Bekijk volle/desktop versie : Man steekt vriendin meer dan 70 keer



Pagina's : [1] 2

14-06-2007, 12:25
http://www.ad.nl/rotterdam/article1435241.ece


Citaat:
ROTTERDAM - Een filmpje van een gruwelijke steekpartij speelde een belangrijke rol in de rechtszaak tegen de 35-jarige Rotterdammer ...,die vorig jaar zijn ex-vriendin meer dan zeventig keer stak. Tegen de zin van zijn advocaat werden de door een omstander gemaakte bloedige beelden in de rechtszaal getoond. ,,Het gaat niet om sensatie, maar om het achterhalen van de waarheid,’’ legde de rechter uit.

De maker, die het drama op klaarlichte dag met zijn camera vastlegde, stuurde de schokkende stills -uitsnedes- naar deze krant. Ze verschenen op AD.nl . De officier van justitie wilde het hele filmpje gisteren in de rechtszaal tonen. ,,Het gaat niet alleen om het feit dát er gestoken is. Het heeft ook een enorme schok teweeg gebracht bij de omstanders. Door het filmpje voelen wij, wat zij gevoeld hebben. We zien wat de tekst ’onophoudelijk gestoken’ betekent. Ik kan proberen dat in woorden te vatten, maar het filmpje maakt dit in één keer helder.’’

De advocate meende echter dat de verhalen van getuigen, de verklaring van het slachtoffer en de bekentenis van de verdachte genoeg waren om duidelijk te maken wat zich had afgespeeld. ,,Dit filmpje maakt de zaak nodeloos sensationeel.’’ De rechter sprak dit tegen. ,,Het gaat om de waarheidsvinding. In vele strafzaken hebben we gewenst: ’Was er maar een filmpje om te zien wat er exact is gebeurd’. Nu krijgen we de kans het met eigen ogen te zien.’’

Het slachtoffer verliet de zaal bij vertoning. Verdachte Marcel van L. keek herhaaldelijk weg, terwijl op een groot scherm te zien was hoe hij minutenlang op zijn ex instak. Eerst rustig, maar na het schijnbaar onbewogen incasseren van trappen van omstanders steeds sneller tot hij wordt overmeesterd. ,,Nu ik de beelden heb gezien, besef ik dat het een wonder is dat Claire nog leeft.’’ De 22-jarige Schiedamse lijdt nog wel dagelijks onder haar letsel.

Tegen L. werd gisteren uiteindelijk vier jaar celstraf geëist, waarvan acht maanden voorwaardelijk, voor onder meer de poging moord en eerdere bedreigingen.

In het verleden werden vaker beelden getoond in de rechtbank, bijvoorbeeld van politiecamera’s bij voetbalrellen of bewakingscamera’s bij een overval in een winkel.

Ook werden verdachten gepakt, naar aanleiding van hun eigen gemaakte filmpje zoals in Groningen waar tieners hun school in brand probeerden te steken. In de toekomst zullen steeds vaker filmpjes en beelden van toevallige getuigen worden gebruikt als bewijs, mede omdat het bezit van gsm’s met camera de afgelopen tijd explosief is gestegen.

De Rotterdamse politie werkt bij wijze van proef aan een systeem om het beeldmateriaal makkelijker te kunnen ontvangen.





De verdachte heet trouwens Marcel, en op de foto is hij zeg maar ....aardig blank en autochtoon

14-06-2007, 12:26


het je kind 'marcel' noemen, moet onmiddellijk worden verboden.

14-06-2007, 12:29
niemand hielp toen hij bezig was

14-06-2007, 12:33
gadverdamme wat een idioot

14-06-2007, 12:35



Citaat door atoombom1:
niemand hielp toen hij bezig was


Iedereen was druk bezig met filmen en foto's maken. OP de foto zie je ook dat iemand rustig op z'n knietjes een foto maakt.

14-06-2007, 12:35

Citaat door atoombom1:
niemand hielp toen hij bezig was


Blijkbaar kon hij het uitstekend zelf af.










excuses voor de zwarte humor.

14-06-2007, 12:36
k heb mijn vriendien wel vaker dan 70 keer gestoken....ze vond het heerlijk

14-06-2007, 12:37

Citaat door Don Vito:
k heb mijn vriendien wel vaker dan 70 keer gestoken....ze vond het heerlijk



met een mes, ja?

14-06-2007, 12:41

Citaat door @bracadaver:
Blijkbaar kon hij het uitstekend zelf af.




.



14-06-2007, 12:47

Citaat door atoombom1:
niemand hielp toen hij bezig was


Jawel, drie omstanders.

http://www.ad.nl/rotterdam/article701461.ece

14-06-2007, 12:55

Citaat door Girlii_nadia:
gadverdamme wat een idioot


Helemaal mee eens, maar klon is op zijn minst een even grote idioot. Want dadelijk gaan autochtonen weer op hun beurt hier van alles over allochtonen plaatsen terwijl het net even lijkt of dat dom spel over was.

Als een autochtoon op het idee komt om alle oproepen op bv opsporing verzocht en dat soort sites hier te plaatsen is het feest compleet. Dit laat mij in ieder geval zien dat het niet vnl bij de autochtoon wegkomt, het wijzen naar de komaf van een persoon.

14-06-2007, 13:02

Citaat door Horus:
Helemaal mee eens, maar klon is op zijn minst een even grote idioot. Want dadelijk gaan autochtonen weer op hun beurt hier van alles over allochtonen plaatsen terwijl het net even lijkt of dat dom spel over was.

Als een autochtoon op het idee komt om alle oproepen op bv opsporing verzocht en dat soort sites hier te plaatsen is het feest compleet. Dit laat mij in ieder geval zien dat het niet vnl bij de autochtoon wegkomt, het wijzen naar de komaf van een persoon.


klon heeft gelijk dat hij al die narrowminded zeikerds zo af en toe eens een koekje van eigen taai deeg bakt.

14-06-2007, 13:02


als het een moslim was geweest dan kreeg hij levenslang, werd hij bestempeld als islamitisch terrorist, krijgt deze hele zaak een islamitisch motief (natuuurlijk!). en werd er in de 2de kamer druk gediscussieerd over een nieuwe wet die het mogelijk maakt dat vrouwen die getrouwd of een relatie hebben met een moslim sneller hulp krijgen bij welk alarm ze ook slaat. dus een kleine meningverschil die lijdt tot een ruzie zou voor de vrouw/vriendin - in emotionele toestand - reden kunnen zijn om aangeifte te doen voor "mogelijke agressie" van de moslim partner.

beetje overdreven?

vergelijk deze gruwelijke steekpartij een met een gelijke daad dat (vast wel eens zal voorkomen) in de toekomst maar dan door een dader die toevallig van islamitische komaf is.

you'll see

14-06-2007, 13:12

Citaat door a_tropos:
klon heeft gelijk dat hij al die narrowminded zeikerds zo af en toe eens een koekje van eigen taai deeg bakt.


Maar dan dien je dadelijk ook niet zeuren als het over en weer gaat.

Ik kan er geen voordeel in zien of een koekje welk nut heeft het dan volgens jou die het een goede zaak vindt. Het zal me persoonlijk niet zoveel uitmaken, zoals ik al vaker heb gezegd men moet dit soort mensen met gezicht, naam en toenaam publiekelijk te kijk zetten..

Maar dan is dat "koekje van eigen deeg" een heel andere motivatie als tegen deze dader gericht. Daarbij laat men hier ook maar eens zien dat de Marcel in het verhaal samen met de twee anderen een geweldige held is!!

Maar leg eens uit welk voordeel jij in dat "koekje van eigen deeg" ziet..

14-06-2007, 13:17

Citaat door moel djabir:
als het een moslim was geweest dan kreeg hij levenslang, werd hij bestempeld als islamitisch terrorist, krijgt deze hele zaak een islamitisch motief (natuuurlijk!). en werd er in de 2de kamer druk gediscussieerd over een nieuwe wet die het mogelijk maakt dat vrouwen die getrouwd of een relatie hebben met een moslim sneller hulp krijgen bij welk alarm ze ook slaat. dus een kleine meningverschil die lijdt tot een ruzie zou voor de vrouw/vriendin - in emotionele toestand - reden kunnen zijn om aangeifte te doen voor "mogelijke agressie" van de moslim partner.

beetje overdreven?

vergelijk deze gruwelijke steekpartij een met een gelijke daad dat (vast wel eens zal voorkomen) in de toekomst maar dan door een dader die toevallig van islamitische komaf is.

you'll see


Ik denk dat je gelijk hebt, zou het een allochtoon/Moslim zijn geweest die een autochtone vrouw op dergelijke manier tekeer was gegaan had de media er waarschijnlijk heel anders mee omgegaan.

Maar dit staat ook bij ons in de lokale krant en op teletekst dus niet net doen of dit ineens maatschappelijk geaccepteerd zou zijn. Hemeltje, moest er niet aan denken, dit is toch niet normaal

Pagina's : [1] 2