Bekijk volle/desktop versie : Op je buik slapen??



18-06-2007, 23:40
Salaam, ik slaap altijd op m'n buik en vind dat gewoon het fijnst, maar ik heb gehoord dat het haram is. Nu probeer ik dus niet op m'n buik te slapen maar het lukt me gewoon niet ik kan niet op mijn zij liggen. Kan iemand mij vertellen waarom dit haraaam is? En is het cker zo?

19-06-2007, 00:07


ik zou dat ook wel willen weten idd

19-06-2007, 20:25
Wat mij verteld is, is dat je op je linker zei moet slapen zodat je rechterkand over je kan waken,
wanneer je op je rechter kant slaapt dat dan shaytan ontsnapt.

Maar weer iemand anders zei tegen mij ; nee beter slaap je op je rechterkant.. zelf slaap ik altijd op me rechter zij, anders kan ik niet... En ik heb eigenlijk nooit nachtmerries niets....

maar ik hoor t wel...

19-06-2007, 21:32
op je buik slapen heb ik ook gehoord dat het haram is
en op je linkerkant is ook niet toegestaan

een keer toen ik perongeluk op mn linkerkant in slaap viel, schrok ik wakker
ik had het ineens heel errg benauwd alsof iemand me bij mn keel vast had
dus ik ging snel Koran reciteren maar dat maakte het nog erger

pas toen ik me omdraaide op mn rechterzij kreeg ik weer lucht en kon ik rustig slapen

dit soort aanvallen krijg ik nu altijd als ik op mn linker slaap.....

20-06-2007, 19:38


Weet niemand het dan????

20-06-2007, 20:25

Citaat door miss_m0cro:
op je buik slapen heb ik ook gehoord dat het haram is
en op je linkerkant is ook niet toegestaan

een keer toen ik perongeluk op mn linkerkant in slaap viel, schrok ik wakker
ik had het ineens heel errg benauwd alsof iemand me bij mn keel vast had
dus ik ging snel Koran reciteren maar dat maakte het nog erger

pas toen ik me omdraaide op mn rechterzij kreeg ik weer lucht en kon ik rustig slapen

dit soort aanvallen krijg ik nu altijd als ik op mn linker slaap.....


Over buik had ik wel eens iets gehoord. had iets te maken met dan mensen van hel zo slapen. Maar ik weet het niet zeker. Moge Allah mij vergeven voor mijn fouten.

Maar dat over je linkerkant heb ik nog niet gehoord.

20-06-2007, 20:42
heb ooit gehoord dat als je op je buik dat dan de shaytan boven op je komt liggen maar weet het niet zeker heb het maar gehoord

maar zelf vind ik het lekkerst om op mijn buik te liggen

20-06-2007, 21:05
Jah zou het ook graag willen weten.

20-06-2007, 21:33
Ja ik hoorde ook dat de mensen in de hel zo slapen, maar i dont know

20-06-2007, 21:34
Ik heb hierover 2 ahadieth teruggevonden voor je waar onze Profeet Mohammed saw het afgeraden heeft:

Ya’eesh ibn Thehfah Al-Ghiefaarie overleverde dat zijn vader zei:”Ik bleef als gast bij de boodschapper van Allah met andere arme mensen waarbij hij gastheer was. De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen met hem) kwam midden in de nacht zijn gasten bezoeken, en hij zag mij op mijn buik liggen. Hij raakte me met zijn voet en zei: “lig niet op deze manier, want het is een manier van liggen, dat Allah haat.”

Volgens een andere overlevering raakte de profeet (saw) hem met zijn voet en maakte hem wakker, en zei: “Lig niet op deze manier, want zo liggen de mensen van de Hel.” (overgeleverd door Ah'mad, Al-Fath' Ar-rabbaani, 14/244-245; door At-tiermidhie, nr. 2798, Shaakir en door Aboe Daawoed, As-Soenan, Kitaab Al-Adab, nr. 5040, Ad-da’aasn. Ook overgeleverd in Sah'ieh Al-Djaami’, 2270-2271).

20-06-2007, 21:37

Citaat door TROLLIE:
Ik heb hierover 2 ahadieth teruggevonden voor je waar onze Profeet Mohammed saw het afgeraden heeft:

Ya’eesh ibn Thehfah Al-Ghiefaarie overleverde dat zijn vader zei:”Ik bleef als gast bij de boodschapper van Allah met andere arme mensen waarbij hij gastheer was. De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen met hem) kwam midden in de nacht zijn gasten bezoeken, en hij zag mij op mijn buik liggen. Hij raakte me met zijn voet en zei: “lig niet op deze manier, want het is een manier van liggen, dat Allah haat.”

Volgens een andere overlevering raakte de profeet (saw) hem met zijn voet en maakte hem wakker, en zei: “Lig niet op deze manier, want zo liggen de mensen van de Hel.” (overgeleverd door Ah'mad, Al-Fath' Ar-rabbaani, 14/244-245; door At-tiermidhie, nr. 2798, Shaakir en door Aboe Daawoed, As-Soenan, Kitaab Al-Adab, nr. 5040, Ad-da’aasn. Ook overgeleverd in Sah'ieh Al-Djaami’, 2270-2271).




Ok bedankt. Maar weet je misschien of er ook hadiets zijn, waarin wordt uitgelegd waarom??

25-06-2007, 16:24

Citaat door ILI_Amazigh:
Over buik had ik wel eens iets gehoord. had iets te maken met dan mensen van hel zo slapen. Maar ik weet het niet zeker. Moge Allah mij vergeven voor mijn fouten.

Maar dat over je linkerkant heb ik nog niet gehoord.

je hebt het juist het slapen op je buik is haram omdat de bewoners van de hel op hun buik slapen en wij dat dus niet mogen doen.

25-06-2007, 16:39


Uhmm salaam alaikoum ik wil niet geleerd doen maar mensen zeggen asteblieft niet te snel haraam!! das pas verboden als men snle van het negatieve uitgaat en ff tussedoor het is niet goed om op je borts te slapen niet dta het haram is want omdat als je op je borst slaapt neem je de houding van shaitaan over alsie slaapt de ander zegt dat een shaitaan van djinnni sneller in ej kan gaan wallahoe a3lam maar zeg nooit iets waar je geen kennis over hebt ..

wasalaam alaikoum,

25-06-2007, 17:20

Citaat door noord_side:
Uhmm salaam alaikoum ik wil niet geleerd doen maar mensen zeggen asteblieft niet te snel haraam!! das pas verboden als men snle van het negatieve uitgaat en ff tussedoor het is niet goed om op je borts te slapen niet dta het haram is want omdat als je op je borst slaapt neem je de houding van shaitaan over alsie slaapt de ander zegt dat een shaitaan van djinnni sneller in ej kan gaan wallahoe a3lam maar zeg nooit iets waar je geen kennis over hebt ..

wasalaam alaikoum,


Maar ik mag aannemen dat de post van TROLLIE wel voor een deel betrouwbaar is

25-06-2007, 17:30

Citaat door chupa:
Ok bedankt. Maar weet je misschien of er ook hadiets zijn, waarin wordt uitgelegd waarom??
Die hadith hierboven dat Allah deze houding haat omdat mensen in de hel zo liggen is toch een uitleg waarom? En daarom ook reden genoeg om t niet te doen

Voor de mensen die t niet lukt, het heeft een wenningsperiode nodig en moet daarom niet snel opgegeven worden.

Of als je echt heel graag wilt gebruik dan een techniek die bij snurkers ook gebruikt wordt, tennisballen aan je pyjama naaien, dus aan de linkerkant en op je buik