Bekijk volle/desktop versie : Nederlanders bang na doode in uruzgan



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

18-06-2007, 10:59
Helft Nederlanders tegen nieuwe Uruzgan-missie
Uitgegeven: 18 juni 2007 06:40
Laatst gewijzigd: 18 juni 2007 08:35

RIJSWIJK - Bijna de helft van de Nederlanders is tegen een nieuwe Uruzgan-missie. Wel mag de huidige missie die eindigt in de zomer van 2008 worden afgemaakt, zo blijkt uit een opinipeiling. Daarna moeten de militairen huiswaarts keren.

Dit blijkt uit een peiling onder duizend landgenoten, uitgevoerd afgelopen weekeinde in opdracht van Wegener Dagbladen.




De dood van de Nederlandse militair Timo Smeehuijzen is voor een meerderheid van de ondervraagden (55 procent) geen reden de huidige missie in Afghanistan direct te stoppen. Wel vinden de meeste respondenten dat van wederopbouw in het land niets terecht komt.

Het kabinet beslist deze zomer of Nederland ook na 2008 in Uruzgan blijft. De Navo wil graag dat de zestienhonderd soldaten in Afghanistan blijven.




mietjes

18-06-2007, 11:14



Citaat door CartoonBill:
Waar lees jij bang ?




De dood van de Nederlandse militair Timo Smeehuijzen is voor een meerderheid van de ondervraagden (55 procent) geen reden de huidige missie in Afghanistan direct te stoppen.

18-06-2007, 11:15
Nederlanders denken tenminste na over hun doden en het nut daarvan. Gelukkig zijn wij geen volk van "stuur er nog eens een kolonne heen!" zonder nadenken.

18-06-2007, 11:15

Citaat door mocropipo:
De dood van de Nederlandse militair Timo Smeehuijzen is voor een meerderheid van de ondervraagden (55 procent) geen reden de huidige missie in Afghanistan direct te stoppen.


Kortom: waar gaat je topic dan wel om?

18-06-2007, 11:17



Citaat door mocropipo:
De dood van de Nederlandse militair Timo Smeehuijzen is voor een meerderheid van de ondervraagden (55 procent) geen reden de huidige missie in Afghanistan direct te stoppen.


Lezen juh.

De dood van de militair is voor veel ondervraagden GEEN reden om de missie te STOPPEN.

18-06-2007, 11:18

Citaat door Globi:
Nederlanders denken tenminste na over hun doden en het nut daarvan. Gelukkig zijn wij geen volk van "stuur er nog eens een kolonne heen!" zonder nadenken.


Maar jullie gaan ze wel achterna.. yes yes mister bush we will obey.

18-06-2007, 11:21

Citaat door mocropipo:
Maar jullie gaan ze wel achterna.. yes yes mister bush we will obey.



We komen daar om te proberen weer iets van orde te scheppen in dat land. Dat is meer dan 'de moslimwereld' aan het doen is daar.

18-06-2007, 11:21

Citaat door catflappo:
Lezen juh.

De dood van de militair is voor veel ondervraagden GEEN reden om de missie te STOPPEN.


Voor veel onder vraagden en de 45 procent dan,en gisteren zag ik op de tv de militaire janken (zogenaamd) om de gesneuvelde miltaire ik denk gewoon dat ze alle kleuren in hun broek schijten en bang zijn voor de vrijheidstrijders

18-06-2007, 11:23

Citaat door mocropipo:
Voor veel onder vraagden en de 45 procent dan,en gisteren zag ik op de tv de militaire janken (zogenaamd) om de gesneuvelde miltaire ik denk gewoon dat ze alle kleuren in hun broek schijten en bang zijn voor de vrijheidstrijders


Ja, dat zal t zijn

18-06-2007, 11:24

Citaat door mocropipo:
Voor veel onder vraagden en de 45 procent dan,en gisteren zag ik op de tv de militaire janken (zogenaamd) om de gesneuvelde miltaire ik denk gewoon dat ze alle kleuren in hun broek schijten en bang zijn voor de vrijheidstrijders


Dat staat er niet, over de overige keuzeopties werd niets gezegd...

Maar goed: dan vraag ik aan jou, wat moet er dan wel gebeuren?

18-06-2007, 11:25

Citaat door Globi:
We komen daar om te proberen weer iets van orde te scheppen in dat land. Dat is meer dan 'de moslimwereld' aan het doen is daar.



http://www.youtube.com/watch?v=r73j_gfZfmg&eurl=http%3A%2F%2
Fforums%2Emarokko%2Enl%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D14 72748

Is dit wat je bedoeld

18-06-2007, 11:27

Citaat door belbeat:
Dat staat er niet, over de overige keuzeopties werd niets gezegd...

Maar goed: dan vraag ik aan jou, wat moet er dan wel gebeuren?


Beter lezen ik zeg toch dat ik het gezien heb op tv

18-06-2007, 11:28



Citaat door mocropipo:
http://www.youtube.com/watch?v=r73j_gfZfmg&eurl=http%3A%2F%2
Fforums%2Emarokko%2Enl%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D14 72748

Is dit wat je bedoeld


Dat zijn amerikanen, geen nederlanders. Ga geen dingen verzinnen.

18-06-2007, 11:32

Citaat door CherryPie:
Dat zijn amerikanen, geen nederlanders. Ga geen dingen verzinnen.


En waarom zijn de nederlanders in irak en afghanistan is dat niet om de Amerikannen te steunen bij het (weder opbouw) oftewel het neer halen van gebouwen er zaten zeker massavernietigingswapens in die moskee.

18-06-2007, 11:34

Citaat door mocropipo:
Voor veel onder vraagden en de 45 procent dan,en gisteren zag ik op de tv de militaire janken (zogenaamd) om de gesneuvelde miltaire ik denk gewoon dat ze alle kleuren in hun broek schijten en bang zijn voor de vrijheidstrijders



Pffff bang voor de taliban....waarom?
Nederland is beter georganiseerd en beter bewapend...dat laat het dodental wel zien. Nederland heeft tot nu toe 7 doden (de meeste door ongelukken). En de doden van de Taliban lopen ver in de honderd
De taliban moet bang voor Nederland zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6