Bekijk volle/desktop versie : Even Een Vraagje Over Mijn Hoofdoek

Pagina's : [1] 2 3

04-08-2002, 22:01
walikome salaam

ik heb op dit forum ik ben nederlands meisje en draag hoofdoek een bericht geplaatst, daar kan je lezen waarom ik dat doe enzo en hoe het komt maar nu even een vraagje aan jullie
ik draag dus een hoofdoek maar als ik thuis kom vindt ik het fijn om het af te doen ik weet niet of het mag omdat mijn ouders er bij zijn voor mijn broers doe ik het niet want ik denk dat dat niet mag maar mag het wel voor je ouders? ik weet dat echt niet kan iemand mij daar iets over zeggen?
alvast bedankt
veel liefs shafia

04-08-2002, 22:41

Bismilahie Rahmanie Rahiem
Salaam oe Alaikoem Wa RahmatoeLah Wa Barakatoe

Beste Zuster

Allereerst wil in Je van Harte gefeliciteren met je bekering tot de Islaam

Kijk even op http://www.al-islaam.com daar zal je vraag zeker beantwoord worden.

En als je nog vragen hebt. Kan ik je aan hele fijne sites helpen Waar je IN Sha Allah antwoorden kunt vinden op je vragen

Wa Salaam oe Alaikoem Wa RahmatoeLah Wa Barakatoe

04-08-2002, 23:03
Ik heb gehoord dat het mag hoor zowel voor je ouders en voor je broers mag je hoofddoek af, ik zelf draag ook een hoofddoek en draag hem ook nooit thuis. Hij mag af als je met mannen bent waar je dus volgens de islaam niet mee zou kunnen trouwen, dus met je vader, broers en je ooms en opa's kan je niet trouwen, dus ik denk dat je je hoofddoek niet aan hoeft te houden voor hun, tenminste ik zelf doe het ook niet.

liefs fatima

04-08-2002, 23:57
He meid, echt niet lullig bedoeld, want ik vind het hartsikke knap van je dat je een hoofddoek draagt, maar misschien had je je er beter eerst wat in moeten verdiepen. Ik neem aan dat als je zo'n stap zet eerst wil weten wat de Profeet Mohammed hierover zegt en waarom het belangrijk is. Begrijp me nogmaals niet verkeerd, ben echt hartstikke trots op joh, maar misschien toch nog ff wat meer lezen voordat je bepaalde stappen onderneemt. Niet boos worden, ik heb echt heel veel respect voor je!!!!

05-08-2002, 20:32

salaam eleykoem
sorry hoor maar fijn dat ook jullie weer zo dom reageren maar ja dat ben ik nu wel gewent dus ach ja reageren jullie ook maar dom.
en trouwens ik ben moslim geworden en ik vind dat daar ook een hoofdoek bij hoort en geloof me ik heb me daar in verdiept maar ik vroeg me alleen af of ik het voor me vader af mocht doen omdat hij geen moslim voor jullie is dat misschien een domme vraag maar voor mij niet en dan kan ik die toch best stellen?? walikome salaam Shafia

06-08-2002, 12:32
salaam oe alaikom zuster,

Moge Allah jou belonen met aldjana ben echt trots op je.

Je mag je hijab af doen bij mannen met wie je niet kan trouwen, dus je vader je ooms je opa's, je schoonvader, de zonen van je man, kinderen en vrouwen.

Salaam oe alaikom.

06-08-2002, 22:38
he shafia
zoals de meesten al hebben beantwoordt mag je je hoofddoek af doen bij je ouders zowel ook bij je broers,ooms,opa's dus mannen met wie je niet kan trouwen
gr

08-08-2002, 01:20
Salaam oe aleikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe,

Beste Shafia,

Zoals hiervoor vermeld je kan inderdaad soerah anisa lezen, maar echt specifiek genoemd staat het in soerah an noer ayat 31.

Hierbij de ayat:
En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken en hun sieraden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.
En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen of slavinnen waarover zij beschikken of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben of de kinderen die nog niet op de aurat van vrouwen letten.

Insha Allah geeft bovenstaande ayat een duidelijk antwoord op jouw vraag.

Ik las hiervoor ergens dat sommige mensen aangaven dat onze zuster shafia eerst erachter had moeten komen wat het nut is van een hijaab(sluier) en dan pas deze had moeten dragen.
Ben ik het niet mee eens. In de islam is het zo dat als jij dingen opoffert voor de Heer der Werelden, dan zorgt Allah ervoor dat je er klaar voor bent in je hart en maakt je er standvastig voor.

Een voorbeeld.
De profeet Mohamed(vzmh) heeft de moslims geadviseerd om hun kinderen te laten bidden vanaf hun 7 de, willen ze dat niet dan moeten ze dat perse vanaf hun 10 de doen. Denken jullie nou echt dat een kind van 7 of 10 weet waarom hij moet bidden, nee het overgrote deel niet natuurlijk. Meestal komen ze daar pas achter op het moment dat ze zich gaan verdiepen in de islam en zich bewust worden van de eigenschappen van de Almachtige, de Alwetende. Er zijn zelfs mensen die vijf gebeden in de moskee verrichten en al in de dertig zijn en als je ze vraagt waarom ze bidden, dan zeggen ze van " mijn vader heeft me dat vroeger geleerd en die zei dat het belangrijk is om te doen".

Kennis over de islam moet je stap voor stap tot je eigen maken, niet te snel want anders is er een kans dat het je overwint. En als het je overwint dan ga je stressen en dat kan dan negatief uitvallen. Niemand is als een praktizerende moslim geboren.

Shafia, de beste manier om kennis op te doen is door te vragen en veel te lezen. Als je iets aan personen vraagt moet je altijd naar een bewijs uit de Koran en soenah vragen, anders krijg je de filosofie en mening van een bepaalde persoon. De Koran en soenah geeft antwoord op elke vraag en biedt een oplossing voor elke probleem.

Salaam oe aleikoem wa rahmatoelah

08-08-2002, 23:33
salaam eleykoem umair erg bedankt voor je bericht daar heb ik zeker wat aan!!!! en ik lees elke dag 1 uur uit de koran (dat probeer ik dan) en over moslims zo probeer ik er mee over te leren nogmaals bedankt voor je bericht! p.s en iedereen die ook een bericht heeft achter gelaten harstike bedankt! liefs Shafia

11-08-2002, 01:53
ja dat is het ja, afz shafia

13-08-2002, 02:27
en shafia ga vooral zo door ,bestonden er maar meer meisjes als jij,ik heb respect voor je ,moge allah je behoeden voor iedereen die kwaad in de zin heeft.

wa sallaam moeaalaikoem,

walid,

13-08-2002, 23:48

Citaat:
Origineel gepost door shafia
walikome salaam

ik heb op dit forum ik ben nederlands meisje en draag hoofdoek een bericht geplaatst, daar kan je lezen waarom ik dat doe enzo en hoe het komt maar nu even een vraagje aan jullie
ik draag dus een hoofdoek maar als ik thuis kom vindt ik het fijn om het af te doen ik weet niet of het mag omdat mijn ouders er bij zijn voor mijn broers doe ik het niet want ik denk dat dat niet mag maar mag het wel voor je ouders? ik weet dat echt niet kan iemand mij daar iets over zeggen?
alvast bedankt
veel liefs shafia
Lieve shafi3a,

Je ouders en je broers zijn mahariem ook al zijn ze niet-islamitisch, en bij hen mag je je hoofddoek af doen.

Mahram s n persoon waarmee je technisch geen huwelijk mee kunt hebben.

WAssalaam M

13-08-2002, 23:53

salaam saraseen je kan lezen wat umar heeft geschreven op pagina 1 beter kan ik het niet uitleggen of wil jehet graag van mij horen? trouwens dat ik zo kort antwoord gaf was niet op jou bedoeld, walikom salaam en lots of love Shafia

13-08-2002, 23:57

Citaat:
Origineel gepost door Saraseen

Citaat:
In the Qur'an, the meaning of hijab has been mentioned in Sura Al-Ahzab as being a partition or something similar to keep the woman away from the access of man. For example, being behind a wall or a door; etc. The vocabulary developed into being a Fiqh term that means, "What covers a female from being seen by others." Jilbab, in the Qur'an, means all the covering apparel from top to below the ankles. But in fiqh, it should be comprehensive, non-transparent, non-shaping and usually not beautified for attraction or seduction. A woman should be dressed Islamically this way when she is in front of a man who she is not allowed to expose any of her beautification or non-cover. That is referred to in Sura 24, verse 31. The people in that verse who she should not be dressed Islamically in front of them are husbands, fathers, father-in-laws, children, children-in-law, brothers, children of brothers and children of sisters.

Bron

14-08-2002, 00:09
Salaam oe aleikoem wa rahmatoelah,

Beste shafia, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat saraseen bedoelt met deze vraag. Of hij heeft echt geen kennis en wil graag een antwoord alleen van jou op deze vraag of hij probeert via een subtiele manier duidelijk te maken dat het dragen van een sluier onzin is of hij probeert het volgende duidelijk te maken.

Zijn vraag was namelijk;
Is het dragen van een hoofdoek verplicht?
Wat hij graag wilde horen was dat je zou zeggen, Het dragen van een hoofdoek is afgeraden en niet toegestaan in de islam. Want een hoofdoek dekt alleen je hoofd. Wat wel verplicht is om te dragen door een vrouw is een hijaab, gimaar of een niqaab. Nogmaals een hoofdoek is zo'n piratenkap.

Salaam oe aleikoem

Pagina's : [1] 2 3