Bekijk volle/desktop versie : Zou jij dit accepteren '' van je kinderen ''?



Pagina's : [1] 2 3

15-06-2007, 11:14
alaikoem salaam,

Zou jij accepteren van je kinderen dat ze je bij voornaam noemen in plaats van mama / papa.

Dit komt zo vaak voor de laatste tijd. Mijn vraag is hoe denken jullie erover. Je kunt een ja / nee stemmen in de poll en het aanvullen waarom je er zo over denkt.

Choukran,

Oumaima_rose

15-06-2007, 11:14


nee ik accepteer het niet. ze hebben het weleens gedaan maar ze lachen er zelf bij van 'ik weet dat het niet mag maaaar.'

maar nee, ze spreken me ook niet zo aan. het is al moeilijk genoeg ze in het nederlands U te leren zeggen ipv JE omdat je dat verschil in het arabisch niet hebt.

15-06-2007, 11:16
ik vind het ook niet kunnen je bent ze moeder niet ze vrindin.

15-06-2007, 11:17
een keer voor de grap zou ik het denk ik niet erg vinden maar het moet geen gewoonte worden!

15-06-2007, 11:17



Citaat door noona:
nee ik accepteer het niet. ze hebben het weleens gedaan maar ze lachen er zelf bij van 'ik weet dat het niet mag maaaar.'

maar nee, ze spreken me ook niet zo aan. het is al moeilijk genoeg ze in het nederlands U te leren zeggen ipv JE omdat je dat verschil in het arabisch niet hebt.


alaikoem salaam,

Meestal begint het gewoon met een zogenaamde '' test '' en kijken ze ook hoe je reageert.

Maar zeer zeker Begrijpelijk dat je het niet accepteert en ze op hun manieren wijst.

Oumaima_rose

15-06-2007, 11:18
een grap moet kinnen inderdaad

15-06-2007, 11:18

Citaat door alhoceimawomen:
ik vind het ook niet kunnen je bent ze moeder niet ze vrindin.


alaikoem salaam,

ahaha, volkomen mee eens.

Oumaima_rose

15-06-2007, 11:19
dat is zeker niet acceptabel.. maar wat ik wel vaak zie is dat sommige kindjes weleens de voornaam noemen.. maar dat omdat ze andere dat horen zeggen.. maar dan heb ik het over een hele jonge leeftijd als ze nog in de 'leer' zijn... dat is wel grappig om te zien.. maar uiteindelijk is het toch zoals hoort papa en mama~!

15-06-2007, 11:19
IK zou het niet accepteren! Ik heb niet met ze geknikkerd Voor hun ben ik mama..(inshallah).
Van mij hoeven ze geen U te zeggen. Dat vind ik weer te..

15-06-2007, 11:19
Nee.... ik hoor het ook vaker inderdaad.. Was op een feest, riep er een kindje een naam, dacht ik dat hij zijn zusje riep, bleek het zijn moeder...

15-06-2007, 11:23

Citaat door Vlinder07:
IK zou het niet accepteren! Ik heb niet met ze geknikkerd Voor hun ben ik mama..(inshallah).
Van mij hoeven ze geen U te zeggen. Dat vind ik weer te..


tot op een bepaalde leeftijd vind ik wel dat ze U moeten kunnen zeggen, want naast ouders zullen ze met meerdere mensen hebben die ze met respect moeten aanspreken. zoals buurmensen, leraren, etc.

15-06-2007, 11:25
Ik vroeg me eigenlijk af wat de Islam ervan zegt? Bestaat het woordje Mamma, yemma of oemmie uberhaupt???????

Weet iemand wat hierover gezegd wordt???

15-06-2007, 11:27


Oh jee... mijn zoontje noemt mij mama isa en mijn man papa ab. Dat komt omdat ie ons eerst bij de voornaam noemde, hij hoorde anderen ons natuurlijk bij onze voornaam roepen.

Ik vind het geen probleem eigenlijk, hij zegt ook geen u, wel mevrouw en meneer als ie iemand niet kent.

15-06-2007, 11:31
moeten ze later een keer proberen, gaanze zien ik vind het zo respectloos ken een paar kids van de buren die hun mammie bij de voornaam noemen..echt geen gezicht

15-06-2007, 11:33
Ik bleef denk ik tot mijn zestiende nog U zeggen tegen mijn ouders en vond het altijd gek klinken, kon me er maar niet aan wennen. Vond het zo kakkerig klinken en als ik het zei kon ik al bijna niet meer serieus blijven. Ik heb het eens weggelaten en ben niet gecorrigeerd, sindsdien zeg ik gewoon Je tegen mijn ouders.

Maar zal het er later zeker ingooien. Gewoon om de kids wat beleefdheid bij te brengen.

Ehm, nahh voornaam moet niet kunnen. Never niet, ook niet als ze heel wat ouder zijn. Het staat gewoon niet.

Pagina's : [1] 2 3