Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk huidskleur en kleur van je hoofddoek



19-06-2007, 21:27
Salaam o3alekom,

Ik draag een hoofddoek nu, maar ik ben niet goed in het uitzoeken ervan. Ik ben niet zo modebewust en sommigen staan mij totaal niet.
Sommige meiden hebben een mooi rond hoofd en kunnen dat kapje mooi dragen met zo'n sjaal eromheen, echt prachtig om te zien. Maar ik.....

Ik heb net zo'n alienhoofd. Het is rond van boven en loopt spits naar onder. Als ik zo'n kapje met een sjaal wil dragen, dan krijg ik van die vouwtjes op mijn voorhoofd en je ziet ook nog eens de vorm van mijn hoofd. Het ziet er dan niet echt mooi uit...

Hiernaast heb ik een donkere huidskleur. Het is niet echt bruin, maar het is meer wat bleekjes. Olijfgroen ofzo? Hier passen niet alle kleuren bij. Ik zien wel eens blanke of echt donkere meisjes die allerlei kleuren kunnen dragen. Ik ben dan soms zo jaloers. Ik weet wel dat legergroen bij me past, maar voor de rest zijn er niet zo veel kleuren.

ik ben wel blij met mijn hoofd en kleur. Hou ervan, maar het kiezen van de juiste kleur is het probleem. het dragen op een probleem is er ook nog een. De manier hoe ik hem het liefst draag is net als een ghimaar. Ik hou van die grote hoofdoeken van 1.50 m, geloof ik dat ze zijn. Ik vouw ze dan op in een vorm van een driehoek. De puntjes niet helemaal aan elkaar maar op zo'n manier dat de hoofddoek groot blijft. Ik speld hem onder mijn kin, de ene hoek laat ik langer vallen zodat ik hem over mijn hoofd kan gooien en speld hem dan aan mijn linker oor. Omdat hij zo groot blijft, valt hij zo over mijn boezem. Het ziet er wel mooi uit, maar hij verschuift na een tijdje en dan zie je de haartjes eronder uit komen, je weet het wel.
De kleuren die ik draag zijn meestal zwart of bruin. Ik houd niet zo van die lichte kleuren, want die staan mij gewoon niet.

Heeft iemand wat tips voor mij. Welke kleuren an ik het beste gaan dragen? en hoe kan ik het gaan dragen zonder dat mijn vorm te zien is en zonder er vouwtjes erin komen?

Alvast bedankt en Ma3a Salama

Moge Allah jullie voor jullie hulp belonen, inshallah

19-06-2007, 21:52


misschien wat meer donkere kleuren.
Vb. zwart,bruin, donkergroen en noem maar op.

20-06-2007, 07:49
Misschien kun je donker en licht combineren. Misschien een donker kapje met een lichtgroene hoofddoek of juist precies andersom en dan neem je een lichte kapje en een donkere hoofddoek. Moet je ff mee experimenteren, wat het beste bij je past.

Kusjes,

20-06-2007, 10:19
Beige, Donker beige, zandkleur, wit,

21-06-2007, 22:30


Om te zorgen dat je hoofddoek niet verschuift moet je eerst een dun kapje op doen (je weet wel: van die kleine kapjes niet niet je hele hoofd bedekken, ze kosten volgens mij 1 &euro Het kapje moet je zo dragen dat je het niet kunt zien onder je hoofddoek. En voilá, je hoofddoek verschuift niet meer en je haren floepen er niet meer onderuit!
En wat de kleuren betreft: soms is het ook een kwestie van wennen aan een bepaalde kleur hoofddoek. Vooral als het een kleur is die je niet zo snel zal uitkiezen. Als je twijfelt over een kleur kun je het beste iemand in je naaste omgeving om advies vragen.

Succes!
Koudous

22-06-2007, 01:12
Kapje dr onder ja zodat ie niet meer verschuift want die stof is niet glad voor de rest kan elke kleur wel denk ik als je het maar combineert met je kleding