Bekijk volle/desktop versie : Studie Stage lopen in Dubai



Pagina's : [1] 2

12-06-2007, 23:37
Hallo dames en heren, jongens en meisjes,


Ik had even een vraagje, ik zit in mijn 1e jaar Bank en verzekeringen (MBO) , en in mijn derde jaar mag ik stage lopen in het buitenland.Zelf is mijn oog gevallen in Dubai en aangezien het veel tijd kost om het allemaal te regelen,zoek ik mensen die dit ook hebben ervaren op MBO of anders. Heb je tips over hoe en wat zou je die dan met mij willen delen?

Alvast bedankt.

MVG Yasmina

13-06-2007, 01:32


Ik geef je een advies wat stages in het buitenland betreft.

Het is zeer moeilijk om een stage in het buitenland te regelen. Naast de taalproblemen moet je denk ik ernaar toe reizen om het een en andere te regelen wat natuurlijk geld kost. Je moet daar een woning kunnen vinden.

Je moet denk ik ook documentatie schrijven in de taal die ze daar spreken.

Ik heb vorige jaar ook een afstudeerstage voor mij in Marokko geregeld en de door bovengenoemde problemen is het niet doorgegaan.

Ik zou zeggen: Maak het jezelf niet al te moeilijk en zoek gewoon hier een stage. Het is wel mooi zo'n buitenlandstage maar is echt niet makkelijk

Als je de wil hebt en je denkt dat je het wel aankunt dan zou ik het vooral doen. Staat leuk op je CV.

13-06-2007, 01:57
Stage lopen in Dubai is het mooiste wat je kunt doen tijdens je studie. Ik ben van plan om na mijn studie insha allah daar mijn carierre te beginnen.

Maar anyway, zoals csbai al zegt je moet het taal beheersen. Maar dat zal geen probleem zijn in die tussen tijd zal jou engels wel oke zijn.

Wat betreft de huur zijn ze daar wel erg duur, reken maar op 70.000 AEM per jaar(ongeveer 1000 euro in de maand) kijk maar op http://www.bhomes.com

Beste is om in je contract op te laten nemen dat het bedrijf waar je voor gaat werken/stage lopen je accomodatie betaald. ( dat doen ze denk ik wel)

Mijn tip aan jou is:
Laat het stage in dubai nog maar even wachten, en blijf tijdens je mbo gewoon in nederland stage lopen.
Bouw eerst hier zoveel mogelijk ervaring op.
En ga je hbo doen, want zodra jij je hbo diploma hebt dan staat jou diploma internationaal bekend en ken je dubai zo binnen wandelen en meteen aan de bak beginnen.
En tijdens je hbo zou ik dan gewoon stage lopen in dubai en de boel daar verkennen. (dat ben ik dus ook van plan)

http://www.dubai.startpagina.nl Hier ken je alles vinden over dubai

29-06-2007, 23:42
Sorry, een beetje late reactie, maar toch hartstikke bedankt

30-06-2007, 03:51



Citaat door Half Blood:
Je ouders moeten gek zijn om je toe te laten..

jij trouwens ook .. een meisje in haar eentje in het buitenland welke vader gaat dat toelaten.. hou je dromen voor wat ze zijn.. namelijk in je slaap

Een zuster in de Islaam mag ook niet alleen reizen zonder mahram en zeker niet naar zo'n verre land als Dubai. Hier houden veel zusters geen rekening mee, maar een vrome moslima kent haar grenzen. Allah weet het beste

Assalaam aleykoem

30-06-2007, 04:45
hmmm interessant allemaal...

30-06-2007, 10:14
Met MBO een stage doen in het buitenland. Als je een bedrijf kan vinden in het buitenland zou ik het doen. Ik vraag mij wel af wat een derde jaars MBO'er te bieden heeft. Maar....nogmaals.....doen als je kan. Ik heb zelf veel ervaringen in het buitenland op mijn CV staan en ik heb daar zéér zeker profijt van gehad.

30-06-2007, 12:00
normaal gesproken zou ik de topicstarter uitlachen

maarjah ik laat het gewoon hierbij

er zijn redenen genoeg om niet naar dubai te gaan met een mbo diploma
en dan heb je nog je religie

30-06-2007, 16:33
Sommige mensen kunnen echt beter hun mond houden.


serieus waar.

30-06-2007, 18:42

Citaat door Lunaatje:
Sommige mensen kunnen echt beter hun mond houden.


serieus waar.

En welke mensen zijn dat? De mensen die hun best doen om de regels van Allah na te leven en hun broeders en zusters waarschuwen voor het haram?

22-07-2007, 22:51
Ik heb een stage geregeld in Dubai voor 5 maanden, waarbij ik in maart 2008 vertrek. Het stagecontract is al ondertekend, maar de laatste tijd twijfel ik steeds meer. Er waren meerdere locaties aangeboden, zoals Indonesie of Venezuela, dus misschien dat ik daar ook wel even naar kijk.

Bij mij is trouwens huisvesting geregeld in een hotel via het bedrijf, en ook mijn vlucht.

23-07-2007, 11:00

Citaat door Agadir-style:
Stage lopen in Dubai is het mooiste wat je kunt doen tijdens je studie. Ik ben van plan om na mijn studie insha allah daar mijn carierre te beginnen.

Maar anyway, zoals csbai al zegt je moet het taal beheersen. Maar dat zal geen probleem zijn in die tussen tijd zal jou engels wel oke zijn.

Wat betreft de huur zijn ze daar wel erg duur, reken maar op 70.000 AEM per jaar(ongeveer 1000 euro in de maand) kijk maar op http://www.bhomes.com

Beste is om in je contract op te laten nemen dat het bedrijf waar je voor gaat werken/stage lopen je accomodatie betaald. ( dat doen ze denk ik wel)

Mijn tip aan jou is:
Laat het stage in dubai nog maar even wachten, en blijf tijdens je mbo gewoon in nederland stage lopen.
Bouw eerst hier zoveel mogelijk ervaring op.
En ga je hbo doen, want zodra jij je hbo diploma hebt dan staat jou diploma internationaal bekend en ken je dubai zo binnen wandelen en meteen aan de bak beginnen.
En tijdens je hbo zou ik dan gewoon stage lopen in dubai en de boel daar verkennen. (dat ben ik dus ook van plan)

http://www.dubai.startpagina.nl Hier ken je alles vinden over dubai


Met alle respect maar enkele dingen kloppen niet:

Dubai kom je niet makkelijk naar binnen om meerdere redenen:

Een HBO en zelfs heel wat uni-studies stellen niks voor daar want HBO heeft het probleem dat het vaak niet internationaal erkend is behalve de BSC en MSC. Daarnaast komen tal van mensen uit die regio die naast het feit dat ze veel beter opgeleid zijn ook nog eens vloeiend Engels, Arabisch beheersen en wellicht nog meer talen.

Denk aan de gewone arbeiders uit Filippijnen, India, Indonesie zelfs Marokko, Libie, Tunesie, Egypte etc. En de hoogopgeleide indiers: ingenieurs, artsen, mensen met international degrees inclusief een dure MBA etc.etc.

De markt waar je zonder ervaring en hard zoeken wel wat vindt is veelal pure slechtheid zoals het hotelwezen of rente-gerelateerde instellingen etc.

Stel je bent een Marokkaanse ingenieur afgestudeerd aan een TU in Nederland met X jaar ervaring uiteraard vloeiend Engels sprekend en liefst wat Arabisch, kijk dan heb je materiaal om daar aan de slag te gaan.

Hetzelfde geldt voor een arts.

Maar stel je hebt geen internationaal erkend diploma of je volgt zo een studie die 7 op de 10 mensen doen zoals economie of die opleidingen met mooie namen op HBO en je Engels is niet al te best. Mag je zelf invullen.

23-07-2007, 11:20



Citaat door Happy:
Ik heb een stage geregeld in Dubai voor 5 maanden, waarbij ik in maart 2008 vertrek. Het stagecontract is al ondertekend, maar de laatste tijd twijfel ik steeds meer. Er waren meerdere locaties aangeboden, zoals Indonesie of Venezuela, dus misschien dat ik daar ook wel even naar kijk.

Bij mij is trouwens huisvesting geregeld in een hotel via het bedrijf, en ook mijn vlucht.


Welke opleiding doe je? En bij welk bedrijf ga je stage lopen?

23-07-2007, 13:04

Citaat door Half Blood:
Vrome Moslima doet wat Allah zegt en haalt zulke ideëen niet naar boven.

Moge alle Moslimet hun hoofden uit hun reet halen die zo denken..

Salaam o alaikom Broeder.
Ik vraag u omwille van Allah ( swt ) Niet Allah typen en dan daarna weer Reet typen..

Astagfirullah..

Alaikom O Salaam

Moge Allah ( swt ) jou vergeven voor alles Inshallah en natuurlijk Alle Moslims. Amin.

08-08-2007, 13:11
Jij bent gek!

Helemaal alleen gaan naar een ander land!


Pagina's : [1] 2