Bekijk volle/desktop versie : Borstvoeding / Flesvoeding ( kunstvoeding )



Pagina's : [1] 2 3

07-06-2007, 18:31
Alaikoem salaam,

Ik wil inchae'allah borstvoeding gaan geven. Mijn vraag is aan de dame's die zwanger zijn of al een kind hebben wat zei hebben gedaan.

Je kunt in de poll eff meestemmen. Ben namelijk zelf wel benieuwd waar de meeste dames voor kiezen.

Oumaima_rose

07-06-2007, 19:15


voor zover je een keuze hebt bedoel je denk ik???

want borstvoeding iswel het beste voor je kind maar helaas niet altijd mogelijk.....ik kies dus voor bv maar flesvoeding vind ikzelf niets mis mee

zeker als er geen andere optie is

uit gemakzucht de fles geven vind ik wel vreemd maar ieder zijn keuze

07-06-2007, 19:18
Ik geef mijn kleine borstvoeding , ik denk dat ik er mee door ga tot ze 6maanden is en dan stop ik ermee!!
Maar het kan ook eerder zijn jammer genoeg dat ik ermee stop vanwege ik geopereerd moet worden om galstenen te laten verwijderen

08-06-2007, 00:17

Citaat door Yasmina1:
voor zover je een keuze hebt bedoel je denk ik???

want borstvoeding iswel het beste voor je kind maar helaas niet altijd mogelijk.....ik kies dus voor bv maar flesvoeding vind ikzelf niets mis mee

zeker als er geen andere optie is

uit gemakzucht de fles geven vind ik wel vreemd maar ieder zijn keuze


alaikoem salaam,

Begrijp je eerste zin niet helemaal kan hem op verschillende manieren namelijk opvatten.

Ik heb momenteel al last van de melkproductie in me borsten. En ze lekken nu al enorm veel. Dus denk dat dat wel goed zit na de bevalling.

Oumaima_rose

08-06-2007, 00:22



Citaat door chahidaatje:
Ik geef mijn kleine borstvoeding , ik denk dat ik er mee door ga tot ze 6maanden is en dan stop ik ermee!!
Maar het kan ook eerder zijn jammer genoeg dat ik ermee stop vanwege ik geopereerd moet worden om galstenen te laten verwijderen


alaikoem salaam,

Ja, inderdaad ik wil inchae'allah ook tot die tijd ( 6 maanden ) borstvoeding geven. En dan als het mogelijk is gaan kolven en in een flesje doen en langzamerhand de borst afleren.

Want een zus van me heeft haar dochtertje altijd al de borst gegeven nooit een flesje. En toen haar dochtertje bijna 3 werd heeft ze de borst pas los kunnen laten. Elke keer huilde ze erom en zette ze haar moeder voorschut waar andere mensen bij waren.

Maar inchae'allah word je geopereerd als je kindje bijna 6 maandjes is? Want het is echt zonde die kans krijgt je kind maar 1x in zijn gehele leven. Moge allah s.w.t. je bijstaan en veel sterkte geven tijdens je operatie.

Oumaima_rose

08-06-2007, 10:37

Citaat door Oumaima_rose:
alaikoem salaam,

Begrijp je eerste zin niet helemaal kan hem op verschillende manieren namelijk opvatten.

Ik heb momenteel al last van de melkproductie in me borsten. En ze lekken nu al enorm veel. Dus denk dat dat wel goed zit na de bevalling.
Oumaima_rose


lekken had ik ook, maar dat verhinderde het terug lopen niet, dus die beredenering ging bij mij niet op, ik hoop voor jouw kindje wel!

bij mij liep het terug doorpijn en stress, daar was toen weinig aan te doen, daarom zei ik ook voor zover je een keuze kunt maken

08-06-2007, 12:09
Salaam...


Als eerste proficiaat met je zwangerschap.
Bij me 1ste kindje wilde ik ook heel graag borstvoeding geven...maar helaas het mocht niet lukken.
Ik had te weinig melk de kleine had er niet voldoende aan.Dan kan je wel borst en flesvoeding geven maarja dat is ook allemaal dubbel op he!!
Nu bij de 2de kon ik dus wel borstvoeding geven alhamdoelillah,ik was zo blij dat het deze keer wel lukte...maar wat was/is nu het probleem...mevrouw vind het wel ok om 1,5 uur te drinken.
En dan ook echt drinken he ,dus het is niet zo dat ze gaat liggen tutten.
Heb dat dus bijna 4 weken volgehouden.Maar het neemt zoveel tijd en energie niet leuk meer.
Dus ik ben HELAAS weer aan het afbouwen...baal er weer zo erg van.
Nu krijgt ze dus om en om heb ik tenminste nog wat tijd om wat dingen in het huishouden te doen.
Nou insha allah zul je borst voeding kunnen geven....maar mocht het niet lukken,heb niet het idee dat je dan heb gefaald hoor als moeder.
Ik zeg maar zo....kinderen met flesvoeding worden ook groot hoor.
Ik wens jou en je man heel veel suc6 en sterkte toe met je zwangerschap en bevalling en dat allah jullie de kracht zal geven die je op dat moment nodig zal hebben insha allah.

Liefs

08-06-2007, 12:51
Ik geef mijn dochtertje nog borstvoeding en wil dat doen tot ze 6 maanden is inchaallah..

08-06-2007, 13:19

Citaat door Yasmina1:
lekken had ik ook, maar dat verhinderde het terug lopen niet, dus die beredenering ging bij mij niet op, ik hoop voor jouw kindje wel!

bij mij liep het terug doorpijn en stress, daar was toen weinig aan te doen, daarom zei ik ook voor zover je een keuze kunt maken


alaikoem salaam,

aha op zo'n manier.

Oumaima_rose

08-06-2007, 13:26

Citaat door Miranda_yasmine:
Salaam...


Als eerste proficiaat met je zwangerschap.
Bij me 1ste kindje wilde ik ook heel graag borstvoeding geven...maar helaas het mocht niet lukken.
Ik had te weinig melk de kleine had er niet voldoende aan.Dan kan je wel borst en flesvoeding geven maarja dat is ook allemaal dubbel op he!!
Nu bij de 2de kon ik dus wel borstvoeding geven alhamdoelillah,ik was zo blij dat het deze keer wel lukte...maar wat was/is nu het probleem...mevrouw vind het wel ok om 1,5 uur te drinken.
En dan ook echt drinken he ,dus het is niet zo dat ze gaat liggen tutten.
Heb dat dus bijna 4 weken volgehouden.Maar het neemt zoveel tijd en energie niet leuk meer.
Dus ik ben HELAAS weer aan het afbouwen...baal er weer zo erg van.
Nu krijgt ze dus om en om heb ik tenminste nog wat tijd om wat dingen in het huishouden te doen.
Nou insha allah zul je borst voeding kunnen geven....maar mocht het niet lukken,heb niet het idee dat je dan heb gefaald hoor als moeder.
Ik zeg maar zo....kinderen met flesvoeding worden ook groot hoor.
Ik wens jou en je man heel veel suc6 en sterkte toe met je zwangerschap en bevalling en dat allah jullie de kracht zal geven die je op dat moment nodig zal hebben insha allah.

Liefs


alaikoem salaam,

Aaah wat spijtig voor je. En wel taai van je kindje dat ze er om de anderhalf uur aan wil drinken. Heb je het er al over gehad met je consultatiebureau? En weten zei geen tip? Want meestal zoeken ze ook gewoon troost bij je borst. Waardoor ze dus ook meer gaan drinken.

In ieder geval harstikke bedankt voor je lieve reactie en inchae'allah dat alles inderdaad goed zal komen.

Oumaima_rose

08-06-2007, 13:26

Citaat door alhoceima20:
Ik geef mijn dochtertje nog borstvoeding en wil dat doen tot ze 6 maanden is inchaallah..


alaikoem salaam,

Inchae'allah

Oumaima_rose

08-06-2007, 13:28

Citaat door Ayaat:
Mijn dochter is bijna 9 maanden en geef nog altijd borstvoeding en wilt dit zolang ik nog melk heb blijven doen!


alaikoem salaam,

Ja, als je er de tijd voor hebt enso. is dat natuurlijk wel makkelijker. maar als je kindje later wat wetender is zal het denk ik wel moeilijker gaan met het afbouwen. Of heb je daar geen vrees voor?

Oumaima_rose

08-06-2007, 23:59


mijn zoontje is 2jaar en hij krijgt nog steeds borstvoeding, want mijn melk raakt maar niet op maar ben nou langzaam aan het afbouwen ik vind het mooi geweest ik mag best trots zijn op mijn zelf zolang volgehouden.

09-06-2007, 10:18
Ik heb al mijn drie kinderen de eerste maanden borstvoeding gegeven, de beste start die je je kind kunt geven.

09-06-2007, 10:24
ik heb geprobeerd bv te geven maar mijn kind die kwam vaak, en mijn borsten waren enorm en het was ieder keer een strijd, toen heb ik het maar opgegeven zelfs op advies van de verloskundige, want ik was op op op , sliep in de eerst week in totaal 8 uurtjes..................

Pagina's : [1] 2 3