Bekijk volle/desktop versie : Studie HBO afgestudeerd..wat nu?



Pagina's : [1] 2

08-06-2007, 11:52
Je bent net afgestudeerd op HBO, en jehebt dus je bachelor.. Wat gaan jullie hierna doen? Verder studeren of werk zoeken?

Wat zijn de voordelen en nadelen en waarom die keuze..

Ik zit zelf erg te twijfelen maar denk erover om te gaan werken, heb het studeren wel even gezien, ook al ben ik nog jong..en dat is dan ook de enige reden waardoor ik twijfel.

Wat doen jullie of wat hebben jullie gedaan?

xmockingbirdx

08-06-2007, 11:53


dan mag je met me trouwen als je een goeie salaris hebt

08-06-2007, 12:05
Trouwen, das ook een optie natuurlijk!

08-06-2007, 18:57
hoe oud ben je nu?

08-06-2007, 19:07


Ja, dat is een goeie vraag! Als je jong bent, dan kun je doorstuderen. De universiteit een optie? Het lijkt me ook leuk om dat een keer uit te proberen, na mijn HBO studie. Nu kan het nog, voordat je straks belemmeringen hebt (kinderen bijvoorbeeld)...

Hoe oud ben je dan?

08-06-2007, 19:54
1 dag per week uni. doen en de rest werken.

09-06-2007, 00:42
hangt van de soort hbo opl die je hebt gedaan met alle respect sommige hbo opl zijn echt waardelooss

meestal is de beste optie doorstuderen hoe hoger je niveau is des te leuker je baan is.. word wel eens gezegd

werken zul je toch tot je 65e dus...

09-06-2007, 16:33
Ik ben bijna klaar met de opleiding hbo marketingcommunicatie en ben net 21 jaar. Ik heb op dit moment eerlijkgezegd niet zoveel zien in verder studeren. Wil wel een keer werken en gewoon geld verdienen, ook wat regelmatiger..eventueel een deeltijd opleiding zou kunnen, 1 dag in de week...maar liever werken! k heb t gevoel of ik alles tot nu toe in sneltreinvaart heb gedaan en wil ook wel x gewoon rust en zien waar ik voor geleerd heb..

09-06-2007, 16:40
Gewoon verder studeren en werken ernaast toch? Alleen maar werken gaat ook vervelen op een gegeven moment.

09-06-2007, 16:55
Grappig hoe iedereen voor studeren lijkt te kiezen

09-06-2007, 17:01

Citaat door xMockingbirdx:
Ik ben bijna klaar met de opleiding hbo marketingcommunicatie en ben net 21 jaar. Ik heb op dit moment eerlijkgezegd niet zoveel zien in verder studeren. Wil wel een keer werken en gewoon geld verdienen, ook wat regelmatiger..eventueel een deeltijd opleiding zou kunnen, 1 dag in de week...maar liever werken! k heb t gevoel of ik alles tot nu toe in sneltreinvaart heb gedaan en wil ook wel x gewoon rust en zien waar ik voor geleerd heb..


Je bent inderdaad nog erg jong. Je moet zelf kijken. Ik weet wel dat veel mensen later spijt hebben, omdat ze nooit (door)gestudeerd hebben en eenmaal zijn ze getrouwd en hebben ze kinderen, willen ze heel graag, maar gaat dat niet makkelijk.

Aan de andere kant is werken ook weer handiger, dan verdien je geld die weer goed kan opsparen voor later. Het ligt eraan, is het werk wat je met jouw diploma kunt doen wel leuk en uitdagend? Want je bent best jong en met een HBO-diploma hoef je, als ik het goed heb, op de meeste opleidingen aan de UNI nog maar 2 jaar door te studeren..
Als ik afstudeer inshaAllah, ben ik 23, dus ja....Tijd om te werken...

09-06-2007, 19:43
Ik heb in ieder geval geen zin nog 4 jaar op school te zitten, dat is alvast zeker..deeltijd of 2 jr is nog wle te doen, maar ik ga wel eerst kijken of ik werk zou kunnen vinden want ook dat is best moeilijk tegenwoordig!

09-06-2007, 21:47



Citaat door xMockingbirdx:
Ik heb in ieder geval geen zin nog 4 jaar op school te zitten, dat is alvast zeker..deeltijd of 2 jr is nog wle te doen, maar ik ga wel eerst kijken of ik werk zou kunnen vinden want ook dat is best moeilijk tegenwoordig!


Ghair inshaAllah. 4 jaar is inderdaad veel, daarbij komt nog dat je geen studiefinanciering meer krijgt, dat is ook een nadeel. Maar meid, wat je ook besluit. Ik wens je veel succes, Allahi3awn!

09-06-2007, 22:13

Citaat door xMockingbirdx:
Je bent net afgestudeerd op HBO, en jehebt dus je bachelor.. Wat gaan jullie hierna doen? Verder studeren of werk zoeken?

Wat zijn de voordelen en nadelen en waarom die keuze..

Ik zit zelf erg te twijfelen maar denk erover om te gaan werken, heb het studeren wel even gezien, ook al ben ik nog jong..en dat is dan ook de enige reden waardoor ik twijfel.

Wat doen jullie of wat hebben jullie gedaan?

xmockingbirdx



Gewoon werken, en daarnaast nog een universitaire cursus/opleiding volgen dat prima aansluit op de branche waarin jij wilt gaan werken.

Veel succes met het maken van de juiste keuze(s)!

10-06-2007, 13:18

Citaat door xMockingbirdx:
Je bent net afgestudeerd op HBO, en jehebt dus je bachelor.. Wat gaan jullie hierna doen? Verder studeren of werk zoeken?

Wat zijn de voordelen en nadelen en waarom die keuze..

Ik zit zelf erg te twijfelen maar denk erover om te gaan werken, heb het studeren wel even gezien, ook al ben ik nog jong..en dat is dan ook de enige reden waardoor ik twijfel.

Wat doen jullie of wat hebben jullie gedaan?

xmockingbirdx


Hoi,

Ik ken het dilemma, ben vorig jaar ook afgestudeerd HBO BE (net 21) en wis niet wat ik moest doen. Ik ben parttime gaan werken en daarnaast een studie op de universiteit gedaan. De opleiding viel erg tegen (of ik was gewoon studiemoe) dus heb niet veel later de knoop doorgehakt en ben fulltime gaan werken. Ik heb er geen spijt van gehad want ik heb het afgelopen jaar heel veel geleerd. Ik kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen maar misschien is dit een optie:

Zoek een leuke baan ga daar aan de slag en blijf je orienteeren mocht je een leuke opleiding vinden dan kun je die volgend jaar ook nog doen.

Wat ook een optie is, is dat je via je werk een opleiding doet.

succes met je keuze!

Pagina's : [1] 2