Bekijk volle/desktop versie : simpele makkelijke cake recept?



19-06-2007, 12:17
selaam

wie heeft er een simpele makkelijke cake recept voor mij die ik makkelijk kan onthouden.

ik hoop snel van jullie te horen


het is dringend hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen ik ben je echt dankbaar hiervoor

beslema

19-06-2007, 14:23


http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=31059558&postcount=89

19-06-2007, 14:25
deze is heeel makelijk hihhi

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=32428942&postcount=312

22-06-2007, 14:28
heeft er niemand meer een makkelijke recept van cake


kom op dames ik wil nog meer zien die echt makkelijk zijn

en die ene met danone

alvast bedankt

23-06-2007, 23:10


Pindacake van cuisintje

Ingrediënten
4 eieren. 250 gr zelfrijzend bakmeel of gewone bloem en een zakje bakpoeder
100 gr pindakaas. 200 gr suiker. 2 vanillesuiker. 140 ml melk. 140 ml olie

Eieren, suiker, vanillesuiker samen mixen tot een luchtig mengsel
Voeg de melk en de olie toe en mix goed
Daarna de pindakaas en bakmeel. Zeker 5 minuten mixen op hoge stand
Daarna besmeren met honing en bestrooien met gehakte pinda's

Bakken op 160 graden gedurende 40 min ( voorverwarmd)

23-06-2007, 23:11
Fantacakevan ellouisa

Dit is een superluchtige en zachte cake door de koolzuurhoudende fanta

Ingrediënten:
4 eieren. 250 gr bloem. 250 gr suiker. 1 zakje vanillesuiker
Half zakje bakpoeder. 125 ml zonnebloemolie. 150 ml fanta

Glazuur: Soepkom poedersuiker. wat water

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 170 graden.
Mix de eieren met de suiker en vanillesuiker tot een lichtgele luchtige massa. Voeg dan fanta en olie toe en mix dat er goed door. Meng bloem met bakpoeder en zeef dat erboven. Mix er goed door tot een glad en luchtig beslag. Vet een vorm van 30 cm doorsnede in (de kleinste bestillavorm) en bestrooi met bloem.
Giet het beslag erin en bak in ongeveer 30-40 min gaar (heb de tijd niet in de gaten gehouden, dus blijven opletten).
Maak ondertussen het glazuur door de poedersuiker met wat water te mengen tot een mooi glazuur. Laat de cake in de oven afkoelen (uitzetten en de deur elke 5 minuten een stukje verder open zetten) en daarna buiten de oven. Haal uit de vorm en begiet met het glazuur. Laat hard worden en serveer.

x Je kan ook 7-up gebruiken
x Je kan hem ook bestrijken met jam en bestrooien met kokos of amandelen
x Je kan hem ook bestrijken met chocoladeglazuur of gesmolten chocolade

23-06-2007, 23:11
Citroencakevan beauty rose


Ingrediënten:
200 gr bloem. 175 gr basterdsuiker. 4 eieren. 150 ml zonnebloemolie.
125 gr zure room. rasp van 1 citroen. 5 el citroensap. half zakje bakpoeder

Siroop: 4 el poedersuiker. 3 el citroensap

Bereiding: Klop de natte ingrediënten door mekaar doe er dan de bakpoeder bij en beetje bij beetje de bloem.

Bedek een bakvorm met bakpapier en doe hier het beslag in.
Bak de cake op 180 graden / stand 4 voor ongeveer een uurtje.
Doe in een steelpannetje de citroensap en poedersuiker voor de siroop. Breng het aan de kook op laag vuur, als het begint te koken haal je het van het vuur.
Als de cake gaar is prik je er gaatjes in en smeer je het met de siroop en laat je het afkoelen.

23-06-2007, 23:14
kijk bij topic toppers cuisine, daar kun je veel cake recepten vinden..........

27-06-2007, 10:59
Benodigheden:
- 4 eieren
- 1 mok suiker
- 1 mok olie
- 1 mok koude melk
- 1 mok chocoladepoeder (Nesquik)
- 1.5 mok bloem
- 1 vanillesuiker
- 1 bakpoeder
- chocoladereep (ik gebruik de melkchocolade)
- cocos of geraspte witte chocolade

Eerst mix je de eieren met de suiker en vanillesuiker. Daarna doe je de olie en bakpoeder erbij en mix je goed door. Dan gaat de melk en bloem erdoorheen. Wanneer je dit goed hebt gemengd doe je er laatste de chocopoeder bij (geen chocovlokjes, maar echt poeder).

Vet een schaal in met olie (zelf gebruik ik een vierkante lasagnaschaal) en doe de cake hierin. Het is de bedoeling dat de cake een beetje vloeibaar is.
Zet de over op 200 graden en bak de cake in ongeveer 50 a 60 minuten gaar. Als de cake klaar is haal je de cake uit de oven laat je deze even staan. In de tussentijd doe je de melkchocoladereep in stukjes snijden en doe je deze in een kom met een beetje olie in een pan met een beetje water. Zet deze op het fornuis zodat de chocolade smelt, roer af en toe met een lepeltje erdoorheen. Zodra de chocolade zacht en vloeibaar is smeer je deze met de buitenkant van een lepel over de cake. Wacht even totdat de choco hard is geworden en doe er dan cocos of geuraspte witte choco overheen. Tip: wacht met het aansnijden van de cake totdat deze af is gekoeld anders blijft de onderkant plakken of verkruimeld de cake.

Ik maak deze cake al jaren en iedereen vind hem lekker. Hij is makkelijk en lekker luchtig. Probeer m eens en laat me weten wat je ervan vind! Succes!!

15-06-2008, 13:32
lekker mjammm

22-07-2010, 15:12
Fanta cake, vind ik persoonlijk makkelijk om te maken en neemt niet veel ingr. in beslag.