijn toekomst in jou ziet, kan op zijn minst even terugbellen als hij een gemiste oproep van jou ziet...

Doet hij dat niet, dan vind hij het dus kennelijk niet de moeite waard...

21-06-2007, 17:46


Héél bizar.. en heel verdacht. Misschien istie wel getrouwd

Nee sorry dat was flauw van me... wat je ook doet meid. Ik adviseer je niet verklaringen voor jezelf te verzinnen (dus jezelf voor de gek houden). Vraag om een eerlijk antwoord e kijk of je daar voldoening mee kan nemen en of het eerlijk klinkt.

21-06-2007, 21:10

Citaat door Sadniss:
a salamoe 3aleikoem iedereen

Ik heb een jongen leren kennen. Ik heb hem een paar keer gesproken
via msn en tel... ( natuurlijk met toekomstbeeld om te trouwen )

Nou nu is mijn probleem eigelijk. Hij heeft mijn nummer gevraagt en ik heb hem die gegeven, naderhand heb ik de zijne dan ook maar gevraagt en heb deze ook gekregen.
Hij heeft me wel eens een keer gebeld. Maar voor heel effen.
Ik heb hem gevraagd als het een probleem is als ik hem dan bel. En hij antwoorde nee. Maar telkens als ik bel, neemt hij niet op. Terwijl hij via msn wel altijd maar zit te praten.

Heb hem hierover aangesproken, maar kreeg altijd wel een deftig excuus te horen tot gisteren. Hij zei me bel me maar rond 22 uur (want had hem verteld dat ik nog zou bellen). Dus wat doe ik, ik bel wéér. En Alwéér neemt hij niet op.
Ik heb de moed opgegeven via de tel , maar overdrijf ik?


wa 'alaykomoe salaam,

Sadniss, bekijk het zo:

als hij een oprechte moslim zou zijn, had hij je niet eens voor "effe" hoeven bellen, maar zou hij na een kort islamitisch oprecht gesprek via msn in dit geval (kijk uit met msn meid) tegen je kunnen zeggen om iets af te spreken en jij iemand mee kan nemen (mahram), zodat jullie elkaar zien en verder kunnen praten over serieuse zaken. Hij zou beter moeten weten (zwak).

dus meid, ik raad je sterk aan om hem niet op te bellen en ik wil je als tip geven dat je een eerstvolgende keer je er bewust van zou moeten zijn om niet zomaar je telefoonnr. te verstrekken. Dat is het gevaar met msn, etc...

en jouw mekteb kom je niet tegen op msn, het (msn) is alleen maar een beproeving in dit wereldse leven...

wa Salaam

21-06-2007, 21:51

Citaat door Sadniss:
Wa aleikoem selaam Rood79,

Heb je bericht goed en rustig gelezen. In principe heb je gelijk. Kan je in geen punt ongelijk geven. Maar onze gesprekken gaan niet over niets en onnozelle dingen.
We stellen gewoon vragen aan elkaar. Zovan hoe zie je je toekomst. Wat zijn je eisen en ect...
Heb ook niet veel gesprekken met hem gehad via msn. Om eerlijk te zijn, ken ik hem nog niet goed. Hoewel ik dit eigelijk wel wil. Misschien niet zo verstandig

Ik heb hem een paar keer duidelijk gevraagd, als hij toe was aan trouwen. En telkens zei hij ja. Alleen weet ik ook niet waarom hij niet zegt dat hij een afspraak ofzo met me wilt maken ( met mahram zoals jij al aanhaalde ).

Normaal gezien, geef ik mijn tel nr niet snel weg. Maar omdat hij oprecht zei dat hij aan het huwelijk dacht en omdat hij niet vaak op msn te vinden was. Gaf ik hem toch na enige twijfel. Hij maakt er ook niet veel gebruik van (:rolleyes soms denk ik dat hij om die redenen die jij hier boven vermeld. Niet wilt bellen, en de gesprekken zo kort mogelijk wilt houden. Maar allah ou a3lam.

Na jullie berichten te hebben gelezen. Ben ik er zeker van hem niet meer op te bellen. Daar bewijs ik ook mee dat ik ''zwak'' ben. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Dank jullie wel voor jullie advies!!!



Lieve Oegtie,

Stap ergens oprecht en zuiver in en blijf er oprecht en zuiver in.

Je bent niet zwak en Moge Allah jou beschermen

wa Salaam

21-06-2007, 23:11

Citaat door Sadniss:
Ik vind het jammer dat hij zo doet. Ik dacht zovan, misschien draait het wel positief uit, als k hem ook een af en toe opbel. Maar helaas toch niet. Heb wel de drang om telkens mijn gsm te nemen en om te bellen. Maar not done, ik zal wachten tot hij belt.

Het laatste wat ik wil beletten is achter hem aan lopen. Dus daar heb je totaal gelijk in!

I will wait and see....

Merci om te reageren


Ik weet hoe het voelt om het idee te hebben iemand te hebben gevonden waar je, je leven mee zou kunnen delen maar het vanuit zijn kant niet blijkt...Het is vervelend en je blijft met een knagend gevoel achter...

Misschien ligt het wel aan mij, maar ik heb een principe nooit een jongen te bellen...Ik ben bereid iets van me te laten horen (een mail of een sms), maar ik zal niet de telefoon oppakken om hem te bellen....

Een advies? Hou een goed en duidelijk gesprek met hem, confronteer hem...Laat hem duidelijk weten dat je geen zin hebt in spelletjes en dat als hij geinteresseerd is in jou en met jou zou willen trouwen, dat hij dat wel wat meer mag tonen...

Zet hem voor het blok en wacht zijn reactie af....

Geen dank meid

22-06-2007, 13:02

Citaat door Sadniss:
a salamoe 3aleikoem iedereen

Ik heb een jongen leren kennen. Ik heb hem een paar keer gesproken
via msn en tel... ( natuurlijk met toekomstbeeld om te trouwen )

Nou nu is mijn probleem eigelijk. Hij heeft mijn nummer gevraagt en ik heb hem die gegeven, naderhand heb ik de zijne dan ook maar gevraagt en heb deze ook gekregen.
Hij heeft me wel eens een keer gebeld. Maar voor heel effen.
Ik heb hem gevraagd als het een probleem is als ik hem dan bel. En hij antwoorde nee. Maar telkens als ik bel, neemt hij niet op. Terwijl hij via msn wel altijd maar zit te praten.

Heb hem hierover aangesproken, maar kreeg altijd wel een deftig excuus te horen tot gisteren. Hij zei me bel me maar rond 22 uur (want had hem verteld dat ik nog zou bellen). Dus wat doe ik, ik bel wéér. En Alwéér neemt hij niet op.
Ik heb de moed opgegeven via de tel , maar overdrijf ik?



ten eerste: je vraagt een jongen nooit om zijn nummer
ten tweede: ookal heb je het nummer je moet hem nooit bellen
ten derde: als je toch belt en niet op neemt, dan moet het bij jou gaan rinkelen

andere woorden hij heeft geen interesse in jou
en jij blijft hem maar volgen

heel goedkoop

hij zal nooit respect voor je hebben, en geef hem nou eens ongelijk



nog iets: doe alsof je een leven hebt

22-06-2007, 18:59
Ten achtste zusters: ga aub als moslima's niet zo met elkaar om.

23-06-2007, 16:57

Citaat door Sadniss:
Ten eerste: ik vond het eigelijk van zelfsprekend om zijn nummer ook te vragen. Terwijl hij de mijne al had.
Ten tweede: ik ben niet gierig om te bellen
Ten derde: Ik belde hem niet om de 5 min ofzo, tis een paar keer voorgekomen. En vond het raar. Ben geen stalker ofzo
Ten vierde: ik respecteer je mening, maar dat geeft je nog niet het recht om zo te reageren op mijn bericht.
Ten vijfde: niet iedereen is zoals jij denkt
Ten zesde: niet iedereen is zoals jou.
Ten zevende: Ik heb een leven.

Ps toch gedankt om te reageren



24-06-2007, 16:57

Citaat door Sadniss:
Je hebt gelijk Rood79

Excuse moi sabarah



Oegtie Sadnis,

En dit is nou precies wat ik mis in een aantal topics hier onder moslims, als ik reacties lees

Het gaat je goed en thalla.

wa Salaam

25-06-2007, 02:12



Citaat door CasualMe:
Héél bizar.. en heel verdacht. Misschien istie wel getrouwd

Nee sorry dat was flauw van me... wat je ook doet meid. Ik adviseer je niet verklaringen voor jezelf te verzinnen (dus jezelf voor de gek houden). Vraag om een eerlijk antwoord e kijk of je daar voldoening mee kan nemen en of het eerlijk klinkt.

Dat is inderdaad een optie. Ik ken een zuster die dit heeft meegemaakt. Hij nam ook nooit de telefoon op. Bleek hij al getrouwd te zijn.

Ik wil niet beweren dat dat ook hier zeker het geval is. Maar het is een optie.

Het beste wat de topicstarter kan doen is hem te vragen of hij wil afspreken in het bijzijn van jouw mahram. Als hij weigert, dan weet je genoeg en moet je het afkappen. Een getrouwde man zal echt geen gesprek willen in het bijzijn van een broer.