Bekijk volle/desktop versie : Hogesnelheids trein van Gibraltar naar Tanger



Pagina's : [1] 2

10-06-2007, 13:23
A 'Chunnel' for Spain and Morocco
High-Speed Train Line Below Strait of Gibraltar Gains Traction

By Craig Whitlock
Washington Post Foreign Service
Sunday, January 28, 2007; Page A15

TANGIER, Morocco -- From the bustling waterfront of this African port city, Europe appears tantalizingly close: The coast of Spain shows on the horizon just nine miles away. Despite decades of dreaming, no one has been able to bridge the physical divide that opened between the two continents more than 5 million years ago, forming the geological bottleneck to the Mediterranean Sea.

In recent months, however, the governments of Morocco and Spain have taken significant steps to move forward with plans to bore a railroad under the muddy bottom of the Strait of Gibraltar. If built, the project would rank among the world's most ambitious and complex civil engineering feats, alongside the Panama Canal and the Channel Tunnel between Britain and France.


A Gibraltar transportation link has adorned official drawing boards for a quarter-century. After years of slow-moving studies and geological tests, Spain and Morocco gave the project fresh momentum last fall by hiring a Swiss engineering firm to draft blueprints for an underwater rail route. Numerous obstacles remain, and a final decision on whether to build is still a few years away, but optimistic engineers say the project could be completed by 2025.

Bron ; http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/01/27/AR2007012701334.html

10-06-2007, 13:30


Dank je...

Je moet gewoon Marokkaanse kranten lezen en dan gaan googlen welke toonaangevende kranten en bladen er ook melding van gemaakt hebben en dat hier posten.

Zien ze het namelijk niet als marokkaanse propaganda.
Je moet hier behoedzaam zijn op deze site.

Er zitten alleen maar van die vogels, je weet wel uilskuikens, die denken al wijs te zijn nog voor ze kunnen vliegen.

Maar gelukkig zijn er steeds meer haaien.

10-06-2007, 13:35

Citaat door SH66T6N:
Dank je...

Je moet gewoon Marokkaanse kranten lezen en dan gaan googlen welke toonaangevende kranten en bladen er ook melding van gemaakt hebben en dat hier posten.

Zien ze het namelijk niet als marokkaanse propaganda.
Je moet hier behoedzaam zijn op deze site.

Er zitten alleen maar van die vogels, je weet wel uilskuikens, die denken al wijs te zijn nog voor ze kunnen vliegen.

Maar gelukkig zijn er steeds meer haaien.


Slecht geslapen?

10-06-2007, 14:11

Citaat door HalfMarokkaan:
Slecht geslapen?
Ik slaap niet. Ik droom als ik wakker ben zelfs, lol.

Wil ze gewoon eens pakken als hoe ze ons hier trachten te pakken. Er zijn veel artikelen die onze ogen niet bereiken en we zitten alleen maar in hun cirkels te ouwehoxren over wat zij ons voorschotelen.

Ik ben het beu negatief te lxllen met lxllo's.

Maar over allerlei leuke dingen wil ik best discusseren en al komen ze dan roet in het eten gooien, hebben ze toch gelezen wat er gaande is.

Dat moet gewoon een beetje pijn doen. Marokko is lekker bezig
en hier is het gewoon weg kxt.

10-06-2007, 16:40


Hogesnelheids trein van Gibraltar naar Tanger
k heb het gisteren gezien op 2M
in het frans maar k kon het wel volge
maar kunnen de autos er ook in?!? vraag k me af!!

10-06-2007, 16:52

Citaat door SH66T6N:
Dank je...

Je moet gewoon Marokkaanse kranten lezen en dan gaan googlen welke toonaangevende kranten en bladen er ook melding van gemaakt hebben en dat hier posten.

Zien ze het namelijk niet als marokkaanse propaganda.
Je moet hier behoedzaam zijn op deze site.

Er zitten alleen maar van die vogels, je weet wel uilskuikens, die denken al wijs te zijn nog voor ze kunnen vliegen.

Maar gelukkig zijn er steeds meer haaien.



13 March 2007, 07:35 GMT

[B]Africa and Europe set for tunnel link[/B]


Tangier port
Spain and Morocco have traditionally been linked by ferry

Plans to link Europe to Africa via a tunnel are gathering pace.

The Moroccan government has been holding talks with its Spanish counterparts to start the project, which would consist of a railway beneath the Strait of Gibraltar carrying freight, passengers and cars.

Work is expected to start in 2008.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6442697.stm




[B]A 'Chunnel' for Spain and Morocco
High-Speed Train Line Below Strait of Gibraltar Gains Traction[/B]

By Craig Whitlock
Washington Post Foreign Service
Sunday, January 28, 2007; Page A15

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/01/27/AR2007012701334.html



[B]Africa: Tunnel to Link Africa And Europe[/B]



13 April 2007
Posted to the web 12 April 2007

Paul Redfern
London

A 40 kilometre tunnel between Europe and Africa, which is already being talked about as one of the wonders of the modern world, is likely to start construction next year.

The commencement is awaiting a final finance agreement on £8 billion project.

With the Spanish and Moroccan governments now in agreement that the twin-tracked rail tunnel - similar in design to the Channel tunnel between the UK and France - should go ahead, the only question appears to be who will pay the bill.

http://allafrica.com/stories/200704121098.html

10-06-2007, 17:24

Citaat door falina:
Hogesnelheids trein van Gibraltar naar Tanger
k heb het gisteren gezien op 2M
in het frans maar k kon het wel volge
maar kunnen de autos er ook in?!? vraag k me af!!
Lieve mievrouw, lol


Kijk naar de trein die naar engeland gaat en je hebt je antwoord.

10-06-2007, 18:05
Dat is al sinds 2000 al bekend gemaakt alleen was het nog niet officieel. Ik kom zelf ook uit Tanger en het zo ideaal zijn als je gewoon door kon rijden en geen boot hoeft te pakken

10-06-2007, 19:28

Citaat door SamyaSpears:
Dat is al sinds 2000 al bekend gemaakt alleen was het nog niet officieel. Ik kom zelf ook uit Tanger en het zo ideaal zijn als je gewoon door kon rijden en geen boot hoeft te pakken



Ik kan je probleem wel begrijpen, je heb heel veel boten met je figuur tot zinken gebracht.

Wees gerust als de nieuwe Tanger haven klaar is kan je gewoon mee in een scheepscontainer naar Tanger.

10-06-2007, 19:55

Citaat door Mister1979:
Ik kan je probleem wel begrijpen, je heb heel boten met je figuur tot zinken gebracht.

Wees gerust als de nieuwe Tanger haven klaar is kan je gewoon mee in een scheepscontainer naar Tanger.



ahahahah

10-06-2007, 19:55

Citaat door SamyaSpears:
Dat is al sinds 2000 al bekend gemaakt alleen was het nog niet officieel. Ik kom zelf ook uit Tanger en het zo ideaal zijn als je gewoon door kon rijden en geen boot hoeft te pakken



k vind het lkkr op de boot
dan heb je tenmiste ruimte mashi net als in de trein!!!

10-06-2007, 20:02

Citaat door Mister1979:
Ik kan je probleem wel begrijpen, je heb heel boten met je figuur tot zinken gebracht.

Wees gerust als de nieuwe Tanger haven klaar is kan je gewoon mee in een scheepscontainer naar Tanger.



beledigen is jou ding zo te zien. Het blijft een forum alleen is het voor jou moeilijk als iemand een andere mening heeft. Weet je uberhaupt wel verschil tussen slank en dik

10-06-2007, 20:05



Citaat door falina:
k vind het lkkr op de boot
dan heb je tenmiste ruimte mashi net als in de trein!!!



Ja idd, maar er komt denk ik ook een brug. En in de boot is het altijd druk en vies en sommige mensen liggen op de grond als er geen zitplaatsen meer zijn, nemen eigen dekens mee Dan ga ik liever met de auto want dan zie je die aso mensen niet. Dan heb ik het over de marokkaanse boten he.

10-06-2007, 20:07

Citaat door SamyaSpears:
beledigen is jou ding zo te zien. Het blijft een forum alleen is het voor jou moeilijk als iemand een andere mening heeft. Weet je uberhaupt wel verschil tussen slank en dik





Samya in de boot kan je ook nog douchen en dan hoef je niet aan te komen als Swiebertje in Tanger.


10-06-2007, 20:09

Citaat door SamyaSpears:
Ja idd, maar er komt denk ik ook een brug. En in de boot is het altijd druk en vies en sommige mensen liggen op de grond als er geen zitplaatsen meer zijn, nemen eigen dekens mee Dan ga ik liever met de auto want dan zie je die aso mensen niet. Dan heb ik het over de marokkaanse boten he.


Denk je soms dat je Paris Hilton bent of zo? Je neemt gewoon de boot en je hoef je niet zo te gedragen als een diva...

Pagina's : [1] 2