Bekijk volle/desktop versie : Openheid Iraq (teken hier)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

31-05-2007, 21:35
De SP is een publieksactie begonnen voor een onafhankelijk onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak. De komende weken worden op internet en in het hele land handtekeningen ingezameld, in samenwerking met het burgerinitiatief ‘Openheid Over Irak’.

De Tweede Kamer wees een parlementair onderzoek af, dankzij een blokkade van coalitiepartijen CDA, CU en PvdA. Later dit voorjaar zal een soortgelijke stemming in de Eerste Kamer aan de orde komen. De handtekeningenactie is bedoeld ter ondersteuning van het pleidooi voor zo’n onderzoek dat de SP in de Eerste Kamer zal houden.

Initiatiefnemer van de handtekeningenactie is SP-woordvoerder Buitenlandse Zaken Harry van Bommel. “Er hoort in Nederland een onafhankelijk onderzoek te komen naar de informatie waarop de Nederlandse regering haar steun aan de oorlog heeft gebaseerd. Onderzoek in Amerika en Engeland heeft aangetoond dat belangrijke informatie over de aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak onjuist was. In veel gevallen zelfs vervalst. President George Bush en premier Tony Blair hebben dat openlijk toegegeven. Wist de Nederlandse regering dat die informatie fout was? Is de regering zelf misleid door bondgenoten, of speelde het toenmalige kabinet zelf ook een spel? Het is hoog tijd dat er volledige openheid van zaken wordt gegeven over de steun aan de oorlog tegen Irak.”

Op de website van de SP kan het publiek de actie ondersteunen. Ook gaan de SP-afdelingen met handtekeningenlijsten de straat op. Er zullen radiospotjes worden uitgezonden en advertenties worden geplaatst met oproepen om te tekenen. Bij deze actie werkt de SP samen met het burgerinitiatief ‘openheid over Irak’. [/FONT]

[FONT="Arial"]Teken hieronder voor Openheid Iraq

http://www.sp.nl/nieuws/actie/irak/


groetjes

01-06-2007, 01:50


Ookgeddaan!

01-06-2007, 02:11
openheid 11 september!

01-06-2007, 08:59

Citaat door fietsendief:
openheid 11 september!


Met 11 september heeft Nederland niks te maken

01-06-2007, 09:00


Ik teken niets voor ik de kleine lettertjes gelezen heb.

01-06-2007, 12:50

Citaat door rijmaran:
Ik teken niets voor ik de kleine lettertjes gelezen heb.


Wat voor kleine letters Ik zie nergens kleine lettertjes

Maar jongen het is niet verplicht om te tekenen.. teken alleen als je het er mee eens bent...

01-06-2007, 12:58
heb al getekend

01-06-2007, 12:59
ja er waren al nederlandse soldaten in Irak voordat de oorlog uitbrak dus nederland heeft bewust meegedaan en wist al in een vroeg stadium dat saddam zou worden verjaagd .

rattenstreek /jodenstreek

01-06-2007, 13:00
de commando's zetten zendertjes en lasers voor de bombardementen

01-06-2007, 13:35
Gedaan....

01-06-2007, 14:53

Citaat door pseu:
Gedaan....


Thanx allemaal

Ik zie in jouw ondertekening ook Openheid over Iraq

01-06-2007, 17:59

Citaat door ikkke:
Thanx allemaal

Ik zie in jouw ondertekening ook Openheid over Iraq



Up...

02-06-2007, 09:36


Ja ik doe mee!

Niet in het laatst omwille van de 'democratie' !

Maly Pense

02-06-2007, 12:06
Gedaan...................up!!!

04-06-2007, 00:54
Beetje onzin, de beslissing is grotendeels op basis van terecht geheime informatie genomen.

Bekendmaking van de informatie zal indirecht de mogelijkheden van informatievergaring bekend maken. Dat is op z'n zachts gezegd niet erg verstandig.

Alleen de SP kan met zo een dom plan komen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9