Bekijk volle/desktop versie : **Thaibox** wie kan er me helpen



07-06-2007, 18:09
Hey,

kan er iemand me helpen om informatie van het vechtsport thaibox alstublieft

alvast bedankt

07-06-2007, 18:11


Waar precies in Holland meiske?

07-06-2007, 18:17
Ah neen wat da allemaal inhoud enzo
wat je er juist nodig voor hebt heb er een spreekbeurt daarover dermee
xxxx

07-06-2007, 18:18

Citaat door Rouayda:
Ah neen wat da allemaal inhoud enzo
wat je er juist nodig voor hebt heb er een spreekbeurt daarover dermee
xxxx



Ooo oke
Nee sorry dan kan ik u niet helpen
Maar ik hoop dat je je info hier kunt vinden, of ga anders naar een gym

07-06-2007, 18:23



Citaat door Murderer:
Ooo oke
Nee sorry dan kan ik u niet helpen
Maar ik hoop dat je je info hier kunt vinden, of ga anders naar een gym



Mahlisch zina alvast bedankt pff ik heb da tegen morgen nodig
ik zal wel zien maar shokran he

07-06-2007, 18:36

Citaat door Rouayda:
Mahlisch zina alvast bedankt pff ik heb da tegen morgen nodig
ik zal wel zien maar shokran he



Astublieft
Val even de meisjes/jongens hier lastig met pm's misschien dat zij jou kunnen helpen ??

07-06-2007, 18:40
hahaha dank je zal ik wel doen

07-06-2007, 18:41

Citaat door Rouayda:
hahaha dank je zal ik wel doen



hhahaha oke

08-06-2007, 19:23
thaiboxx is een vechtsport waar je in alle delen mag slaan.. je mag knietjes geven enz. en je mag schoppe. bij boxen mag je niet schoppe of knietjes geven.. bij thaibox stop je pas met vechte.. als de ander opgeeft..
of na heel veel rondess.. gaan ze een beslissing maken.. wie dr heeft gewonne:P ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt ongeveer dan, (A)

08-06-2007, 20:39
google doet wonderen

08-06-2007, 21:45
Spreekbeurt over Thaibox, maar je weet niet wat het inhoud. Moeilijk!

Wacht, ff link opzoeken van m'n topic.

08-06-2007, 21:47
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1426248

Help jezelf.

08-06-2007, 22:17


Dank je mensen Echte schatten!!!

09-06-2007, 00:32

Citaat door bellydancer_d:
thaiboxx is een vechtsport waar je in alle delen mag slaan.. je mag knietjes geven enz. en je mag schoppe. bij boxen mag je niet schoppe of knietjes geven.. bij thaibox stop je pas met vechte.. als de ander opgeeft..
of na heel veel rondess.. gaan ze een beslissing maken.. wie dr heeft gewonne:P ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt ongeveer dan, (A)



bij thai-box mag je niet in alle delen slaan..
en het ligt eraan of je een A-klasser bent of nieuweling..
ik denk dat je beter even kan gaan googlen topicstarter..

09-06-2007, 20:22
Allereerst een korte uitleg over de vechtsport zelf.Het Thaiboksen is een oude verdedigingssport die al eeuwen in Thailand wordt beoefend. Het Thaiboksen is in Thailand een nationale sport..

Het Thaiboksen waarin op het eerste gezicht alles lijkt te zijn toegestaan is men echter toch wel gebonden aan regels. Vuisten, ellebogen, knieën en de benen zijn bij het Thaiboksen toegstaan. Met de vuisten zijn de technieken ongeveer identiek aan het boksen, het verschil zit hem in het gebruik van de knieën, ellebogen en benen.

Net zoals de bokser zijn tegenstander K.O. mag slaan met zijn vuisten is dit de kickbokser ook met de benen toegestaan. Trappen kunnen naar het hoofd en naar lichaam en bovenbeen gemaakt worden. Vooral de zogenaamde “low kicks”, die op de bovenbeenspier belanden, hebben een bijzonder effectieve en ook wel pijnlijke uitwerking. Bij herhaald contact kan de kickbokser niet op de benen blijven staan en moet hij de wedstrijd soms opgeven.

Een ander verschil met het boksen is het zogenaamde “clinchen”. Worden bij het normale boksen de vechters gescheiden op het moment dat zij elkaar als het ware “omarmen”, bij het kickboksen is het dan toegestaan om de tegenstander met de knie of elleboog te bewerken en indien mogelijk met judoworpen tegen het canvas te gooien! Al met al zal het duidelijk zijn dat deze sport veel training van de beoefenaar vereist, alvorens er aan wedstrijden kan worden deelgenomen. Zeer velen beoefenen deze sport daarom puur recreatief, het wedstrijd gedeelte is slechts voor een kleine groep weggelegd.