Bekijk volle/desktop versie : Opleiding Basis Islamologie



Pagina's : [1] 2

13-06-2007, 13:20
Open dag! Wees erbij! Open Dag Utrecht
Vrijdag 15 juni 2007

Opleiding “Basis Islamologie”


Op maandag 30 oktober 2006 en zaterdag 24 februari 2007 is het Instituut voor Opvoeding & Educatie van start gegaan met de opleiding “Basis Islamologie” in Utrecht en Amsterdam.

In deze opleiding komen verschillende vakgebieden aan de orde die gedurende een driejarig traject in beginsel in het Nederlands en in de loop van de tijd ook in het Arabisch worden gegeven, voor beginners en gevorderden.
Er is sprake van een academisch niveau waarbij aan de student volgens de regels van de Islaam kennis wordt aangeboden. De opleiding betreft een intensief programma waarmee de student in staat wordt gesteld kennis te vergaren van de fundamenten van de belangrijkste leren van de Islaam.
Om eenieder die belangstelling heeft de mogelijkheid te bieden meer te weten te komen over het Instituut voor Opvoeding & Educatie of de opleiding, organiseert het Instituut een open dagen op vrijdag 15 juni 2007.
Wilt u meer weten? Maak dan gebruik van deze gelegenheid, en kom op vrijdag 15 juni 2007 naar de open dag.

Programma vrijdag 15 juni 2007

Wilt u meer weten? Maak dan gebruik van deze gelegenheid, en kom op vrijdag 15 juni 2007 naar de open dag.

Programma vrijdag 15 juni 2007

Adres:
Stichting MoslimJongeren
Schönberglaan 12-16
3533 JD Utrecht

18.00 – 18.10 uur
Welkomstwoord door broeder Suhayb Salam

18.10 – 18.25 uur
Lezing over “Het vergaren van kennis”

18.25 – 18.40 uur
Het Instituut voor Opvoeding & Educatie

18.40 – 18.55 uur
Opleiding Basis Islamologie

18.55 – 19.10 uur
Pauze

19.10 – 19.40 uur
Gelegenheid voor inzage van studiemateriaal en inschrijven.

19.40 – 20.00 uur
Vragenronde & Afsluiting

http://www.ivoe.nl

13-06-2007, 15:35


Hoe lang duurt deze studie?

13-06-2007, 17:35
Assalaam a3leikum,

De opleiding duurt 3 jaar. Na 3 jaar, zal men een jaar extra les krijgen van een shaykh.

13-06-2007, 17:43
MashAllah! een optie om over na te denke!

13-06-2007, 17:45


wat zijn de toelatingseisen..

13-06-2007, 23:27

Citaat door Balkon:
wat zijn de toelatingseisen..



Interesse hebben
Motivatie
en boven de 16 jaar (anders is het moeilijk om de lessen te volgen)

13-06-2007, 23:31
Wat is het adres van de opendag? Kan het niet terug vinden op de site. En er word aangegeven op de site dat het niet meer mogelijk is om je in te schrijven voor die opleiding, zowel in Amsterdam als in Utrecht. Wat heeft die opendag dan voor zin? Ik wil me graag inschrijven maar dat is blijkbaar niet meer mogelijk.

13-06-2007, 23:41
Wanneer is er een opendag in Amsterdam?

13-06-2007, 23:46
Is het gemengd? Mannen en vrouwen bij elkaar?

13-06-2007, 23:57
Ik had 2 dagen terug een email gestuurd naar het adres waar je terecht kunt voor vragen en info, maar ik heb tot nu toe niks terug gekregen. Ik zou graag willen weten wat het adres is en wanneer de volgende inschrijving plaats zal vinden. Ik zal dan maar geduldig moeten afwachten, maar als iemand nog weet wat het adres is van de open dag zou ik het graag voor vrijdag willen weten ghair Insha'Allah.

Wa salaam

14-06-2007, 00:11

Citaat door Abu_AbdulWahhab:
Wie radicaal wil worden moet vooral zo’n opleiding gaan volgen…die namen toch waaronder shaykh aboe Suhayb Ahmad Salam en zijn leerlingen, shaykh Shershaaby en shaykh Fawwaaz. Bovendien heeft het Instituut een nauwe samenwerking met de Islamitische Stichting voor Opvoeding en Overdracht van Kennis en Stichting El Tawheed.

Agi wat ik niet begrijp is dat ik vaak waarschuwingen krijg wanneer het gaat om stichting El Tawheed, maar ik heb de conferentie in Amsterdam bijgewoont en er viel me niks radicaals of iets in die weg op. Maar Allahoe a3lem, het was mijn eerste keer dat ik daar was en eerlijk gezegd beschik ik niet veel kennis over welke groeperingen/stichtingen extremistische instellingen hebben en welke niet.

14-06-2007, 00:14

Citaat door Abu_AbdulWahhab:
Wie radicaal wil worden moet vooral zo’n opleiding gaan volgen…die namen toch waaronder shaykh aboe Suhayb Ahmad Salam en zijn leerlingen, shaykh Shershaaby en shaykh Fawwaaz. Bovendien heeft het Instituut een nauwe samenwerking met de Islamitische Stichting voor Opvoeding en Overdracht van Kennis en Stichting El Tawheed.




14-06-2007, 00:24


De selefies(bv. Oem_Prinsesje_ die abdulwahhab is gewn een kafir) zullen deze organisatie natuurlijk niet toestaan en zullen zoveel mogelijk dit proberen tegen te houden, het is maar dat jullie het weten.

wa aleikoum salaam

15-06-2007, 12:31

Citaat door miss18:
Agi wat ik niet begrijp is dat ik vaak waarschuwingen krijg wanneer het gaat om stichting El Tawheed, maar ik heb de conferentie in Amsterdam bijgewoont en er viel me niks radicaals of iets in die weg op. Maar Allahoe a3lem, het was mijn eerste keer dat ik daar was en eerlijk gezegd beschik ik niet veel kennis over welke groeperingen/stichtingen extremistische instellingen hebben en welke niet.



Lieverd, ze zijn stikjaloers op hun da3wa en dat zoveel mensen naar hun moskeeen komen.
Kritisch blijven moet je altijd, en mensen maken fouten we zijn geen Malaika...

Trek je alsjeblieft nix aan van dat geroddel, zij geven lezingen met bewijzen en dat is alleen maar goed.

Luister niet naar fitnahzaaiers, want de kuffar vinden dat heerlijk (splitsing in de islamitische Ummah)...

15-06-2007, 12:34

Citaat door miss18:
Agi wat ik niet begrijp is dat [B]ik vaak waarschuwingen krijg wanneer het gaat om stichting El Tawheed, maar ik heb de conferentie in Amsterdam bijgewoont en er viel me niks radicaals of iets in die weg op. Maar Allahoe a3lem, het was mijn eerste keer dat ik daar was en eerlijk gezegd beschik ik niet veel kennis over welke groeperingen/stichtingen extremistische instellingen hebben en welke niet.[/B]


dat heb ik ook met sounnamoskee, wallaho a3lam

Pagina's : [1] 2