Bekijk volle/desktop versie : Ik Heb Eindelijk Weer Tijd Voor Mijn Passie!



Pagina's : [1] 2

05-06-2007, 14:27
ik ben weer begonnen met schrijven
hier alvast een voorproefje
Het verhaal is te volgen op de verhalenrubriek van m.nl.

Veel leesplezier


Het leven achter gesloten deuren




Hier zit ik dan opgesloten in mijn eigen huis.
Opgesloten tussen vier muren, ik word gek, knettergek.
Waarom was ik met zo een vent getrouwd? Wat bezielde ik?
De vragen spoken elke dag door mijn hoofd.
Ik haat hem! Hij die de totale controle wil hebben over mijn leven, hij die me geestelijk aan het verwoesten is.



Januari 2005



Daar stond hij dan, wat een kanjer. Ik was zo verliefd, ik wilde niets liever zijn vrouw worden tegen het advies van mijn ouders in.
Waarom zagen ze niet in dat ik wilde trouwen met Yassin.
Met hem wilde ik oud worden, met niemand anders. Ik besloot zijn huwelijksaanbod te accepteren al was mijn vader er op tegen. Hij vond me te jong voor een huwelijk met een man die 8 jaar ouder was, maar ik wilde Yassin.



Yassin leerde ik kennen via mijn vriendin Samia.
Het was haar neef uit Schiedam die bij de bruiloft van haar broer een
zeer prominente rol speelde, hij was namelijk de chauffeur van het bruidspaar en tevens de beste vriend van de bruidegom. De eerste keer dat ik hem zag begon mijn hart sneller te kloppen. Hij was ontzettend knap en goed gebouwd. Als ik toen had geweten wat ik nu weet dan had ik geen oogkleppen op gehad. Na intens oogcontact op die bruiloft, kreeg ik drie dagen later een telefoontje van hem. Samia had mijn telefoonnummer gegeven, het begin van mijn ellendig leven.





Maart 2006



Het getrouwde leven met Yassin is een hel.
Hij sluit me op, ik mag niet naar buiten, niet naar mijn ouders en ik
kan niemand binnen laten. Ik kan alleen tv kijken. Ik heb geen mobiel meer
en de huistelefoon rukt hij er elke morgen eruit als hij naar zijn werk gaat.
Mijn ouders heb ik al een half jaar niet gezien. Ik rouw van binnen en wens mezelf elke dag de dood in. Voordat we trouwde beloofde hij mij van alles.
Ik mocht mijn Hbo opleiding afmaken en hij zou voor het brood op tafel zorgen. Ik nam mijn eigen auto mee naar Schiedam, waar ik in een klein flatje met Yassin zou gaan wonen. Ik was een zelfstandige jonge meid, maar wel ontzettend naïef besef ik nu. Hij pakte alles af met wat me lief was. Hij verkocht mijn auto onder het mom van geld tekort vanwege de dure bruiloft. Verder kon hij het financieel niet opbrengen om mij te laten studeren we konden nergens een lening krijgen omdat hij BKR geregistreerd stond en ik geen baan had. Daarna wilde hij ineens dat ik niet zou werken, hij niet wilde dat zijn familie zou denken dat hij zijn vrouw niet kon onderhouden en zo waren er veel meer van zulke excuses om mij maar thuis te houden. Het ging van kwaad tot erger we kregen de irritaties sloegen om in geweldadige ruzies. Keer op keer dreigde ik bij hem weg te gaan als hij niet veranderde. Uit voorzorg sluit hij mij elke dag op.

05-06-2007, 14:33


Je gaat veel te snel...

05-06-2007, 14:35
ey vet leuk dat je weer begonnen bent! ik ga beginnen met lezen!

05-06-2007, 14:36

Citaat door excesivo:
Je gaat veel te snel...


ja dat kan

alle tips zijn welkom

05-06-2007, 14:41


Ga verder, Je had toch ook een paar andere verhalen? Heb je daar voor mij de link van?

05-06-2007, 14:43
Leuk verhaal!!! Keep up the good work!!

05-06-2007, 14:44

Citaat door Gossipgirl:
Ga verder, Je had toch ook een paar andere verhalen? Heb je daar voor mij de link van?



ik heb ze geschreven onder tara29 misschien kan je een zoek opdracht
plaatsen ik kan ze nl. niet meer terugvinden.

05-06-2007, 14:46

Citaat door tara28:
ik heb ze geschreven onder tara29 misschien kan je een zoek opdracht
plaatsen ik kan ze nl. niet meer terugvinden.


Okey ga ik dat proberen

05-06-2007, 15:08
Zoek n nieuwe passie want het is een hel om je verhaaltjes te lezen..

05-06-2007, 19:11
mag ik wat opbouwende tips geven?

1. Probeer sfeer te beschrijven: denk aan het uiterlijk van de hoofdpersoon, de ruimte waarin ze zich bevindt, de diepste emoties etc.

2. Er werd al eerder gezegd..je gaat te snel: probeer de spanning te behouden door niet aan het begin al te vertellen dat ze opgesloten zit bijvoorbeeld..misschien is het wat om eerst haar naive momenten te beschrijven, haar leven voor het huwelijk en daar spanning in op te bouwen.

Dit waren ze voor nu..Succes en volg je passie zou ik zeggen!

05-06-2007, 20:39
probeer eens een stuk eerst in je hoofd voor je ogen te verfilmen en dan precies opschrijven wat er gebeurt. zo en dan een detail

05-06-2007, 22:22
Tara en schrijven



Yust kidding! Hier alvast een nieuwe en trouwe fan!

06-06-2007, 01:00



Citaat door noona:
probeer eens een stuk eerst in je hoofd voor je ogen te verfilmen en dan precies opschrijven wat er gebeurt. zo en dan een detail


Zegt mevrouw wiens columns zelfs te belabberd zijn voor de prullenbak

06-06-2007, 01:01

Citaat door SilverSurfer:
Zoek n nieuwe passie want het is een hel om je verhaaltjes te lezen..


de waarheid in een notendop

06-06-2007, 08:51
Was net vol spanning aan het lezen ga verder

Pagina's : [1] 2