Bekijk volle/desktop versie : melding: onbekende uitgever bij installatie programma



11-06-2007, 20:52
Assalaam alaikom,

ik heb een programmaatje gedownload, en wanneer ik het aanklik om het te installeren krijg ik een beveiligings- melding dat de uitgever onbekend is en of ik verder wil gaan met de installatie...dat er risico's zijn...ofzoiets....

kan er een virus inzitten of iets anders van spam/spyware/trojans etc? ik heb gescant met antivirus en niets gevonden....

weet iemand hier iets vanaf???

salaam

11-06-2007, 22:16



Citaat door zaytoen:
Assalaam alaikom,

ik heb een programmaatje gedownload, en wanneer ik het aanklik om het te installeren krijg ik een beveiligings- melding dat de uitgever onbekend is en of ik verder wil gaan met de installatie...dat er risico's zijn...ofzoiets....

kan er een virus inzitten of iets anders van spam/spyware/trojans etc? ik heb gescant met antivirus en niets gevonden....

weet iemand hier iets vanaf???

salaam


Nou ik heb net nog eens gekeken en er staat dus: "kan uitgever niet bevestigen weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?" en er staat ook dat er geen digitale hantekening is!

is het verstandig om dit programmaatje te installeren?

Salaam

12-06-2007, 10:10

Citaat door zaytoen:
Assalaam alaikom,

ik heb een programmaatje gedownload, en wanneer ik het aanklik om het te installeren krijg ik een beveiligings- melding dat de uitgever onbekend is en of ik verder wil gaan met de installatie...dat er risico's zijn...ofzoiets....

kan er een virus inzitten of iets anders van spam/spyware/trojans etc? ik heb gescant met antivirus en niets gevonden....

weet iemand hier iets vanaf???

salaam


wat is het voor programma dat je wilt downloaden

01-09-2007, 00:40

Citaat door Mocr091:
wat is het voor programma dat je wilt downloaden


Assalaam alaikom,

Bedankt voor het reageren toen ... ik weet zo even 1 2 3 niet meer welk programmaatje het was wat ik wilde downloaden....

neem me niet kwalijk dat ik niet meer gereageerde, was niet de bedoeling natuurlijk, sorry...ik kon een lange poos niet achter mijn pc, vandaar...

Salaam

01-09-2007, 08:53



Citaat door zaytoen:
Nou ik heb net nog eens gekeken en er staat dus: "kan uitgever niet bevestigen weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?" en er staat ook dat er geen digitale hantekening is!

is het verstandig om dit programmaatje te installeren?

Salaam

Klinkt als een driver die je hebt gedownload. In dit geval kun je gewoon rustig doorgaan, dat moet juist anders kun je de driver niet installeren

Wat er met een digitale handtekening bedoeld wordt bij drivers is het volgende: Microsoft geeft er een "handtekening" aan zodat windows weet dat de driver geschikt is en gewoon geinstalleerd is. Veel bedrijven die drivers maken maken niet altijd gebruik van de accodering van microsoft. Bij microsoft moet je namelijk voor alles enorm veel geld betalen.

LET OP: Bovenstaande is voor hardware drivers. Voor over software (applicaties) is het een ander verhaal..

02-09-2007, 22:08

Citaat door achie25:
Klinkt als een driver die je hebt gedownload. In dit geval kun je gewoon rustig doorgaan, dat moet juist anders kun je de driver niet installeren

Wat er met een digitale handtekening bedoeld wordt bij drivers is het volgende: Microsoft geeft er een "handtekening" aan zodat windows weet dat de driver geschikt is en gewoon geinstalleerd is. Veel bedrijven die drivers maken maken niet altijd gebruik van de accodering van microsoft. Bij microsoft moet je namelijk voor alles enorm veel geld betalen.

LET OP: Bovenstaande is voor hardware drivers. Voor over software (applicaties) is het een ander verhaal..


Assalaam alaikom

Bedankt voor je uitleg, ik denk dat het een software programma was wat ik toen wilde downloaden .

Maar je schrijft dat het bij software (applicaties) een ander verhaal is....hoezo dan?

Salaam