Bekijk volle/desktop versie : Doe3a tegen het boze oog???



11-06-2007, 16:15
Salaam broeders en zusters,

Hebben jullie misschien een doe3a tegen het boze oog.

Alvast bedankt.

Ma3a salama,
Ouasima

11-06-2007, 16:42


a3oedeo bi kallimati Alllahi tama wa mijn xxxxx schaitani hamma wa min xxxxx 3ajnin lamma.

Ik heb het uit mij hoofd gezegd.Dus fouten kunnen er in zitten.

Zuster heeft u die dua boekje waar alle dua's in staan.Daar staat ie in.

wa 3alaykom wa salam.

11-06-2007, 17:51
Toevlucht zoeken bij Allah tegen het kwade en sihr

Toevlucht zoeken bij de perfecte woorden van Allah tegen het kwaad van wat Hij gecreëerd heeft, zowel 's nachts als overdag en wanneer men ergens stopt om te rusten, of dat nou in de stad is, in de woestijn, in de lucht of op zee.
De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Degene die stopt om te rusten en 'A’oodhu bi kalimaat Allah il-taammah min sharri ma khalaq' (Ik zoek toevlucht bij de perfecte woorden van Allah voor het kwaad van wat Hij gecreëerd heeft) zegt, niets zal hem kwaad doen tot hij van die plek weggaat."

De moslim zou aan het begin van de dag en aan het begin van de nacht (drie keer) “Bismillah alladhi laa yadurr ma’a ismihi shay’un fi’l-ardi wa laa fi’l-samaa’i wa huwa al-samee’ al-‘aliem" moeten zeggen.
Volgens sahih overleveringen, spoorde de Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) ons aan om dit te reciteren en het is een manier om ongedeerd te blijven van al het kwaad

Deze adhkaar en gebeden voor toevlucht behoren tot de belangrijkste middelen om het kwaad van sihr (hekserij) en ander kwaad af te weren voor degene die ze regelmatig reciteert met oprechtheid en geloof, vertrouwend op Allah en afhankelijk van Hem en die daar tevreden mee is.

Het zijn ook een paar van de meest effectieve wapens voor het afweren van sihr nadat het gebeurd is, gepaard met Allah voortdurend nederig smeken en Hem vragen om het kwaad te verwijderen en het onheil te verlichten.
Onder de du’a’s die van de Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) zijn overgeleverd om ziektes zoals sihr en andere dingen te behandelen, is de ruqyah waarmee hij zijn metgezellen behandelde: “Allahumma Rabb al-naas, adhhib il-ba’s, washfi anta al-Shaafi laa shifaa’a illa shifaa’uka shifaa’an laa yughaadir saqaman” (O Allah, Heer der mensheid, verwijder het kwaad en genees hem, want U bent de Genezer en er is geen genezing behalve Uw genezing, met een genezing die geen enkele ziekte achterlaat).

Er is ook de ruqyah waarmee Jibril de Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) behandelde: “Bismillah urqieka min kulli shay’in yu’dhieka, wa min sharri kulli nafsin aw ‘aynin haasid Allaah yashfiek, bismillah urqiek” (In de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou, van alles wat jou kwaad doet, van het kwaad van elke ziel of afgunstig oog, moge Allah jou genezen, in de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou).
Dit zou drie keer herhaald moeten worden.


En Allah weet het beste.

11-06-2007, 18:26
Ayaat elkoursi beschermd je tege het kwade..

bismillahi ra7mani ara7im..

Allahu la ilaha ilahoe

el7ajoe el 9ajoem

La tagoedoe sinatie wa la nawm

lahoe fisamawatie wama fi al ard

mendel la di yaschfa3oe rindahoe

ila bi ithnih ya3lamoe ma beina ejdihi wamagalfahoem

wala yo7ito na bi chay-in min 3ilmhi

ila bimache wasi3atoe korsi samawatoen wel ard

7ifdahoe, wahoewa el3aliyoen el3adiem

(ik heb t ff uit me hoofd gedaan snel,mis dat er foutjes inzitten)

11-06-2007, 21:49


Choukran zusters!!!!