Bekijk volle/desktop versie : Fruitvliegjes



19-06-2007, 09:03
Hoe kom ik van die rot vliegjes af???

19-06-2007, 09:07


een bakje azijn met een druppel afwasmiddel. Weet niet of het werk hoor maar heb het uit het boek "hoe schoon is jouw huis"

19-06-2007, 09:12
Ik doe altijd een bakje water met een scheut azijn............en dat jaagt ze weg.

Maar het beste is geen fruit op je aanrecht of tafel plaatsen...........ik vind het altijd erg mooi............een mooie fruitschaal vol fruit..........maar jammer genoeg is dat een echte trekpleister voor die vliegjes..........

Groetjes!

19-06-2007, 09:26

Citaat door cuisinetje:
Ik doe altijd een bakje water met een scheut azijn............en dat jaagt ze weg.

Maar het beste is geen fruit op je aanrecht of tafel plaatsen...........ik vind het altijd erg mooi............een mooie fruitschaal vol fruit..........maar jammer genoeg is dat een echte trekpleister voor die vliegjes..........

Groetjes!


oooh...oke! Ja ik heb op het aanrecht en op de eettafel in de keuken
twee hele grote fruitschalen staan.

Het staat inderdaad heel mooi! Maar vinf fruit in de koelkast zo koud???

19-06-2007, 09:33



Citaat door chanelletje:
oooh...oke! Ja ik heb op het aanrecht en op de eettafel in de keuken
twee hele grote fruitschalen staan.

Het staat inderdaad heel mooi! Maar vinf fruit in de koelkast zo koud???


Het beste bewaar je fruit op een koele plek............een berging waar het donker is bv..........en dan nog het liefst in een zak.........
Hoeft niet perse de koelkast..........hou ook niet van echt koud fruit.......

19-06-2007, 09:36
Dank je wel meid voor je info.
Zodra ik thuis ben na het werk inchallah dan zal ik meteen actie ondernemen!

19-06-2007, 09:42
de laatste tijd gebruik ik alleen sinaasappels en aardbeien, die heb ik altij din de koelkast staan. Vind het heerlijk als ze nog koud zijn althans met dit weer dan, maar zodra het wat koeler is dan heb ik liever fruit van buiten de koeler

19-06-2007, 09:43
Ik word er ook helemaal ziek van, ik kan niet eens mijn vuilnis langer dan een dag laten staan.

19-06-2007, 11:19
Klopt nou je het zegt, ze hangen ook rond mijn vuilnisemmer?????
Maar misschien komt het doordat wij elke ochtend sinasappelen persen, vandaar dat ze daar rond vliegen!

Ze zijn echt irritant!!!

19-06-2007, 16:30
nee meis dat komt niet doordat je elke ochtend sinaasappelen uitperst, fruitvliegjes komen op alles wat zoet is af. Meestal op overrijp fruit of rottend fruit.

19-06-2007, 16:44
Nou ik bedoelde na het persen zeg maar dat de schillen in de
vuilnisbak liggen daar zweven ze ook boven!
Verder heb ik schalen met verse nieuwe perssinasappelen, en
een apparte schaal met ander fruit. Wat verrot is gaat gelijk weg hoor!

19-06-2007, 16:46
zoals je het kunnen lezen gebeurt het in de meeste gevallen bij OVERRIJP en rottend fruit. Dus als fruit telang op kamertempratuur heeft gestaan heb je het al gauw zeker met dit weer