Bekijk volle/desktop versie : Britse academici overwegen Israël-boycot



Pagina's : [1] 2 3

31-05-2007, 21:37
Britse academici overwegen Israël-boycot
Uitgegeven: 31 mei 2007 21:14

LONDEN - Het bestuur van de grootste Britse bond van academisch personeel, de University and College Union, heeft besloten onder de leden een discussie op gang te brengen over een academische boycot van Israël. Woordvoerster Sally Hunt heeft dit donderdag bekendgemaakt.

Hunt zei dat de bond, waarbij ongeveer 120.000 stafleden van universiteiten en hogescholen zijn aangesloten, woensdag had besloten om lokale afdelingen te laten beslissen over een motie betreffende een boycot van de samenwerking met Israëlische academici.

Annexatie

Het bestuur vraagt de leden er kennis van te nemen dat de 40-jarige Israëlische bezetting grote schade heeft toegebracht aan de Palestijnse samenleving "door annexatie, illegale vestigingen, collectieve straffen en beperking van de bewegingsvrijheid".

Vervolgens wordt verzocht om een veroordeling van "de medeplichtigheid van Israëlische academische kringen aan de bezetting".

Teleurstelling

Hunt zei niet te geloven dat de meerderheid van de leden voor een boycot is en noemde het ook buitengewoon moeilijk zo'n maatregel uit te voeren. De Britse staatssecretaris van hoger onderwijs, Bill Rammell, zei teleurgesteld te zijn over het bestuursbesluit.

Een woordvoerder van de bond, Dan Ashley, bevestigde dat een boycot gericht zou zijn tegen samenwerking tussen Israëlische en Britse academici. Ashley ontkende evenwel dat het bestuur tot zo'n boycot oproept en zei dat het aan de leden is een besluit te nemen.

http://www.nu.nl/news/1097164/21/Britse_academici_overwegen_Isra%EBl-boycot.html

31-05-2007, 21:40


Dan kunnen ze beter Palestina boycotten in verband met hun zelfmoordaanslagen op bussen en restaurants.

31-05-2007, 22:16

Citaat door varken:
Dan kunnen ze beter Palestina boycotten in verband met hun zelfmoordaanslagen op bussen en restaurants.


niet huilen varkentje

31-05-2007, 22:28

Citaat door lilliputter:
niet huilen varkentje


Huh? waarom zou ik huilen?

Van mij mogen Israel en palestina elkaar afmaken tot er een groot rokend gat over is.... mare de agressor is toch echt palestina hoe je het ook draait of keert.

31-05-2007, 22:39



Citaat door varken:
Huh? waarom zou ik huilen?

Van mij mogen Israel en palestina elkaar afmaken tot er een groot rokend gat over is.... mare de agressor is toch echt palestina hoe je het ook draait of keert.

Nee, hoor echt niet.
Palestina is het land dat bezet is, Israël word niet bezet door Palestina.
Israël speelt een slim spelletje het ziet er uit dat Israëlen niks doen, maar ondertussen bedreigen ze wel doodgewone burgers omdat ze moslims zijn.
Als Palestina aanvalt is het puur voor verdediging als Israël aanvalt is het puur aanvallend thats a fact, want Israël heeft de machtigste wapens 100% support en kan Palestina binnen een paar uur bezetten als ze dat willen.

31-05-2007, 22:44

Citaat:
Huh? waarom zou ik huilen?

Van mij mogen Israel en palestina elkaar afmaken tot er een groot rokend gat over is.... mare de agressor is toch echt palestina hoe je het ook draait of keert.
Hoe je het juist wend of keert, Israel is de agressor. Het land is afgepakt van de Palestijnen. De Palestijnen hebben het recht om zichzelf hierin te verdedigen. Desnoods met geweld. Actie - reactie.

(Ik sluit me overigens aan bij ReleasePeace).

Gegroet

31-05-2007, 22:52
Israel valt strategische doelen aan om toekomstige aanvallen te voorkomen. Palestijnen blazen bussen met schoolkinderen of restaurants op....

Overgens, Joden woonden al heel erg lang geleden in het gebied dat nu israel heet. Er woonden ook amper palestijnen, de "palestijnen" die er nu wonen zijn als parasieten op het rijke Israel afgekomen en komen vooral uit Zuid Irak maar ook uit andere omliggende landen.

31-05-2007, 22:56

Citaat door varken:
Huh? waarom zou ik huilen?

Van mij mogen Israel en palestina elkaar afmaken tot er een groot rokend gat over is.... mare de agressor is toch echt palestina hoe je het ook draait of keert.


jij bent een varkentje beter laat je het denken aan ons over .

wie bezet wie loser
palestijnen hebben het recht om in actie te komen

31-05-2007, 22:56

Citaat:
Israel valt strategische doelen aan om toekomstige aanvallen te voorkomen. Palestijnen blazen bussen met schoolkinderen of restaurants op....

Overgens, Joden woonden al heel erg lang geleden in het gebied dat nu israel heet. Er woonden ook amper palestijnen, de "palestijnen" die er nu wonen zijn als parasieten op het rijke Israel afgekomen en komen vooral uit Zuid Irak maar ook uit andere omliggende landen.
Het is nog maar de vraag of de Israeliers strategische doelen aanvallen. Verder gaat het er helemaal niet om of er nu nog veel Palestijnen wonen of niet. Het gaat er om wie de rechtmatige eigenaar is van het land. Dat zijn dus de Palestijnen. Hier kunnen we lang over blijven discussieren, het behoort tot de Palestijnen. Tenzij jij niet het feit wilt accepteren dat de Israeliers het land hebben afgepakt, want zo is het gegaan. De Palestijnen hebben het niet weggegeven.

Groetjes

31-05-2007, 23:05

Citaat door _Marocaantje_:
Het is nog maar de vraag of de Israeliers strategische doelen aanvallen. Verder gaat het er helemaal niet om of er nu nog veel Palestijnen wonen of niet. Het gaat er om wie de rechtmatige eigenaar is van het land. Dat zijn dus de Palestijnen. Hier kunnen we lang over blijven discussieren, het behoort tot de Palestijnen. Tenzij jij niet het feit wilt accepteren dat de Israeliers het land hebben afgepakt, want zo is het gegaan. De Palestijnen hebben het niet weggegeven.

Groetjes


Ver voor er 1 palestijn woonde, woonden er al Joden in het gebied. dus van oudsher is het gewoon Joods gebied. Daarbij is het gebied ook nog eens door de VN officieel aangewezen als Joods gebied.

31-05-2007, 23:10

Citaat:
Daarbij is het gebied ook nog eens door de VN officieel aangewezen als Joods gebied.
Dit werd gedaan toen het nog Palestina was, waarna het in 1948 werd "overhandigd". Sinds wanneer kun je wat weggeven wat niet eens van jou is?

31-05-2007, 23:12
Maar het hele verschil tussen mij en jullie is. Ik kan naar het conflict geheel objectief kijken. Ik ben niet Joods en ik ben geen Moslim.

Vandaar dat ik het zie zoals het is en geen vertekend beeld heb.

31-05-2007, 23:15



Citaat:
Maar het hele verschil tussen mij en jullie is. Ik kan naar het conflict geheel objectief kijken. Ik ben niet Joods en ik ben geen Moslim.

Vandaar dat ik het zie zoals het is en geen vertekend beeld heb.
Dat heeft er niets mee te maken eerlijk gezegd. Ook moslims kunnen objectief zijn. Ook wat betreft Palestina. Waar het mij om gaat is Rechtvaardigheid.

31-05-2007, 23:29

Citaat door varken:
Maar het hele verschil tussen mij en jullie is. Ik kan naar het conflict geheel objectief kijken. Ik ben niet Joods en ik ben geen Moslim.

Vandaar dat ik het zie zoals het is en geen vertekend beeld heb.


Niet iedere zionist is een jood en vice versa.

01-06-2007, 00:30
"sommige commentaren" staat er Bokito, dus niet iedereen..

je bent net zo'n hysterica als die maloten waar je het over hebt..

Pagina's : [1] 2 3