Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek en skinnybroeken???



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

16-06-2007, 21:35
Hallo,


Gaat een hoofddoek samen met een skinnybroek?
Wat vinden jullie daarvan?

Mijn eigen menig: Het kan opzich wel, zolang je er maar iets langs over heen doet.

Nu even jullie mening

Ma3a salaam.

16-06-2007, 21:37


omdat ik niet eens weet wat skinnybroek is... huahaha
maar bij hoofddoek past zoiezo alleen maar kleding dat je ook zou dragen als je op bezoek zou gaan bij profeet Muhammed vzmh.

16-06-2007, 21:40
prachtig gezegd salahutdeen

16-06-2007, 21:41
De hijaab heeft niet alleen betrekking tot het bedekken van je haar, maar tot het correct bedekken van je hele lichaam. Daarbij moet je kleren dragen, die wijd zijn en je vormen niet laten zien. Bij zo'n skinny broek zie je perfect de vorm van de benen etc, dus het gaat helemaal niet samen. Thuis kan je zo'n broek natuurlijk wel dragen als je het prettig vindt ....

16-06-2007, 21:43


Andere menigen???

Ff over een skinnybroek: het zien er zo uit:


16-06-2007, 21:45

Citaat door OemNusayba:
De hijaab heeft niet alleen betrekking tot het bedekken van je haar, maar tot het correct bedekken van je hele lichaam. Daarbij moet je kleren dragen, die wijd zijn en je vormen niet laten zien. Bij zo'n skinny broek zie je perfect de vorm van de benen etc, dus het gaat helemaal niet samen. Thuis kan je zo'n broek natuurlijk wel dragen als je het prettig vindt ....





Maar bedoel jij dan meer vanaf de bovenbeen of ook vanaf de knie tot de enkel, dat je het duidelijk te zien is?

Wat als je er een leuke jurk aan doet?


Graag jullie menigen!!

16-06-2007, 21:47
ik vindt het te spannend en spannende kleren met een hijaab past niet bij elkaar gair incha'Allah

16-06-2007, 21:48
Wat bedoel je met spannend, meid?

16-06-2007, 21:49

Citaat door laila2:
prachtig gezegd salahutdeen

dankjewel zuster...
ik heb eigelijk een vraag voor alle zusters die islamitisch gekleed zijn...
als ik door de stad loop
als ik naar werk ga
als ik naar stage ga
als ik naar school ga
als ik naar familie ga

zie ik altijd wel meisjes die niet islamitisch gekleed zijn.
dan laat ik soms (hangt van de omstandigheid af) merken dat ik het niet goed vind.
maar gelukkig zie ik ook die dames die machallah gekleed zijn...
ik durf niet eens naar ze te kijken want dan word ik blij en kijk ik ze aan met een glimlach... en ben ik bang dat het verkeerd opgepakt zal worden.
en nu mijn vraag: vinden jullie (diegenen die bang zijn van Allah) het verkeerd als een jongen jullie een knikje ofzo geeft dat hij laat merken van "machallah onder deze warme zon... inchallah zul je ervoor beloond worden"
ikzelf heb het nog nooit gedaan (als je mij ziet op straat denk je gelijk hiphopmannetje) maar vind het egt aanmoedigend en voel ik me direct beter als ik jullie zie...
bedankt diegenen die laten zien dat ze weten dat Allah bestaat / dus jullie zusters

16-06-2007, 22:11

Citaat door miss_crazya17:


Maar bedoel jij dan meer vanaf de bovenbeen of ook vanaf de knie tot de enkel, dat je het duidelijk te zien is?

Wat als je er een leuke jurk aan doet?


Graag jullie menigen!!


Tot de enkel (je kleren mogen zelfs ietsje langer zijn)

16-06-2007, 22:12
Wauw ik vind de opmerking van Salahutdeen echt prachtig...
Ik loop er zelf niet correct bij moet ik zeggen...
Maar ik vind het ook echt prachtig als ik zusters zie die zo gekleed zijn MashaAllah!!!
InshaAllah horen alle zusters daar ook ooit bij...

16-06-2007, 22:16
Salaam a3aleikom warahmatoellahi wabarakatoeh

Neej ik vind het niet kunnen
Want zoals al gezegd is, de hijaab dient niet alleen om je haren te bedekken maar ook delen van je lichaam.En je kleren mogen niet strak zitten,zodat je je lichaam kunt zien,wat dus wel het geval is bij skinnybroeken : )

En oughti je zegt : ''Het kan opzich wel, zolang je er maar iets langs over heen doet.''

Maar juist van onder zitten ze ook heel strak he..

A3aleikom salaam warahmatoellahi wabarakatoeh (K)

16-06-2007, 22:19



Citaat door salahutdeen:
dankjewel zuster...
ik heb eigelijk een vraag voor alle zusters die islamitisch gekleed zijn...
als ik door de stad loop
als ik naar werk ga
als ik naar stage ga
als ik naar school ga
als ik naar familie ga

zie ik altijd wel meisjes die niet islamitisch gekleed zijn.
dan laat ik soms (hangt van de omstandigheid af) merken dat ik het niet goed vind.maar gelukkig zie ik ook die dames die machallah gekleed zijn...
ik durf niet eens naar ze te kijken want dan word ik blij en kijk ik ze aan met een glimlach... en ben ik bang dat het verkeerd opgepakt zal worden.
en nu mijn vraag: vinden jullie (diegenen die bang zijn van Allah) het verkeerd als een jongen jullie een knikje ofzo geeft dat hij laat merken van "machallah onder deze warme zon... inchallah zul je ervoor beloond worden"
ikzelf heb het nog nooit gedaan (als je mij ziet op straat denk je gelijk hiphopmannetje) maar vind het egt aanmoedigend en voel ik me direct beter als ik jullie zie...
bedankt diegenen die laten zien dat ze weten dat Allah bestaat / dus jullie zusters


Gelukkig dat jij er niet over mag oordelen

En als ik het goed heb zijn er ook voorschriften voor mannen,
en nee dat zijn geen hiphop voorschriften.
Een beter milieu begint bij jezelf

16-06-2007, 22:23

Citaat door Miriitaa:
Gelukkig dat jij er niet over mag oordelen

En als ik het goed heb zijn er ook voorschriften voor mannen,
en nee dat zijn geen hiphop voorschriften.
Een beter milieu begint bij jezelf

ten eerste mijn vraag was niet aan iedereen maar bepaalde groep... je weet zelf wel of je er deel van uitmaakt
ten tweede er zijn zeker voorschriften voor mannen..
dat het bedekt is van knie tot navel.
dat het schoon is
dat het mannelijk is (dus mag niet op vrouw lijken)
en dat het niet iets draagt van christendom of jodendom ofzo

en daar voldoet mijn kleding zich zeker aan....
en dat ik niet mag oordelen???? doe ik ook nie dat doet Allah al. hij verteld je tog hoe je je moet kleden dus ik heb daar nix over te oordelen... ik weet (dankzij Hem) wat goed en fout is...

16-06-2007, 22:24

Citaat door miss_crazya17:


Maar bedoel jij dan meer vanaf de bovenbeen of ook vanaf de knie tot de enkel, dat je het duidelijk te zien is?

Wat als je er een leuke jurk aan doet?
Graag jullie menigen!!

Nouja, als je het zo zegt... maar dan moet het wel een heel leuke jurk zijn hé.

Dan heb je miss gelijk, miss met zo'n leuke jurk valt een skinnibroek wel méé


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7