Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk tips tegen zweten



12-06-2007, 15:32
Hoi Hoi ,

Ik heb langer last van overmatig transpireren, vooral op warme dagen... Het is erg lastig om gekleurde shirts te dragen of mooie overhemden. Nu heb ik gehoord dat je okselbeschermers kunt kopen die dat ongemak tegengaan. Weet iemand misschien een goede site waarmee jullie ervaring hebben?

Groeten,

Marok

12-06-2007, 15:36


Dryshield.nl, is de link, dacht ik!

Ik heb er veel positieve dingen over gehoord maar nog niet geprobeerd!


Good Luck!


Anders kan je nog altijd Odorex gebruiken

12-06-2007, 15:41
Thx Marocca ik zal eens op de site kijken.

12-06-2007, 15:52
Mondspoeling (zonder suiker) met een watje je oksels mee deppen. Helpt tegen vieze luchtjes en doodt de bactiëre

12-06-2007, 16:03


Geurvriendelijke tips

Was jezelf minstens ’s morgens en ’s avonds met een zachte zeep op de plekken waar je veel zweet zoals onder de oksels en op de borstkas.

Draag liever geen strakke T-shirts of truitjes van synthetische of dikke stoffen. Ga voor natuurlijke stofjes zoals katoen, linnen of wol die je huid laten ademen.

Trek iedere dag een proper T-shirt, hemd of truitje aan.

Breng deodorant enkel aan op een schone huid. Als het kwaad al geschied is, heeft het weinig zin om nog wat deodorant op je kleding onder je oksels te spuiten.

Ga op zoek naar de deodorant die op jouw maat gesneden is.
Op een gevoelige huid kan je beter zachte deo’s aanbrengen met natuurlijke plantextracten.
Gewone deo’s verbergen zweetgeurtjes met een parfum.
Kies voor een anti-transpirant, als je het aantal bacteriën op je huid wil beperken. Bovendien houdt hij je zweet onder controle.
Producten die de transpiratie volledig lam leggen, zijn weliswaar effectief, maar niet erg gezond.
Wat sommige deo’s ook mogen beloven, een werking van een etmaal is overschat. Wel vind je deodorants die langer dan tien uur werkzaam zijn.

Met gladde, onthaarde oksels geef je bacteriën minder kansen om zich te verzamelen.

Na het ontharen gebruik je best een deodorant zonder alcohol of je zit achteraf met een branderig gevoel.

Heb je iets aangetrokken dat zweetvlekken duidelijk toont en komt dat net niet goed uit? Als noodoplossing kan je inlegkruisjes bevestigen onder je oksels, ze zullen al het vocht absorberen. Wel goed vastplakken aan de binnenkant van je mouw of je staat er alsnog met rode kaken.

Raadpleeg bij overmatige transpiratie bij lage inspanning of temperatuur je huisdokter om een medische oorzaak uit te sluiten


Hoop dat je der wat aan hebt
Liefs ikkie

12-06-2007, 19:17
Hallo ikkie,

Ik heb echt veel gehad aan jou advies heel erg bedankt !!!!