Bekijk volle/desktop versie : stress tijdens de gehele zwangerschap



05-06-2007, 10:02
tijdens mijn zwangerschap heb ik veeeeel stress gehad..
zou dat de reden kunnen zijn dat mijn kind nu heeel veel schrikt in zijn slaap en gaat huilen voor een aantal seconden iedere keer...
wie heeft er ook veel stress gehad tijdens de zwangerschap en merkt dat haar kind daar iets aan over heeft gehouden..
of maak ik me druk om niks???

05-06-2007, 10:06


het is normaal dat een baby véél schrikt in de eerste weken. wikkel hem misschien een beetje om. dat is normaal hoor.

en huilen, dat is ook normaal.

05-06-2007, 10:40
bollebuik mijn kind is nu bijna 1,5 jaar is dat dan ook normaal?

05-06-2007, 10:56
Ik had ook best veel stress gedurende mijn zwangerschap, en had een huilbaby en hij schrok ook vaak in zijn slaap en huilde... maar of dat met elkaar te maken heeft Allahoe A3lam... het kan best.

05-06-2007, 11:02


Onderzoekers gaan er van uit dat de stresshormonen van de moeder via de gemeenschappelijke bloedbaan ook het kind bereiken.

Uit een eerder onderzoek van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam, bleek dat moeders met zware stress tijdens de zwangerschap, eerder een huilbaby krijgen.

Bron: Nu.nl

05-06-2007, 11:04

Citaat door Ilhampje:
Onderzoekers gaan er van uit dat de stresshormonen van de moeder via de gemeenschappelijke bloedbaan ook het kind bereiken.

Uit een eerder onderzoek van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam, bleek dat moeders met zware stress tijdens de zwangerschap, eerder een huilbaby krijgen.

Bron: Nu.nl


Kind is inmiddels 1,5 jaar, dus dat lijkt me niet meer van toepassing.

ps sommige kinderen moeten even huilen om in slaap te komen (mijn kind bv).

05-06-2007, 12:18

Citaat door salma1979:
bollebuik mijn kind is nu bijna 1,5 jaar is dat dan ook normaal?


ah ik dacht dat je het had over een baby

nee schrikken vind ik voor die leeftijd niet normaal, kan wél voorkomen maar als ie er tévéél last van heeft denk ik niet.

huilen is wel normaal, dan scheelt er iets.

maar of het allemaal te maken heeft met je zwangerschap?

je moet jezelf de schuld er niet van geven hoor.

ohja ik heb ook véél stress gehad tijdens mijn zwangerscchap. maar el hamdulilah merk ik daar niets van bij mijn zoon.

05-06-2007, 14:47
Ik heb ook een hele stressvolle zwangerschap gehad, maar mn zoontje was een hele lieve baby....dus of het ermee te maken heeft....ik denk het niet...allahouhalam