Bekijk volle/desktop versie : Vraag aan de fundamentele moslims



26-09-2003, 23:09
Je ziet wel eens (mannelijke) moslims met zo'n klein wit hoofddeksel. Ik heb iemand horen zeggen dat het dragen van zo'n petje geboden is volgens de soenna van de profeet. Klopt dat ? + waarom?

Zo ja, waarom wordt er dan zoveel nadruk gelegd op het dragen van de sluier voor vrouwen en niet op dat petje voor mannen als een godsdienstige plicht ?

26-09-2003, 23:30


Ja dat snap ik ook niet, het is ook bestemd voor de mannen een baard te laten groeien, maar die halen ze weg omdat ze modieus willen zijn


Tja, ik vind een vrouw met een hoofddoek en een man zonder baard eigenlijk niet echt bij elkaar passen

26-09-2003, 23:57
Baard voor de mannen verplicht, hoofddoek voor de vrouwen verplicht,


witte 'hoofddeksel' is niet belangrijk.


wa salamoe 3leikom

27-09-2003, 09:28
in de moskee dragen ze dat meestal wel. ik moet toegeven dat een baard echt veel beter staat en een hoofddeksel ook.

27-09-2003, 10:36


kortweg gezegd: de baard van de man is zijn hoofddoek.


ma3a selema

27-09-2003, 11:29
selemhalikum broeders en zusters


mooi gezegt masha allah dat de baard verplicht is voor de mannen en vrouwen een hoofdoek

maar jullie weten dat een baard moeilijk is om te doen

27-09-2003, 11:35
Hmm, de aandacht verschuift hier in deze thread van het petje naar de baard nog voordat ik een antwoord heb gekregen op mijn vraag. Wat zijn de argumenten voor het al of niet dragen van zo'n petje?

27-09-2003, 11:51

Citaat:
Origineel gepost door mauritaniagirl
dat petje als je draagt kun je vergelijken met de vrouw die gezichtssluier gaat dragen, oftewel je kan het zien als bonuspunten in de islam van het dragen van dat witte hoofddeksel!
En waarop is die wetenschap gebaseerd ? Staat er iets over dat petje in de koran of de ahadith ?

27-09-2003, 14:21

Citaat:
Origineel gepost door muslimien
selemhalikum broeders en zusters


mooi gezegt masha allah dat de baard verplicht is voor de mannen en vrouwen een hoofdoek

maar jullie weten dat een baard moeilijk is om te doen
klinkt wel heel erg als een uitvlucht. zou graag reden van je willen horen waarom het moe8ilijk is

ma3a selema

30-09-2003, 08:59

Citaat:
Origineel gepost door Racheed24
Assalaamoe Aleikum wr wb !(3ala lieman taba3a alhudaa)

Belangrijke hadieths bewijzen dat het dragen van de baard verplicht is en dat de hoofdoek(Hidjaab) ook verplicht is ik zal jullie bepaalde overleveringen (hadieths) geven voor daliel OKe!

Een van deze overleveringen is de hadieth van Ibn ‘Oemar (moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader) die zei dat de boodschapper van Allah zei: "Wees anders dan de moeshriekien(niet moslims): laat jullie baarden groeien en knip jullie snorren bij".

hadieth van Zayd ibn Arqam waarin de profeet zei: "Degene die niets van zijn snor weghaalt behoort niet tot ons". (dus alleen de snor laten staan en niet de snor bijknippen is ook niet toegestaan)

At-Tirmidhie verhaalt dat de profeet zei: "Degene die andere mensen nadoet, behoort niet tot ons. Imiteer de joden en christenen niet". (dus als moslim moet je wel weten hoe je eruit moet zien als ik zo om me heen kijk herken ik maar weinig moslims, iedereen doet maar waar die zin in heeft dus we verkeren duidelijk in dwaling)

Imaam Ibn 'Abd al-Barr zei in al-Tamheed: "Het is verboden om de baard te scheren en niemand doet dit behalve mannen die zijn verwijfd (degene die de vrouwen nadoen)”. De profeet had een grote baard. (Overgeleverd door Moeslim van Jaabir.) Het is niet toegestaan om een deel van de baard te scheren vanwege de algemene betekenis van de teksten die dit verbieden. (Fataawa al-Ladjnah al-Daa-iemah, 5/133)

Het laten groeien van de baard is waadjib (verplicht) voor alle mannen die een baardgroei hebben. Er is hiervoor voldoende bewijs uit de Soennah .

Hidjaab>>>>>>>>

Hidjaab voor de vrouw is duidelijk verplicht en de meeste weten het ook maar inschallah zal ik jullie paar bewijzen geven hiervoor.

Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31)

In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

Wat ook belangrijk is dat we altijd de soennah erbij pakken dus de wat rasoeloelah ons opgedragen heeft te doen.

De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De besten van jullie vrouwen zijn diegenen die hartelijk zijn, diegenen die vaak voorkomend kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en Taqwa (godvrees) voor Allah hebben. De slechtste van jullie vrouwen zijn diegenen die hun schoonheid tonen en verwaand zijn. Zij zijn huichelaars, alleen zo veel van hen zullen Djennah binnengaan zoals er kraaien met witte onderpoten zijn". (Al-Bayhaqe) - Dit type kraai is zeer zeldzaam, zodat het duidelijk wordt dat het om een zeer beperkt aantal gaat

inschallah ikkan jullie meer ahadieths geven maar ik moet nu gaan wassalaamoe laeikum wr wb alle reactie is welkom
Een waar staat dan in de koran dat een baard verplicht is????

Wat hidjaab betreft die staat niet in de koran! Mijn boezem is niet mijn hoofd! en sluier is een verkeerde vertaling letterlijk staat er iets wat bedekt!!

30-09-2003, 09:03
Ik vind het zo mooi om een man met een baard en een vrouw met hijaab te zien

30-09-2003, 16:17

Citaat:
Origineel gepost door nessa
Een waar staat dan in de koran dat een baard verplicht is????

Wat hidjaab betreft die staat niet in de koran! Mijn boezem is niet mijn hoofd! en sluier is een verkeerde vertaling letterlijk staat er iets wat bedekt!!
in de koran staat ook nie tletterlijk dat roken verboden is maar we weten dat dat verboden is. dus dat argument van e heeft geen waarde.


ma3a selema